Wat voor deze KWPN-er vragen...? (wie helpt)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:06

@ jasmijn78: Waarom in godsnaam dat paard laten afmaken????
Stel dat ze inderdaad een kronkel in de kop heeft dan laat je een beest toch niet naar de slacht brengen???
Ik ben het helemaal niet eens met jou opmerking. Alleen maar omdat mensen gevaar kunnen lopen. Ik zou maar een een paardenfeluisteraar proberen.
Ik heb zelf een pony die helemaal geschift was. Ze sprong tegen muren op en rende overal doorheen (terwijl je erop zat) dus ook een kronkel in der kop, ik heb er heel goed mee om leren gaan en qua vertrouwen zit het nu helemaal top en ze springt nu Z en een gigantisch lief beest geworden!!!
Die kronkel in der kop zal waarschijnlijk door een traumatische ervaring komen en met vertrouwen kan je heeeeel ver komen!!
Dus waarom ingodsnaam een paard naar de slacht brengen als ze volgens de DA niks mankeert.
@ Zamero als je dat paard naar de slacht gaat breng er dan maar naar mij.. scheelt ook weer slacht kosten..

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:09

Ooh ja ook @ jasmijn78:
Je zegt zelf niet mee fokken vanwege haar karakter.. je zegt ook dat ze een kronkel in der kop heeft (dus niet spoort) als dit zo is kom het waarschijnlijk door een klap of val, dus niet aangeboren. Dus dit is niet erfelijk!!!!! Dus je spreekt jezelf een beetje tegen vind je niet?

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:13

chantal99 schreef:
he Zamero,

wat heeft de eigenaar zelf voor het paard betaald, want zij zal wel een stuk minder dan 1000 euro er voor hebben betaald.
want kan ze dan niet beter kijken voor een goed te huis in plaats naar wat je er voor kan krijgen.

groetjes van chantal

Ik neem aan dat jij het paard nog nooit irl gezien hebt (ik ook niet hoor, daar niet van), wie ben jij dan om daarover te oordelen? Wel denk ik dat je gelijk hebt dat je beter kunt kijken naar een goed tehuis (wat met dit soort paarden waarschijnlijk helemaal niet zo makkelijk is) waar hij ook daadwerkelijk een fijne plek heeft en niet alsnog in het slachthuis beland...

chantal99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:50

he nancy22,

ik bedoel niet dat het paard voor dat bedrag weg moet, maar als je er anders niemand voor kan vind die dat andere willen betalen kan je haar ook goedkoper doen en elke keer bij haar gaan kijken hoe het gaat ( afspraken maken over het paard dat het niet weg mag doen zonder bespreken ).

rowo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:57

slaatze schreef:
En een fysio? Doet het zadel geen pijn?
Tandarts? Heeft het paard las van het bis?
Accapunctuur? Heeft het paard las van kronkels in pezen en spieren?
Fluisteraar? Heeft het paard een geschiedenis die je niet weet?

Ik zou eerst deze opties proberen voordat je het paard verkoopt. En anders eerlijk erbij zeggen dat he een steigeraar is. Meer dan 2000 zou ik er niet voor geven.

Dit wou ik dus ook net zeggen! Dat ze goedgekeurt is zegt niet altijd alles. Laat haar eens goed nakijken, voor hetzelfde geld heeft ze pijn en dan geef ik haar geen ongelijk dat ze omhoog komt!

Succes ermee!!

m_goodluck

Re: Wat voor deze KWPN-er vragen...? (wie helpt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:57

Ik denk toch echt dat je er zeker wel 2000,- voor kunt krijgen..

Dickie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:02

Ik denk dat je als verkoper in dit geval veel meer moet kijken aan WIE je het dier verkoopt dan voor hoeveel. Beter voor slachtprijs naar een ervaren iemand die ervaring met "probleempaarden" (rottige term maar om het maar een naam te geven) heeft, dan voor 2000 naar iemand die het al snel voor gezien houd en het beest de handel in doet o.i.d. Zelfs weggeven lijkt me niet onrealistisch als je echt een goed tehuis kunt vinden.

rowo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:04

Dickie schreef:
Ik denk dat je als verkoper in dit geval veel meer moet kijken aan WIE je het dier verkoopt dan voor hoeveel. Beter voor slachtprijs naar een ervaren iemand die ervaring met "probleempaarden" (rottige term maar om het maar een naam te geven) heeft, dan voor 2000 naar iemand die het al snel voor gezien houd en het beest de handel in doet o.i.d. Zelfs weggeven lijkt me niet onrealistisch als je echt een goed tehuis kunt vinden.

Mee eens!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:20