Wanelka (3 jr, 4 wkn zadelmak, v Numero Uno) filmpjes!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 10:00

Haha ja dat moet nog minder worden. Op zich is ze wel voorwaarts, maar als ze twijfelt dan gaat ze maar langzamer. Ook nog wat slappigheid hoor.
Maar maak je geen zorgen, als ik me ergens aan erger is het als ik zelf de hele tijd been moet gaan zitten geven.

Marijkeeee schreef:
Ben wel nieuwgierig naar de filmpjes, want die doet het niet, zal het thuis nog een keertje proberen

leuke afstamming

Doen ze het nu wel?

fieke1009

Re: Wanelka (3 jr, 4 wkn zadelmak, v Numero Uno) filmpjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:46

Venetia schreef:
fieke1009 schreef:
denk dat het helemaal goed komt, ziet er echt al goed uit voor een paard dat pas vier weken onder het zadel is. Het doet met heel erg denken aan die van mezelf (numero uno x zeoliet) die hebben we gekocht toen hij pas twee weken onder het zadel was, toen heb ik hem ook geprobeerd en die zette ook geen pas verkeerd en had veel balans. Maar die van mij zoekt de aanleuning niet zo goed op als die van jou. Ik weet zeker dat je er een fijn paard aan gaat hebben!

Dank je! Leuk dat je ook een Numero Uno hebt! Hoe oud is jouw paard inmiddels? Heb je er misschien een foto van?

ik ben er nog niet helemaal uit hoe bokt werkt maar ik hoop da tut zo goed gaat. Ik heb foto´s van hem in mijn profiel staan, hij heet void. Er staan foto´s van toen hij ongeveer een maand onder het zadel was en foto´s van vorige week ongeveer 7 maanden. Hij is nu officieel vier maar hij is van eind juni dus eigenlijk nog een beetje 3 en een half:P. Heel veel succes met die van jou! echt een leuk paard!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 13:55

Wat een leuk dier fieke1009!
Qua bouw toen je hem net had lijkt hij erg op de onze, ook zo kaal!
Ik vind wel dat die van jou echt eenheel mooi hoofd heeft, mooier dan wanelka. Haar hoofd is ook wel ok, maar die van jou is echt knap!

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:17

Leuk dier Kristel! Nog erg kaal, maar goed dat is ook niet raar bij een 3 jarige . Opvallend is idd haar goede balans, zowel in de draf als stap. Lekker doorrijden zou ik zeggen !

fieke1009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:01

Venetia schreef:
Wat een leuk dier fieke1009!
Qua bouw toen je hem net had lijkt hij erg op de onze, ook zo kaal!
Ik vind wel dat die van jou echt eenheel mooi hoofd heeft, mooier dan wanelka. Haar hoofd is ook wel ok, maar die van jou is echt knap!

Dankje wel! ben er zelf ook echt heel blij mee ma is altijd leuk om te horen dak niet de enige ben:)! Dat kale hebben ze wel een beetje aan zich, vooral omdat die van mij net gecastreerd was. Ma het gaat er ook snel af hoor met een beetje meer training heb je een heel ander paard!
Ik denk wel dat die van jou een stuk groter is dan die van mij, daar ben ik dan weer jaloers op!

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:12

Wat ontzettend braaf paard! De filmpjes zijn niet geweldige kwaliteit maar als je de bovenstaande tekst niet had gelezen had je zo kunnen denken dat het een 6 jarig paard is dat al een tijdje onder het zadel is! Echt een geweldig goed begin. Als dit paard na een tijdje meer bespiering heeft is het echt een schitterend paard! * Nu ook al een heel mooi dier daar niet van!

Fysiomeid

Re: Wanelka (3 jr, 4 wkn zadelmak, v Numero Uno) filmpjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:35

Leuke filmpjes, het ziet er inderdaad allemaal heel braaf uit. Idd probeer goed op je benen te letten, geef anders net een heel klein tikje als hij wat terugkomt. Hierdoor blijven ze wat beter aan het been straks.

