Vaarwel Ushi...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:55

Jeetje wat onwijs jammer zeg, maar wel een hele dappere beslissing. Ushi was echt een paard die je zou herkennen uit duizenden door die aparte aftekening. Sterkte

Ga je nu opzoek naar een nieuw paard ? Of voorlopig eventjes niet?

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:07

Goh, wat vervelend. Gelukkig dat Ushi naar een goed nieuw huis gaat en je af en toe nog langs kunt gaan.

Ik vind het een erg moedige beslissing.

Anoniem

Re: Vaarwel Ushi...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:15

Jeetje hier schrik ik van!!

Die geweldige Ushi....

Het moet een hele moeilijke beslissing zijn geweest.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:19

tjonge..je hebt een zeer moeilijke beslissing genomen! heel veel sterkte ermee en geniet van jullie laatste maand saampjes!!

apenstaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:22

Ik heb veel van je topics gelezen. Jammer dat je het borsthappenraadsel niet op hebt kunnen lossen.
Je hebt lang genoeg geprobeerd hier een oorzaak van te kunnen vinden, desondanks zal het een moeilijke beslissing geweest zijn.

Gelukkig weet je dat ze het goed gaat krijgen, maar het afscheid zal niet gemakklijk zijn. Veel sterkte!

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:26

Dapper hoor, sterkte

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:31

Jeetje kippenvel.. Heel veel sterkte meis ! En het gevoel dat ze goed terrecht komt zal jouw wel wat meer rust geven met deze beslissing.
Je moet ook in het belang van het dier blijven denken. Jij wilt andere dingen dan die zij je geven kan. Medisch of niet. En als jij toch steeds met een klomp in je maag opstapt voelt ze dat ook..
Nogmaals heel veel sterkte !!

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:33

dat moet een moeilijke beslissing zijn, een paard waar je zo veel om geeft, en waar je zo veel mee hebt meegemaakt.
maar je moet jezelf inderdaad niet kapot laten gaan voor een paard, en ik denk dat je na 2,5 jaar inderdaad mag zeggen dat je je uiterste best hebt gedaan.
Extra zuur als je dan nog steeds niet weet wat nu precies de oorzaak is.
Ik wens je sterkte met je beslissing, en ben blij dat je zo'n mooie oplossing hebt kunnen vinden.

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:37

Ik vind het een hele moedige beslissing!
Na 2,5 jaar zal je inderdaad al al het denkbare hebben geprobeerd.
Ik kan me voorstellen dat het ook een fijn gevoel is dat je weet waar ze terecht komt, end at ze daar goed wordt verzorgd.
En nu hopen dat een evt volgend paard half zo leuk is!

Wat heeft ze trouwens een geweldige bles!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:40

Ushi, het paard met de geweldige bles...

Een denkbare beslissing !!! Veel sterkte met het afscheid !!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:46

jeetje,ik moet zeggen dat sommige mensen op bokt horen zo erg bij hun paard,oftewijl je ziet hun naam en weet welk paard daarbij hoort,zo iemand ben jij ook...

ushi is zo appart en natuurlijk mede door dat hoofdschudden is het een paard wat je blijft volgen...

ik weet zeker dat je niet over 1 nacht ijs bent gegaan en dat je 100% achter je beslissing staat,en ook dat je vreselijk veel getobt hebt!

echt ,heel knap dat je haar een rustiger leven gunt,echt respect voor dat!!!

ik wens je echt heel veel sterkte en nog een hele fijne maand met haar,maar gelukkig is het geen definitief einde,je kan haar blijven bezoeken...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:48

Voor diegene die meer willen weten over de readings is dit de website.

www.staldanae.nl

Olrike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:55

Is Ushi onderzocht op het headshaking syndroom?

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:55

Wat jammer dat je er geen oplossing voor hebt weten te vinden. Ik vind het moedig van je om deze beslissing te nemen. Heel veel succes en sterkte.

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:01

Wat ontzettend jammer dat het zo moet lopen zeg! Ik vind Ushi een enorm knap paard en zag in de fototopics dat jullie zo onwijs vooruit gingen! Maar er is duidelijk iets met haar aan de hand als ze zo heftig bezig is met haar hoofd! Respect dat je haar dit gunt!!!! Heel veel sterkte!
Ook teigetje wil ik zeggen dat ik het geweldig vindt dat je dit paard een kans geeft. Ushi is echt een prachtknol!!

Esther_1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:07

ik vind het heel erg dapper van je dat je deze beslissing genomen hebt!! Mijn paard schudt ook, maar daar bleek het een pollenallergie en met een pollennetje is het zo goed als weg. (maar zij schudt ook als ze niet onder het zadel loopt) ik weet zelf heel goed hoe frustrerend dat schudden is en je kunt er gewoon niet mee rijden, ik begrijp hoe het voor je voelt.
ik denk dat je een moeilijke maar goede beslissing genomen hebt en wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd!

teigetje ik vind het super van je dat je deze knappe ushi een mooi leven biedt!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:12

Ik heb niet alles doorgelezen, maar weet je waarom ze zo schud??

