Uranca (v. Flemmingh) @ work in de buitenbaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:18

Mooie foto's zeg! Is nog eens wat anders dan wat donkere wazige foto's in de binnenbaan.
Ze ziet er mooi uit, in goede conditie en ze gaat volgens mij lekker vooruit, dus nu snel naar de M1!

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:22

heeft jouw paard ook altijd zijn oren naar voren staan ?? de mijne ook is ook een flemmingh..

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:59

mooi paard met mooie gangen. verder vind ik dat het er netjes uit ziet..

sunnymay

Re: Uranca (v. Flemmingh) @ work in de buitenbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:43

Wat kan die lopen zeg! Lekker hoor, zo'n knol onder je kont...

Vergeet je in de stap dat knikje in je ellebogen niet? Je ziet per gang jou ontspanning qua houding veranderen. Zoals je als zei, zit je in de galop het lekkerst en dat zie je. Nette houding verder zo, benen mooi op lengte.

Mag van mij nog een tikkie meer door de hals voor L2, maar ik weet je rijd een paard van achter naar voren, dus komt vanzelf als ze sterker wordt van achter....

Het is en blift een jong ding... Een lekker ding!
Veel succes met de komende wedstrijden!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 22:54

Wat een leuke berichten allemaal

talented schreef:
Heel fijn dier zo te zien op de foto's! Soms drukt hij zich er net wat uit, althans, dat maak ik op uit dit materiaal! Maar verder erg prettig om naar te kijken!

Ze drukt zich er niet echt uit, misschien dat dit het voor het beeld wel een beetje is. Ik probeer haar juist expres wat meer voor de loodlijn te rijden omdat ze in de aanleuning ook heel makkelijk te diep kan gaan. Ik moet alleen nog even de juiste balans vinden tussen te diep en te ver voor de loodlijn! Verder bedankt voor het compliment!

Lenn schreef:
haha wat zei je tegen de fotograaf: Ga jij maar op de grond liggen dan galoppeer ik wel over je heen
Nee grapje, geeft een heel mooi effect zo van onderen!
Ik persoonlijk zou hem alleen net wat nageeflijker rijden dan kan ze haar rug en daarmee achterhand beter gebruiken. Het lijkt nu ook alsof de onderhalsspier net wat teveel werk doet.
Enne wat zit je netjes zeg! Nouja veel succes in de M1 straks

In tegendeel; het was de fotograaf haar idee om richting haar te rijden, terwijl ze op de grond foto's aan het klikken was! Ik heb haar wel verteld dat dit met risico voor eigen leven was natuurlijk Maar er zijn leuke plaatjes uit gekomen!
Uranca heeft helemaal geen verkeerd achterbeen. Op sommige draffoto's lijkt het alsof het been er soms te veel achter blijft, maar volgens mij valt dit in het echt erg mee. Ik voel het iig niet als dusdanig slecht en ik denk dat mijn instructrice er flink met de zweep over zou gaan als het beeld zo beroerd was

Fokker79 schreef:
Schitterende wolkenpartij ook op de achtergrond.
Noord Hollandse luchtpartijen.
Vol inspiratie

En nu nog iets over het paard

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 23:01

@ Venetia; ja eindelijk eens duidelijke foto's voor de verandering!! Hopelijk volgen er nog meer het aankomende buitenseizoen. Ik stel me in ieder geval beschikbaar voor aankomende oefenfoto sessies Wanneer komen de foto's van jouw paardjes weer?

@Ziiggy__: Die oortjes stonden voornamelijk naar voren omdat ze de fotocamera klik klik klik hoorde doen

Hey Saskia! Thanks voor je berichtje. Klopt inderdaad dat ik in de draf nog niet zo super zit. Hopelijk komt dat nog na mate ze de rug nog meer gaat los laten en meer gedragen gaat lopen. Galop gaat inderdaad al erg braaf, zit in ieder geval lekker! Hoe loopt jouw U-tje momenteel?

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:48

VValar schreef:
Wat een leuke berichten allemaal

Fokker79 schreef:
Schitterende wolkenpartij ook op de achtergrond.
Noord Hollandse luchtpartijen.
Vol inspiratie

En nu nog iets over het paard

Mooie merrie!
Galopfoto's lijken best en met veel afdruk gesprongen.
zo goed?

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 23:50

Goh, krijg je het je strot uit?
Nou het wordt al beter! Practise makes perfect dus volgende topic met Valar nog een keertje oefenen aan je opmerkingen!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:34

Draf komt vanzelf ook wel hoor, lekker blijven trainen! Sommige paarden galloperen nu eenmaal makkelijker dan draven.

Mijn merrie had het net andersom, terwijl haar galop intussen ook al erg verbeterd is, want haar achterhand is krachtig zat. Vind ik bij Uranca ook! Ze is nog jong en weet eigenlijk amper wat ze met die achterhand van haarzelf aan moet. Ik heb er wel vertrouwen in! Goed paard, kan je nog een heel eind mee komen! Enuh... in de Z moet je zeer veel galloperen en dat kan dat paard zeker. Zou willen dat mijn U-tje al zo'n sprong maakte... (jarloers...)

