Studentenwedstrijd Rotterdam Lb-dressuur gewonnen :D *veel*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:38

Ik sluit me geheel bij Vien aan, denk er namelijk echt 100% hetzelfde over!

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:38

Ja, voor mij ook! Had de opmerking ook totaal verkeerd opgevat!
Ik heb wel eens een topic geplaatst waar ik erg tevreden was over mijn proef en er ook leuke punten voor gekregen had. En dan kreeg ik reacties van: "kun je je paard niet aan de teugel rijden?" "hoe kom je aan zoveel punten, het ziet er niet echt goed uit"
Dat is niet leuk vandaar mijn reactie

Over de jury (ik reed Bb) was ik namelijk zelf ERG te spreken Ik zat tegen iedereen te zeggen dat ik het een goede jury vond, lekker veel opmerkingen en goed verschil in goed en fout. Ook een opmerking als: "netjes!" is echt geweldig om terug te lezen op je protocol! Bij deze dus mijn complimenten

pandour4evuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:42

Sylvia schreef:
Die schimmel zou ik ook niet omlaag gerukt hebben Die zwarte kan wel leuk weglopen geloof ik, maar ze hebben allemaal wat hert-achtigs
Geniale actie trouwens met die jurywagen

Verder mooie foto's, en ook hier weer van harte gefeliciteerd met het resultaat

de schimmel is een tijd het paardje geweest waar ik 2 keer per week op reed, hij is snel en hij is sterk maar als hij eenmaal loopt doet ie het ook prima

pandour4evuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:46

Marijkeeee schreef:
Leuke foto's de zwarte is een mooi paard.
Maar waarom rij je dressuur met een martingaal ?

dat hebben de paarden bij ons op de manege

dat hoort bij het tuig, dus waarom zou je het eraf halen. de studenten moeten al blij zijn dat ze onze paarden mochten lenen

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:09

pandour4evuh schreef:
dat hoort bij het tuig, dus waarom zou je het eraf halen. de studenten moeten al blij zijn dat ze onze paarden mochten lenen

Wordt gewoon voor betaald hoor...

Jury klinkt mij wel leuk en goed in de oren, die van amsterdam vond ik nogal verdrietig jureren; er was gewoon bijna niets goed... Zelfs niet in de proef die ik gewoon heerlijk gereden heb voor mijn gevoel (met die 2e proef had hij wel gelijk ).

Vientje

Re: Studentenwedstrijd Rotterdam Lb-dressuur gewonnen :D *ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 17:20

@pandour4evuh: wij zijn inderdaad erg blij met alle maneges waar we onze wedstrijden mogen rijden, het is ten slotte niet niks om zomaar een kudde wildvreemde studenten (geassocieerd met alcohol he ) op je paarden te laten, zeker als dat niet in lesverband is. En tja, het wordt inderdaad gewoon door de organiserende vereniging betaald

Grey Hawk zal vast prima kunnen lopen, daar twijfel ik niet aan. Anders liep hij geen Lb halve finale maar in de Ba, want op zich is het een erg braaf beest (vond ik persoonlijk). Ik ga hem alleen niet in 10 minuten in de krul proberen te sleuren, wat de aanwijzing was van iemand die hem in de lessen vaker reed. Ten eerste werkt dat niet (je doel is daarbij toch nageeflijkheid? dat is heel wat anders dan dat boogje in die nek...) en ten tweede zit dat klöte omdat hij dan zijn hele rug vastzet en gaat protesteren, als logisch gevolg Dat protest krijg je er wel binnen 10 minuten ingereden hoor, maar krijg dat er dan ook maar weer eens binnen dezelfde 10 minuten uit zodat je er een redelijke proef mee kunt rijden Dan hobbel ik liever zo mijn proefje

@Marijkeee: de regels zijn wat dat betreft bij ons soepeler, martingaals en beenbescherming zijn toegestaan. Dat komt omdat op veel maneges (zoals ook hier dus) die altijd bij de paarden gebruikt worden. We gaan zelf niet over het harnachement, dat is zoals de manege het wil. Wij kennen immers de paarden niet. Alleen als er bijvoorbeeld een enorm scherp bit in hangt dan wordt in overleg het bit gewisseld of het paard vervangen door een paard wat wel normaal gereden kan worden op een "normaal" bit.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:24

Wat leuk om de manegepaardjes te zien! Ik heb er ook jaren gereden, maar ben sinds kort weg. Studenten horen ook echt bij de Rotterdamsche manege, daarom zullen ze ook altijd mee blijven doen aan de stedenontmoetingen.

pandour4evuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:36

@vientje, je moet het ook niet doen, zo werkt hij niet