Turbo en ik @ springwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horses_freak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:42

ik vind je idd wel wat groot ja .. maar als jij naar een foto kijkt waar je rijd dan zie je zelf tog ook dat je veel te groot bent? groetjes jouelle

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:46

mm........hoeveel kilo weeg jij?
Het gaat om de kilo's niet om de lengte....Dat maakt toch niet veel uit voor de pony.....

Yonne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:06

Hannette schreef:
mm........hoeveel kilo weeg jij?
Het gaat om de kilo's niet om de lengte....Dat maakt toch niet veel uit voor de pony.....

Tjaa.. maar ik denk dat ze haar benen op deze manier niet echt goed stil kan houden en dan hinder je je pony toch echt met je (te) lange benen.

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 01:24

normaal gesproken zeg ik niks over te groot want dat vind ik over het algemeen niet snel, ook herhaal ik niet snel andere mensen maar het spijt me zeer... Dit vind ik dus niet meer kunnen/passen!
Je hindert de pony met je lengte en ook qua gewicht vind ik je waarschijnlijk niet meer passen... Ga andere leuke dingen doen met je pony alsjeblieft, laat hem lekker vrijspringen, ga ermee mennen, laat je zusje erop rijden bijvoorbeeld?
Zo houd je het voor je pony ook een stuk leuker

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 07:54

neem 1 raad van ons aan ga eens over wegen om niet meer op hem te rijden ik heb 3 jaar terug afscheid genomen van mijn oude shetlander omdat me ouders me toen al te groot vonden worden (bij mij grote onbegrip) zei is/was 1.10 en ik ben nu 1.65 dus het had nog steeds wel gekund maar we konden het haar gewoon niet aan doen om kleine kindjes af te nemen waar ze gek op was. in die tijd nam ik de hogere sprongen letterlijk mee dus als jij hoger gaat springen zal dat zeker ook gebeuren. er zijn zoveel andere mogelijkheiden vd,wandelen, longeren kan ook op een trainende manier, voor het karretje, klein meisje er op laten hobbelen.

ik heb een pony waar ik amper op reed had er nog geen vertrouwen in ik heb haar daardoor niet weg gedaan. ik wist dat mijn vertrouwen in haar alleen maar kon groeien door dingetjes er naast te doen. en eerlijk gezegt heb ik die pireode het rijden helemaal niet gemist ik had het veels te veel naar me zin verlangde helemaal niet naar rijden niet op een ander paardje niet op haar.
dit verhaaltje als af sluiter wilde ik je mee geven om te laten weten dat een leven zonder rijden(op hem) geen rot leven is.

123468086

Re: Turbo en ik @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 07:59

Leuke shet maar je bent inderdaad tegroot.
Kan je zusje er niet op rijden?

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:01

Vraag me af waarom je die foto's op bokt zet. Heb zo'n vermoeden dat dit een SA is. Je weet donders goed dat je met zulke foto's iedere paardenliefhebber shockeert en beledigd. Triest........anders kan ik het niet omschrijven.

Turbootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 17:18

Ja, ik doe ook veeel andere dingen met Turbo, vrijspringen enz. en het karretje komt over een paar dagen. een soort lichte sulky, dan zal ik ook nog eens een paar foto's nemen.
en voor degene die het willen weten, ik weeg 39 kilo! en ik vind het super jammer dat ik voor mijn leeftijd zúlke lange benen heb. Maar dat hij niet in galop ging dat doet hij bij iedereen. Zelfs bij de eigenaar van 7 die er bijna nooit op rijd enz.

Sorry dat ik het zeg maar wij zijn de enige die er heel soms op rijden, de eigenaars verwaarlozen ze. Toen wij er voor de eerste keer kwamen hadden ze alleen een halster en 2 zadels (pannekoeken) en wij hebben : hoofdstel, dekjes, zweetdeken, bandages, halster (want de andere was verrot), voer (!) en een goede omheining voor ze gekocht.
Poppy de andere Shet was suuuper verwaarloost, haar hoeven waren 100 keer zo lang als ze moesten zijn, dus hebben we ook nog eens de hoefsmid gehaald en die heeft Poppy geholpen. Zie hier Poppy's hoef zoals hij er vroeger uitzag:
www.mijnalbum.nl/Foto=B7ASTJYG =erg hé?

