Paard met ze tong naar buiten onder het rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miepmiep91

Re: Paard met ze tong naar buiten onder het rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:23

Bij mijn nicht op stal stond een paard dat de tong gewoon naar buiten stak de hele tijd, maar die heeft ook iets gehad zeiden ze , Sorry beetje off topic

S_a_n_n_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:15

oh dat is vervelend. Vooral in een proef. Elke keer als de jury het ziet mogen ze een minpunt geven, dus ga maar na...
Helaas blijft het een teken van verzet, op welke manier dan ook...

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 07:14

het kan gewoon geen teken van verzet zijn want hij verzet zich nergens tegen luisterd onder het rijden gewoon normaal en vind het zelfs heel leuk.! kan het niet zijn dat hij dit doet omdat hij zich ontspannen voelt? zijn tong zit gewoon onder het bit en er dus niet boven. en ik heb er totaal geen last van hij luisterd super. hij doet het pas sinds dat hij alles goed snapt met het rijden en ontspannen naar beneden begint te lopen.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:18

ik kan het (nog) niet bewijzen, maar ik heb de indruk dat er tongproblemen zijn of komen als een paard op jonge leeftijd laag en diep wordt gereden.
Vooral bij veel springruiters (op topniveau) zie ik veel tongen uit de mond.

Cherellee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:20

paard bij mij op de manege doet het ook, maar die heeft geen last van zijn gebit of bit volgens de da

Vogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:21

Ik heb een oudje gereden die dat ook deed. Bij hem was dit een teken van ontspanning. Hij speelde ook altijd met zijn lip...

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:48

mickeytje schreef:
Tong naar buiten steken is duidelijk een teken van protest.
Waardoor dat protest onstaat zul je eigenlijk zelf moeten weten/ondekken, wanneer doet ze/hij dat vooral?

Je hebt er wel tonglepels voor, die maak je vast op je bit.

Ik ben het hier niet mee eens. Mijn paard steekt haar tong ook uit tijdens het rijden, en dan vooral als ze gestressed is. Haar tong is namelijk iets te groot voor haar mond, en dan voelt het als een opluchting als hij eruit hangt.

En een tonglepel is er alleen voor als het paard zijn tong over het bit doet. Anders helpt het niet.