Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
eknein schreef:Je moet boven de sprong meer meegeven, en meer in de verlichte zit gaan zitten. Als je je paard wat verzamelder op de sprong af laat gaan, wacht hij ook wanneer jij wilt springen. Ik heb het idee dat je het hem nu zelf laat uitzoeken. Ik weet uit ervaring hoe lomp en onverwacht zulke ernorme paarden kunnen springen, en dan is het des te belangrijker dat je paard luisterd naar jou. Als je je paard beter onder controle hebt, gaat hij ook gelijk hoger en beter springen. Zo voorkom je weigeringen en balkjes.
_Jody_ schreef:Omdat zij haar hoofd heel erg naar voren steekt is het erg lastig om de teugels korter te nemen, in structricce zegt ook dat ik ze korter moet nemen. Maar omdat zij het hoofd ver naar voren doet en niet naar beneden wil doen is het erg k*t om dan zo te gaan rijden, iemand tips daarvoor? Behalve aan de teugel rijden dan, want dat lukt mij dus echt niet hoe ik het ook probeer (ligt aan mij hoor) en als ik de teugels korter neem en zo blijf rijden dan blijft ze gewoon nog zo lopen met haar hoofd en ik krijg dan dus hele zere handen
Maar ik dacht misschien heeft iemand tips voor mij zodat ik daar aan kan werken, ook voor mezelf