Springen met mijn schat :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:21

haha wat deed die clown in het midden

_Jody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 14:15

eknein schreef:
Je moet boven de sprong meer meegeven, en meer in de verlichte zit gaan zitten. Als je je paard wat verzamelder op de sprong af laat gaan, wacht hij ook wanneer jij wilt springen. Ik heb het idee dat je het hem nu zelf laat uitzoeken. Ik weet uit ervaring hoe lomp en onverwacht zulke ernorme paarden kunnen springen, en dan is het des te belangrijker dat je paard luisterd naar jou. Als je je paard beter onder controle hebt, gaat hij ook gelijk hoger en beter springen. Zo voorkom je weigeringen en balkjes .

Heeey, heel erg bedankt voor je reactie, maar wat versta jij onder verzamelder op de sprong af laten gaan?

_Jody_ schreef:
Omdat zij haar hoofd heel erg naar voren steekt is het erg lastig om de teugels korter te nemen, in structricce zegt ook dat ik ze korter moet nemen. Maar omdat zij het hoofd ver naar voren doet en niet naar beneden wil doen is het erg k*t om dan zo te gaan rijden, iemand tips daarvoor? Behalve aan de teugel rijden dan, want dat lukt mij dus echt niet hoe ik het ook probeer (ligt aan mij hoor) en als ik de teugels korter neem en zo blijf rijden dan blijft ze gewoon nog zo lopen met haar hoofd en ik krijg dan dus hele zere handen

Heb jij daar nog goede tips voor, voor mij?

Cynthiaaapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:22

je hoeft ook niet gwn aan teugel te rijden maar probeer maar eens een martingaal en boven de sprong je teugels los (handen naar voren) en meer in verlichte zit (tijdens de sprong) als hij naar beneden gaat teugels ook nog los tot hij met vier benen op de grond staat.

NathalietjeB

Re: Springen met mijn schat :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:27

jij zegt dat ze haar hoofd omhoog doet met springen is het misschien dan niet handig om een martingaaltje om te doen??
zo ken ze dan niet al te hoog met haar hoofd komen en ken je gewoon je teugels korter pakken...
en probeer iets langer te blijven zitten op sommige foto's spring je voor je paard uit

_Jody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 14:30

Het is helaas een manegepaard voor diegene die dat nog niet in de gaten hadden Maar ik dacht misschien heeft iemand tips voor mij zodat ik daar aan kan werken, ook voor mezelf

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:34

Leuk beestje, springt erg leuk.

Die haf is ook leuk!

Marieke__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:36

Ik vind datje hem ronder moet rijden, zodat je hem meer onder je hebt, wan tik vind dat je hem een beetje laat gaan. En je moet meer meegaan als je springt.. (niet aanvallend bedoeld ofzo het zijn maar tips..)

Maastricht17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:33

wat mij opviel, en dit is niet aanvallend bedoeld maar als tip dus:

Probeer eerder voor de sprong en langer na de sprong in verlichte zit te blijven. Je moet jezelf daar in trainen ook al doet het pijn in je benen. Je gaat na de sprong weer te snel over in het lichtrijden en de blijft te lang lichtrijden bij het aanrijden.

Dan, recht op de hindernis aanrijden en niet met een verbogen hals, dan krijg je allemaal gekke dingen en een slechte timing op de sprong

Als laatste, het paard moet springen, niet jij. Dat viel me vooral op bij de tweede sprong op het eerste filmpje. Dus niet met het paard meespringen door een hubje te maken in het zadel boven de sprong. Maar de hak belasten, en het paard onder je door laten springen. Betekend niet dat je niet met je lichaam en handen mee moet geven.

Succes ermee!!!

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:48

leuke foto's hoor
leuke tekst op je t-shirt
is dit op een manege in Rijssen/almelo (weet nie precies meer waar.) wij waren daar in de meivakantie bij een vriendin en toen moesten we even iets halen daar en het lijkt er echt heel erg op

_Jody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 19:55

Deze manege zit in wierden/hoge hexel

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 07:55

kan ook nog
ik kan al die plaatsjes daar echt niet uit elkaar houden.
Ik weet alleen dat de ponyclub daar 's avonds lest.