Wel grappig dat jij ook een springgefokt paard hebt, die van mij is wel heel anders qua exterieur trouwens. Die van jou is al net wat zwaarder. Die rittigkeit waar jij het over had kon ik alleen nog niet zien, maar misschien dat dit natuurlijk momentopnamens zijn. En onder het zadel is het in het begin toch moeilijk omdat ze nog zo naar alles aan het zoeken zijn, miss dat hij wel heel rittig aan de longe loopt, maar dat kan ik nu niet beoordelen

Of het een nou een echt dressuur of echt springpaard is weet ik (nog) niet, ik denk dat we hier ook weer te maken hebben met een fijne all-rounder Wel lekker, kan je zelf bepalen welke kant je op gaat, en natuurlijk lekker afwisselen!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 19:14

Ja er moet echt nog meer bespiering op hehe.

@Fysiomeid: het is een jong paard en de ene dag zijn ze voorwaartser dan de andere, dat moet jij toch ook herkennen. Vandaag was ze weer heel voorwaarts. Dat tikje krijgt ze soms wel, maar meestal is het niet nodig.
Ik heb gewoon geduld, de ene dag zijn ze te heet en de andere dag te sloom. Dit beest wil heel graag werken dus over het voor het been zijn maak ik me geen moment zorgen.

Die rittigkeit kun je heel goed zien. Ze zoekt de hand op, laat je zitten en wil voor je werken. Heel fijn te bewerken. Dát is naar mijn mening rittigkeit. Dat jij dat anders ziet vind ik eigenlijk wat raar?
Je kunt veel van dit beest zeggen en erop aanmerken, maar op de rij-eigenschappen juist niet!

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:54

Ze loopt lekker haar best te doen zo te zien.
Hou haar voorlopig nog maar even.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:49

Nou ik heb Wanelka vandaag in het echt mogen bezichtigen en wat een braaf en nuchter paard is het zeg!! Veel mensen mogen in hun handjes knijpen met zo'n brave en werkwillige 3-jarige. Ze was fijn voorwaarts aan de hulpen en zocht gelijk de hand op naar beneden. Geen vreemde schrikreacties of meer van dat soort capriolen. Echt een heel fijn paard volgens mij!

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:05

Heb je al enig idee wanneer je haar gaat starten? Dan kunnen we samen op wedstrijd!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 09:59

Haha nou ik start pas als ik denk dat het haar heel gemakkelijk afgaat. De stap moet dan beter bevestigd en de stelling moet er ook nog in! Zoals ik beschamend genoeg op het filmpje ook zeg.
Heeft allemaal geen enkele haast.
Maar als het zo vooruit gaat kan ze misschien rond augustus/september een keertje mee voor de ervaring.

Margo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:33

Venetia schreef:
Haha nou ik start pas als ik denk dat het haar heel gemakkelijk afgaat. De stap moet dan beter bevestigd en de stelling moet er ook nog in! Zoals ik beschamend genoeg op het filmpje ook zeg.
Heeft allemaal geen enkele haast.
Maar als het zo vooruit gaat kan ze misschien rond augustus/september een keertje mee voor de ervaring.

Zo hoort het ook!
Gewoon rustig aan ze geven zelf wel aan wanneer ze klaar zijn voor wat meer werk en voor eventueel een wedstrijdje.
Mijn V-tje is inmiddels bijna 4 en heeft alleen in het najaar in de VSN meegelopen. Inmiddels is mijn startkaart onderweg en ga ik vanaf Juni een paard wedstrijdjes proberen. Wel is het zo dat ik niet meer in het B mag starten maar ook dan had ik nog gewacht tot ze wat verder was...
Ben heel erg benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikellen! Ziet er in ieder geval veelbelovend uit!!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 14:08

Ik moet zeggen dat de foto's op de VSN troffee wel een erg ontspannen beeld geven, fijn paard heb je.

Het verschilt per paard denk ik, of je ze B start of gelijk L.
Mijn Jazz merrie ga ik denk ik gelijk L starten, die was vorig jaar erg jeugdig en daarom heb ik haar toen niet gestart. Nu heeft ze een veulen wat haar erg goed heeft gedaan. Maar bij haar had het geen zin gehad vroeg te starten.
Deze Numero Uno is heel nuchter en al vrij volwassen, haar eerste buitenritje heb ik gisteren al gemaakt. Ze vindt nieuwe dingen alleen maar leuk en als ze wedstrijden zich ook op zo'n spelenderwijze manier eigen kan maken, dan vind ik dat meegenomen!
Maar eerst maar eens zien hoe het gaat als ik gewoon ga rijden op ander terrein.

Maar ik ben het helemaal met je eens: beter een jaar te lang gewacht dan een week te vroeg gegaan!