tenen naar buiten of naar binnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:33

Blijft het zelfde verhaal als ik vanuit mijn heup draai draaien mijn knien alsnog een onnatuurlijke slag (Voor de een een hoek van 80, 90 graden. voor mij alsnog een hoek van 180 graden)

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:14

Pam schreef:
Jawel Urielle maar dit zijn alleen hulpen (zijgangen, galop)
Als ik mijn teen draai en dus mijn gehele been VERdraai ben ik dat toch dik een uur aan het doen. De laatste keer dat ik dit intensief deed kon ik mn paard niet afkomen omdat mn knie op slot zat gedraaid.

Ik herken je probleem wel hoor
Tja, die hulpen, ik moet zelf toch nog veel been geven om de achterhand er verder onder te zetten (en ik rij ook veel zijgangen trouwens ), dus ik kom het zelf niet alleen tegen bij zijgangen en galop. Tenen naar binnen heb ik ooit mysterieus opgelost door gewoon heel heel heel veel te rijden en die spieren en banden rekten op. Nu heb ik er al minstens een half jaar niet opgezeten dus straks kan ik vrolijk opnieuw beginnen. Been naar achteren leggen blijft voor mij moeilijk, moet ik straks ook weer ff goed op hameren. En dat gaat zeer doen.
Voor mij is goed leren dressuren een soort levensdoel, ik ben heel ambitieus daarin en ik baal enorm als ik minder dan een 7 krijg voor houding en zit of juistheid van de hulpen vanwege die stomme poten van me. Als het voor jou vrnl. plezier is, zou ik ook eerlijk met je instructrice bespreken dat je niet wilt blijven vechten tegen je fysieke grenzen. Dat lijkt me eerlijker tegenover allebei.

Ann_moi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 17:17

ok bedankt voor al deze reacties maar is er een verschil dan tussen van wie je les krijgt,, ik bedoel dan het verschil tussen een dressuur en een springruiter?