slofteugel?¿

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skribbleee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:07

Ik ben tegen de slofteugel ik rij der echt niet mee... Moet je dat paard echt met slofteugel rijden.. dan zal ik maar een lesje nemen ofzo (met slofteugel) want als je daar verkeerd mee rijd verkloot je je hele paard ermee

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:10

randie schreef:
Citaat:
ik vind slof ook maar niks, ik rij zelf nu een paar weken met elastiek

Nou geef mij maar liever een slof dan een elastiek, als we het toch hebben over het hoofd naar beneden dwingen! Een slof kan je tenminste loslaten wanneer nodig, een elastiek geeft vaak constant druk, plus dat je hem dan nog niet op de goede hulpen naar beneden rijd (en je echt in een nare situatie komt wanneer een paard stijl omhoog komt).
Met een slof heb ik ook ooit gereden op een 16 jarig paard (aaah zielig he ) dat zo ongeveer met haar hoofd naar de grond slofte. Ik reed haar op mijn benen rond, maar wanneer ze erg sterk werd en doordramde, pakte ik heel even de slof erbij. Om hem vervolgens meteen weer los te laten en verder te rijden op je been. Zo gebruik je de slof als correctie wanneer je even een steuntje nodig hebt. Dus 98% van de tijd hoort je slof los te hangen Succes ermee!

ps: na een aantal dagen is de slof voorgoed in mijn kast gegaan en heb ik hem nooit meer nodig gehad

mijn pony liep met zn hoofd in de lucht, ik begin met het elastiek heel los, omdat ze dan nog omhoog loopt, maar naarmate ze losser word doe ik hem iets strakker zodat ze niet meer helemaal met der neus naar voren kan lopen dat
ze gewoon iets inbuigt. en strakker gaat ie ook niet. hij hangt bij mij dus 98% vd tijd los ja
Ik rij ook aleen maar met elastiek in de les met ervaren instructie. ik ga niet thuis wat lopen aanklooien

zie hier dus

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:17

Welke hulpteugel je wilt gebruiken, doe het eerst onder goede begeleiding.

DeadxStar

Re: slofteugel?¿

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:22

Als ik jou was zou ik niet zomaar een slof gaan gebruiken..
Wel goed van je dat je niet zomaar vanalles aan je pony hangt maar het eerst hier vraagt.

Een slof kan veel schade aanrichten als je 'm verkeerd gebruikt.

Goede privé les nemen lijkt me een betere optie

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:35

Inderdaad, ik zou niet zomaar met een hulpteugel gaan rijden, welke dan ook. Zoveel mensen die met verkeerd vastgemaakte hulpteugels rijden. (zelfs of vooral met martingaals, die heeft bijna iedereen die ik ken te strak zitten)

Dus wat je ook doet, doe het in een les, liefst in veel lessen, dan weet je tenminste zeker dat je het goed doet.

Hulpteugels is niets op tegen als je ze onder de juiste begeleiding gebruikt.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:42

als je met een slof rijd, wees er echt voorzichtig mee hoor, want zo kun je je hele paard vern**ken, om het maar zo te zeggen. ik heb er les mee gehad. ik heb geleerd hoe je er mee moet rijden, dus niet je paard op de slof te laten lopen. je moet hem gewoon laten hangen.. maar ik reed er liever ook niet mee, maarja als jij een slof wilt gebruiken moet je het echt leren, of naar een andere instructrice gaan. maar waar is het allemaal voor nodig? die slof of elastiek. ik gebruik liever de slof. met een slof kun je nog loslaten als het moet, maar vraag naar goed advies aan een instructrice je hoeft helemaal niet met slof te rijden.. en als nog doe er echt voorzichtig mee hoor .. veel succes