Met mijn U-tje gaat het lekker hoor. Ook ik mis af en toe mijn aanleuning nog een beetje, vooral als ze moe wordt. Bestaat niet voor het oog, omdat ze altijd voorwaarts (heet wordt) is, maar daar werken we hard aan en gaat steeds beter!

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:42

Waar is Valaar nou?

Mooi paard hoor

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:36

Oh ow, de fotograaf is boos! En die kan je toch echt beter te vriend houden
Hartstikke leuk om eens foto's van jullie te zien, ziet er keurig uit En een schitterend paard!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 10:54

Ja ik moet inderdaad de fotograaf maar te vriend houden! Ben wel blij met de fotos want had daarvoor eigenlijk nooit een fatsoenlijke rijfoto. Wie weet zie ik je a.s wedstrijd in de Beemster Antionette! Hopelijk wordt het dan mooi weer. Uranc en ik komen dan eventjes langs

Wat leuk dat jouw paard ook zo lekker gaat Sas! Wanneer mogen we foto's van jullie verwachten? Waarom zet je die van Jumping Amsterdam er niet op?
Ja ben wel blij dat ze een fijne galop heeft. Draf wordt ook al stukken beter en ruimer, na mate ze wat sterker wordt.

sunnymay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:04

Ben momenteel heeel druk met verhuizen. Hoop er over 2 weken in te zitten, dus dan meer tijd om iets op bokt te zetten. Zit nu stiekem op mijn werk te bokken... Moet kunnen toch!?
Ik zal ook wat nieuwe rijfoto's van me moeten laten maken. Dan plaats ik er ook een paar op van Jumping!

Zeabiscuit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:45

Nee hoor, ik ben niet boos. Kijk maar

Zal mijn wilde pownie ook eens op bokt zetten

Zeabiscuit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:48

)

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:55

Ziet er mooi uit hoor! Erg leuk paard om te zien!

Maarrem is je fotograaf een dwergje of is je paard gewoon zo groot?

Geintje...

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:58

BTW: Dol op Flemmingh! Zie Sammetje in m'n profiel.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 19:24

Olympia96 schreef:
Ziet er mooi uit hoor! Erg leuk paard om te zien!

Maarrem is je fotograaf een dwergje of is je paard gewoon zo groot?

Geintje...

Beide

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:25

Jeetje! Jou Flemmingh lijkt heel erg op de mijne!

Ziet er lekker uit!

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:49

Hee Tabitha! Volgens mij zit er nog best een verschil in hoe de draf en de galop gaat met Uranca. Gaat ze lekker vooruit? Ik vind dat je in elk geval erg netjes zit en Uranca al heel goed lijkt te lopen. Op naar de M1? =D

Li_lee_yang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:00

mooie foto's
en mooi paard

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:48

MiEpPrInZ schreef:

Ziet er lekker uit!

Bedankt! Volgens mij hebben ze idd ook wel een beetje dezelfde kleur. Wat rij je met die van jou?

JoSav schreef:
Hee Tabitha! Volgens mij zit er nog best een verschil in hoe de draf en de galop gaat met Uranca. Gaat ze lekker vooruit? Ik vind dat je in elk geval erg netjes zit en Uranca al heel goed lijkt te lopen. Op naar de M1? =D

Het klopt dat je waarschijnlijk nog wat verschil tussen de galop en draf ziet. De galop is op het moment heel fijn, maar de draf begint er ook al aardig aan te komen! Ze moet nog ietsje ronder, maar heb uitgevogeld dat wanneer ik haar met losrijden rond en dieper instel, ze beter in de aanleuning blijft. Op naar de M idd Kom je anders weer een keer langs?

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:41

VValar schreef:
MiEpPrInZ schreef:

Ziet er lekker uit!

Bedankt! Volgens mij hebben ze idd ook wel een beetje dezelfde kleur. Wat rij je met die van jou?

Niet alleen de kleur, heb even in je profiel gespiekt en qua type hebben ze ook veel van elkaar weg!

Ik rijd dressuur met PrinZ, M2... op naar het Z

Helaas veel blessure leed gehad maar momenteel loopt hij erg fijn! Is die van jou een coole kikker?

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:46

mooi paard hoor!!
Loopt ook goed.
Heb je de fotograaf wel heel gelaten?
Bij ons op stal staat ook iemand met een dochter van Flemmingh

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 22:57

Hehe de fotograaf is nog helemaal heel! Ze heeft zelfs vandaag nieuwe foto's gemaakt in het zonnetje op het land. Heb ze nog niet gezien maar ze zullen vast en zeker mooi zijn geworden! Maar ik zal ze wel niet gelijk op bokt zetten en jullie vervelen met wéér nieuwe fotos. Moet wel leuk blijven

MiEpPrInZ: Wat grappig zeg dat de flemminghs toch wel een beetje wat van elkaar weg hebben. Uranc is geen panieker, maar vind het toch wel heel erg spannend als we weer op vreemd terrein gaan rijden. Maar harde geluiden oid brengen haar niet van stuk. Ik heb het idee dat mijn andere flemmingh, het v-tje nog even wat cooler in zijn koppie is! Die is echt stoer, vind niets eng en alles leuk!