Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
chantal99 schreef:he Zamero,
wat heeft de eigenaar zelf voor het paard betaald, want zij zal wel een stuk minder dan 1000 euro er voor hebben betaald. want kan ze dan niet beter kijken voor een goed te huis in plaats naar wat je er voor kan krijgen.
groetjes van chantal
Wel denk ik dat je gelijk hebt dat je beter kunt kijken naar een goed tehuis (wat met dit soort paarden waarschijnlijk helemaal niet zo makkelijk is) waar hij ook daadwerkelijk een fijne plek heeft en niet alsnog in het slachthuis beland... 
slaatze schreef:En een fysio? Doet het zadel geen pijn?
Tandarts? Heeft het paard las van het bis?
Accapunctuur? Heeft het paard las van kronkels in pezen en spieren?
Fluisteraar? Heeft het paard een geschiedenis die je niet weet?
Ik zou eerst deze opties proberen voordat je het paard verkoopt. En anders eerlijk erbij zeggen dat he een steigeraar is. Meer dan 2000 zou ik er niet voor geven.

Dickie schreef:Ik denk dat je als verkoper in dit geval veel meer moet kijken aan WIE je het dier verkoopt dan voor hoeveel. Beter voor slachtprijs naar een ervaren iemand die ervaring met "probleempaarden" (rottige term maar om het maar een naam te geven) heeft, dan voor 2000 naar iemand die het al snel voor gezien houd en het beest de handel in doet o.i.d. Zelfs weggeven lijkt me niet onrealistisch als je echt een goed tehuis kunt vinden.