Dus wij zijn de enige die ze beweging geven en er ook weleens op rijden, maarja ik zie het nu ook goed, ik ben te groot, Turbo is supersterk en ik niet te zwaar, maar wel te lang (potverdorie! )
Ik zal er niet meer op rijden en de eigenaren het laten doen, dan doen wij wel de andere bewegingen (sniksnik, wel allemaal bedankt voor het nadenken)

Groetjes mii

Turbootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 17:21

Oja Ebonylover bedankt voor de tips, ik zal eraan denken. Dat buitenrijden is ook een goed idee, en nee mijn benen slepen nog (lang) niet over de grond (hoor)

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:31

Ziet er stoer uit hoor!

Turbootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 17:36

Mag ik nou eens weten wat jullie van de hoef van Poppy vinden, zeg maar alles wat je wilt zeggen, vind ik nu toch niet zo erg meer!...

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:18

goed dat je erover nagedacht hebt!
van gewicht zul je er zeker nog op passen.. maar je benen zijn te lang.. super spijtig natuurlijk maar je houd zoveel van hem omdat je ook al zoveel voro hem gedaan hebt dus dan zou je hem toch zeker ook geen pijn willen doen hé
kleine buitenritjes zonder zadel zijn overigens fantastisch ! doen we ook af en toe met de shetjes en omuseren we ons rot! en rijden we wat ornd voor de lol ! een inimini sprongetje zonder zadel zou geen kwaad kunnen ! maar laat dat zadel maar achterwege veel fijner voor Turbo
en hij zal bereden blijven (met zadel dan) door de eigenaar.. jullie band zal sterker worden door dingen zoals VD, wandelen, vrijspringen.. gewoon lekker samen plezier maken!
nog erg veel plezier met Turbo!!
Turbo is leuk !;)

marrianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:25

ebony_lover schreef:
ja, je bent zéker te groot.. helaas.. maar het is zo EN ik weet heo het is want ik ben ook al beetje te groot voor mijn VZ-pony ,maar het gaat wel nog
ik zou er niet meer (zo veel ) op rijden.. zeker niet springen.. je hindert hem en het lijkt niet dat hij er nog plezier in heeft..ook omdat hij weigert in galop te gaan..
je kan misschien nog wel wat kleine buitenritjes maken met hem zonder zadel, dat zou nog kunne.. als je benen dan niet mee lopen.. anders kan je eventueel, vrijspringen,VD, longeren,wandelen en misschien kan er een kleiner iemand mee rijden!? het zou veel fijner zijn voor de pony!
denk aan je pony en niet aan jezelf
wel een leuk diertje
nouja succes!

sorry maar ik moet hie helemaal in mee gaan
je vraagt gewoon om gezeur over je lengte

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:18

Ik ben het hier met iedereen eens; maar vindt het zeer sportief van je dat je met al die kritiek (die soms best wel op een onaardige manier wordt ge-uit) en adviezen ook echt wat doet Besef dat je de zorg draagt over zo'n geweldig shetje; daar wil je toch gewoon alleen het beste voor?

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:34

blij dat je erover hebt nagedacht! goede beslissing van je

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:50

Och och och. Dit vind ik gewoon niet om aan te zien...
Sorry hoor maar je bent wel degelijk te groot...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:55

Te groot, dat zeker. Te zwaar, dat zeker niet.
Ik denk dat je nog prima lol kan hebben met deze shetlander, misschien zelfs wat zonder rijden zou zo af en toe ook nog wel eens kunnen. Niet te veel, niet te lang etc...

Maar bedenk je ook dat zoals jij al zegt, je echt ontzettend veel leuke dingen kan doen zonder erop te zitten! Dat zie je zelf heel goed en je neemt een prima beslissing! Ik vind het super hoe jij de kritiek tot je neemt die je krijgt, vooral omdat veel bokkers niet eens meer lezen wat je verder nog zegt, helaas.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:56

Sorry hoor, maar vind dit geen gezicht En denk dat het ook niet fijn is voor de pony.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:57

LEES NOU EENS!!

Citaat:
Ja, ik doe ook veeel andere dingen met Turbo, vrijspringen enz. en het karretje komt over een paar dagen. een soort lichte sulky, dan zal ik ook nog eens een paar foto's nemen.
en voor degene die het willen weten, ik weeg 39 kilo! en ik vind het super jammer dat ik voor mijn leeftijd zúlke lange benen heb. Maar dat hij niet in galop ging dat doet hij bij iedereen. Zelfs bij de eigenaar van 7 die er bijna nooit op rijd enz.

