Wat voor lessen en wedstrijden rijd je? (gezien je bit en zadel)
Ik zou wel de handen iets lager houden, nu lijkt het net of je hem optrekt, een iets rechtere lijn van elleboog naar mond lijkt natuurlijker

Veel plezier samen!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

joyce B schreef:Leuke pony.
Ik zou wel de handen iets lager houden, nu lijkt het net of je hem optrekt, een iets rechtere lijn van elleboog naar mond lijkt natuurlijker
Veel plezier samen!

joyce B schreef:Leuke pony.
Veel plezier samen!

nikkiej_86 schreef:Dat was ook mijn vraag ,ik vind het wel op een western hoofdstel lijken en zadel heb ik geen id van maar hoort dat wel bijelkaar ???? Of rij je 2 stijlen door elkaar
Voor de rest leuk paardje
Het zadel is een boomloze; een Startrekk om precies te zijn!
Veel dingen uit het standaard dressuurwereldje staan mij niet zo aan..
Laat ik het zo zeggen; we gebruiken van alles wat ons logisch in de oren klinkt 
sammie_44 schreef:Wat een gaaf paardje! Heel stoer! Heeft volgens mij best wel een korte draf, maar wel goed achterbeen.
Waarom rijd je met zo'n bit..? Hoort dat bij de rijstijl die jij rijdt?
Vandaar dat we proberen door hem iets meer terug te rijden hem meer op z'n achterbenen te krijgen 
Kaya schreef:In de 9 jaar dat ik hem heb, heb ik hem gereden met halster (begin ik altijd mee), dubbelgebroken trens 22 en 18 mm, enkel gebroken western 18 mm, Myler, shanksnaffle. Voor mijn andere paardje ben ik overgegaan van dubbelgebroken naar ongebroken omdat ik stapelgek werd van het gerammel - die was constant bezig met het bit door haar mond te gooien en subtiele inwerking was daardoor onmogelijk. Deze ongebroken Pelham heeft hele korte, gebogen scharen. Ik ben begonnen met een dubbele teugel, maar dan was de inwerking te direct. Met de verbindingsriempjes is er nagenoeg geen kantelwerking. Dat werkte uitstekend en op een goede dag hebben we die eens bij Tovatsj ingehangen. Die liep van het ene op het andere moment een stuk beter, vrolijker, begreep de hulpen beter, zoog het bit niet meer vast in zijn mond en schrok er niet meer van weg (deed hij bij galop in de bak nogal eens - gin gbeter op halster dan met een bit). Toen heb ik er dus zoeentje bij gekocht voor hem.
Heel belangrijk is goede handen te hebben voor dit bit, daar hebben jullie absoluut gelijk in. Ik vind dat Evelyn dat keurig oppakt en ik heb heel veel vertrouwen in Tovatsj - hij heeft mij altijd al precies kunnen vertellen of hij het ergens mee eens is of niet, of iets goed is of niet, en gezien de commentaren die ik hier lees, kan hij jullie dat ook vertellen
, en het heeft dus alleen te maken met wat het paard zelf aangegeven heeft, dus met een scherp bit en niet dat er geen controle over is, of het paard te hard in de mond is. sammie_44 schreef:Vandaar! Ik vind dit een superuitleg, en het heeft dus alleen te maken met wat het paard zelf aangegeven heeft, dus met een scherp bit en niet dat er geen controle over is, of het paard te hard in de mond is.

mencis schreef:Ziet er weer goed uit eef!
Vergeet alleen je haken niet uit te drukken.
Toof is gaaaaaf
Mietje schreef:Fijn dat je het er wel mee eens bent
Tovatsj is juist superfijn te rijden, en totaal niet hard in de mond
ienna schreef:Mietje schreef:Fijn dat je het er wel mee eens bent
Tovatsj is juist superfijn te rijden, en totaal niet hard in de mond
Het is inderdaad goed uitgelecht over dat bit, maar vroeg me wel af hoe je dat dan op concours doet? Met wat voorn bit je hem dan start?
Verder: Leuke combinatie en erg leuk paardje!

.. ik kan deze prachtige knol lekker meeten op de veluweeeeee
:D jarrah schreef:Ik heb vroeger een pony gereden en die had precies zo een heerlijk eigenwijs koppie.....
Is jouw pony heel toevallig ook een Baccarat? Dat was die wel namelijk
amsolusa schreef:jarrah schreef:Ik heb vroeger een pony gereden en die had precies zo een heerlijk eigenwijs koppie.....
als je in de titel kijkt kom je een stuk verder
Ik word daar niet veel wijzer van hoor....het zal wel aan mij liggen, maar ik zie daar geen afstamming instaan

jarrah schreef:Ik heb vroeger een pony gereden en die had precies zo een heerlijk eigenwijs koppie.....

Althans, ik vind het geen gewoon dressuurhoofdstel

Mietje schreef:Met de verbindingsriempjes is er nagenoeg geen kantelwerking.
jasmijn78 schreef:Western of niet, dat bit is iig om van te gruwelen. Dit bit is iig niet voor niets NIET toegestaan op dresuurwedtrijden.Mietje schreef:Met de verbindingsriempjes is er nagenoeg geen kantelwerking.
Met de riempjes is er zeker wel sprake van een hefboomwerking. (dus een megascherpe inwerking)