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:14

Tjonge zeg. Hier schrik ik toch wel van. Vind jullie zo'n leuke combinatie!

Maar ik begrijp heel goed dat je de moed een keer opgeeft. Toch heel fijn dat Ushi bij Teigetje terecht kan, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over haar toekomst!

Mijn paard is in voorjaar en zomer ook een verschrikkelijke headshaker en slaat ook met haar benen naar haar neus, ze probeert dat zelfs in galop. Levensgevaarlijk dus. (Borsthappen doet ze overigens niet.) Gelukkig heeft mijn paard baat gehad bij acupunctuur en hooikoortspillen van Rodinde. Als dat niet geholpen had, kon ik in de zomer ook echt niet meer rijden.

Sterkte! En ik hoop dat je in de toekomst weer een leuk paard tegen het lijf loopt!

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:27

Jee wat een moeilijke beslissing maar ik weet zeker dat je met een dubbel (goed) gevoel afscheid van Ushi gaat nemen.
Je hebt er alles aan gedaan wat je maar kon en het is helaas niet zo gegaan als dat je graag wilde.
Het is een afscheid maar niet definitief, ze krijgt een mooi leventje en dat geeft je ook vast een goed gevoel hoewel afscheid nemen altijd moeilijk is maar denk ook aan jezelf JIJ bent degene die het beste met Ushi voor had en JIJ geeft nu je paard een mooi leven.
Sterkte en geniet met Ushi mee voor haar 'nieuwe' leven.

cinv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:10

O anja, wat erg ! Ik wens je veel sterkte en hoop (dat zal wel hé) dta je ze nog vaak kan gaan bezoeken, en wat goed dat ze naar Teigetje gaat, beter kan niet !
Geniet er nog maar goed van deze maand !

Astor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:15

Veel sterkte en het zal beter voor haar zijn helaas..
Ik keek altijd met plezier naar jullie foto's en naar dat knappie koppie en die bijzonder bles het is natuurlijk een bijzonder paard veel sterkte me pb box staat open
En heel fijn dat ze nu naar Teigetje gaat

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:41

Wat ontzettend rot voor je.
Ushi is een schitterend paard, ik vind het heel erg dat haar probleem niet opgelost lijkt te kunnen worden.
Maar op de filmpjes is wel heel duidelijk te zien dat ze ergens behoorlijk last van heeft.
Fijn dat je iemand hebt gevonden die haar een goed thuis kan geven.
Sterkte!

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:45

Sterkte

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 13:02

Bedankt iedereen, zit hier alweer te huilen door jullie lieve woorden.

LCharlotte schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen, maar weet je waarom ze zo schud??

Dan raad ik je aan om alles eens te lezen, dan kan je uitgebreid lezen dat dit niet het geval is.

Esther19 schreef:
Mijn paard schudt ook, maar daar bleek het een pollenallergie en met een pollennetje is het zo goed als weg. (maar zij schudt ook als ze niet onder het zadel loopt)

Pollennetje heb ik ook al geprobeerd, hielp zoals al de rest jammer genoeg niet.

veraA schreef:
Ga je nu opzoek naar een nieuw paard ? Of voorlopig eventjes niet?

Voorlopig nog niet. Voor een deel door omstandigheden, voor een deel om dit eerst eventjes allemaal te verwerken.
Ik heb nu nog een maandje met Ushi, 28 mei gaat ze weg. Omdat ik in juni examens heb, en daarna bijna heel de maand juli naar Zuid-Afrika ga, zal ik waarschijnlijk in Augustus naar een nieuw paard beginnen zoeken. Maar denk dat het moeilijk zal zijn om een paard te vinden dat ik zo geweldig vind als Ushi, dus waarschijnlijk zal ik toch wel enige tijd paardloos zijn.

Olrike schreef:
Is Ushi onderzocht op het headshaking syndroom?

Headshaking valt niet door een test te onderzoeken, is een groep van symptomen die onder die naam vallen, maar valt niet echt in het bloed te onderzoeken ofzo. Ushi haar symptomen komen wel gedeeltelijk overeen met headshaking, maar er zijn te veel grote verschillen (in vrijheid niet schudden, na even werken niet meer schudden, in winter af en toe ook nog schudden,...) om het als headshaking syndroom te kunnen definieren. Bovendien is er voor headshaking syndroom ook nog steeds geen medicijn gevonden dat voor alle paarden werkt.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:04

Hey Anja!
Veel sterkte met je beslissing, zal vast érg moeilijk geweest zijn!
Zonde, ik vond dat jij en Ushi bij elkaar hoorden, maar ik denk wel dat je de beste beslissing hebt genomen voor allebij. Je kan niet bezig blijven hé, op een gegeven moment is het op.

Iig héél veel sterkte en je zal haar vast nog wel eens zien denk ik?