Sorry dat ik het zeg maar wij zijn de enige die er heel soms op rijden, de eigenaars verwaarlozen ze. Toen wij er voor de eerste keer kwamen hadden ze alleen een halster en 2 zadels (pannekoeken) en wij hebben : hoofdstel, dekjes, zweetdeken, bandages, halster (want de andere was verrot), voer (!) en een goede omheining voor ze gekocht.
Poppy de andere Shet was suuuper verwaarloost, haar hoeven waren 100 keer zo lang als ze moesten zijn, dus hebben we ook nog eens de hoefsmid gehaald en die heeft Poppy geholpen. Zie hier Poppy's hoef zoals hij er vroeger uitzag:
www.mijnalbum.nl/Foto=B7ASTJYG =erg hé?

Dus wij zijn de enige die ze beweging geven en er ook weleens op rijden, maarja ik zie het nu ook goed, ik ben te groot, Turbo is supersterk en ik niet te zwaar, maar wel te lang (potverdorie! )
Ik zal er niet meer op rijden en de eigenaren het laten doen, dan doen wij wel de andere bewegingen (sniksnik, wel allemaal bedankt voor het nadenken)

Groetjes mii

Heel goed, bokkers die nog meteen op een onaardige en lompe manier over de grootte van dit meisje wilden struikelen. Ze zegt dat ze niet meer gaat rijden. Goed gelezen, ja? Wees dan blij dat dit meisje inziet dat het echt niet meer gaat, ipv gewoon door te zagen over haar lengte - wat ze na 10x ook wel weet!

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:57

Het is zo balen he, dat je eruit groeit? Ik heb het zelfde gehad met mijn shet, het is de realiteit, het kan niet meer, je beschadigd je pony, en dat is heel erg om dat te moeten horen, al helemaal van een ander omdat je het niet wilt geloven, het niet wilt zien, ik weet er alles van, tot ik met mijn veearts praatte en die mij vertelde dat een shetlander van 1.10(wat mijne dus was) het meest geschikt is voor kinderen tot 12, en dat 45 kilo het maximum was en dat we er zeker niet meer mee konden springen omdat het haar sloopte,

Zet je vuisten eens tegen elkaar aan(knokkels tegen knokkels, en draai ze dan naar beneden, dat doen de wervels van een te groot gewicht op een kleine pony die niet aan de teugel loopt omdat zijn nekje er te kort voor is, PIJN voelt hij.
Puk sprong, ze sprong alles met mij, 80CM geen probleem, maar ik wás te groot en ik wás te zwaar, en ik ben gestopt met rijden, het kon niet meer, ze is nu naar een klein meisje van 10. En ik heb een nieuwe pony.
Wordt het niet tijd dat je het inziet hoe moeilijk dat ook is? Dat je prachtige shet nu toch écht te klein wordt? Je hoeft haar niet weg te doen, er zijn genoeg leuke dingen die je met zo'n kleinerd kunt uitvreten, en voor de gein er nog eens opzitten best, maar ga niet meer serieus aan het werk, en alsjebliefd, spring niet meer, denk aan je pony. Niet aan jezelf, hoe moeilijk het ook is, Sterkte ermee

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:26

Ik sluit me bij WildWings aan: Klasse van de TS dat ze er niet meer op gaat zitten !!!!!!

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:28

Wildwings ; oh sorry dat had ik niet gezien iig wel goed dat ze dat gaat doen

Yonne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:49

Een moeilijk maar goed besluit ga maar lekker met je shetje rommelen!

marn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:03

jeetje, sommige mensen die doen maar wat zonder na te denken. Je zou toch zeggen dat je zelf wel zou kunnen zien dat als je zo lang ben, dat je dan niet meer op deze kleine pony past!!
Ga dan liever longeren en VD ofzo met hem doen, maar niet rijden, het past gewoon niet meer...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:12

marn schreef:
jeetje, sommige mensen die doen maar wat zonder na te denken. Je zou toch zeggen dat je zelf wel zou kunnen zien dat als je zo lang ben, dat je dan niet meer op deze kleine pony past!!
Ga dan liever longeren en VD ofzo met hem doen, maar niet rijden, het past gewoon niet meer...

Dat gaat ze nu ook doen, maar als jij nou eerst eens zou lezen of de TS al gereageerd had. Bovendien, wat heeft het voor zin iets te herhalen dat al minstens 10x voor jou gezegd is?