Bedankt iedereen, zit hier alweer te huilen door jullie lieve woorden.
LCharlotte schreef:Ik heb niet alles doorgelezen, maar weet je waarom ze zo schud??
Dan raad ik je aan om alles eens te lezen, dan kan je uitgebreid lezen dat dit niet het geval is. 
Esther19 schreef:Mijn paard schudt ook, maar daar bleek het een pollenallergie en met een pollennetje is het zo goed als weg. (maar zij schudt ook als ze niet onder het zadel loopt)
Pollennetje heb ik ook al geprobeerd, hielp zoals al de rest jammer genoeg niet.
veraA schreef:Ga je nu opzoek naar een nieuw paard ? Of voorlopig eventjes niet?
Voorlopig nog niet. Voor een deel door omstandigheden, voor een deel om dit eerst eventjes allemaal te verwerken.
Ik heb nu nog een maandje met Ushi, 28 mei gaat ze weg. Omdat ik in juni examens heb, en daarna bijna heel de maand juli naar Zuid-Afrika ga, zal ik waarschijnlijk in Augustus naar een nieuw paard beginnen zoeken. Maar denk dat het moeilijk zal zijn om een paard te vinden dat ik zo geweldig vind als Ushi, dus waarschijnlijk zal ik toch wel enige tijd paardloos zijn.
Olrike schreef:Is Ushi onderzocht op het headshaking syndroom?
Headshaking valt niet door een test te onderzoeken, is een groep van symptomen die onder die naam vallen, maar valt niet echt in het bloed te onderzoeken ofzo. Ushi haar symptomen komen wel gedeeltelijk overeen met headshaking, maar er zijn te veel grote verschillen (in vrijheid niet schudden, na even werken niet meer schudden, in winter af en toe ook nog schudden,...) om het als headshaking syndroom te kunnen definieren. Bovendien is er voor headshaking syndroom ook nog steeds geen medicijn gevonden dat voor alle paarden werkt.