Pimpernelle DB @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:47

ik denk dat het een van de beide bitjes is. !
het ziet er niet echt vriendelijk uit ! en om er dan over te gaan liegen.
ik heb ook een tijdje met een pessoa gereden en dit is zeer moeilijk.
als je hier verkeerd mee rijdt kan je je hele par d verkl*te !

dus zeg gewoon welk bitje er in hangt ?

greetz

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:55

Nee het is zowieso geen pessoa! Kijk maar eens goed! Het is wel degelijk een Pelhambit! De teugel hebben ze bevestigt met pelhamriepjes. Waardoor de druk nog groter is!
Beetje sneu om te liegen TS!!

En het ziet er een beetje zeer onvriendelijk uit. Zo het bit,de manier van rijden, en de ruiter die erop zit die niet eens gekleed is om te gaan rijden...

boldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:01

Wij noemen dat een schaarbit (volgens mij is het ook het bit met de meerdere ringen). Als je de teugel aantrekt dan schaart het bit in de mond. T is dus een heel scherp bit waar je voorzichtig mee om moet gaan.

Je ziet er sommige springruiters mee rijden omdat ze op een heet paard rijden. Maar bij echte dressuur ruiters zie je het niet veel. Op de manege waar ik vroeger reedt hadden sommige fjorden zo'n bit omdat die kleintjes anders naar beneden gerukt worden door de kracht van de fjord.

Tja, zou zelf niet met zo'n bit rijden. Paarden worden veel te hard in de mond en het is dan moeilijk over te gaan op een zachter bit. Gewoon overgaan op een ander bit dus.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:08

Tijdens dressuurwedstrijden mag je niet eens met zo'n bit rijden. Ten tweede, het feit dat dit bit erin hangt, zal wel betekenen dat het paard niet makkelijk te rijden is. Ook gezien het feit dat er een flinke kerel op zit. Die 'geweldige' gangen kan ik niet van 4 foto's aflezen. Het zal best kunnen dat dit paard leuke gangen heeft, maar dit zijn niet de foto's om het te laten zien. Dan zie liever foto's met de TS erop en een normaal bit en een echte actiefoto. Jammer.

kimmie1018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:35

ik ben het helmaal met jullie eens.
en zeg eens de waarheid over het bit ??

greetz

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:50

ik denk dat de TS niet meer durft te reageren...........

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:14

Zo'n idee kreeg ik ook al.

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:47

karijn schreef:
Tijdens dressuurwedstrijden mag je niet eens met zo'n bit rijden. Ten tweede, het feit dat dit bit erin hangt, zal wel betekenen dat het paard niet makkelijk te rijden is. Ook gezien het feit dat er een flinke kerel op zit. Die 'geweldige' gangen kan ik niet van 4 foto's aflezen. Het zal best kunnen dat dit paard leuke gangen heeft, maar dit zijn niet de foto's om het te laten zien. Dan zie liever foto's met de TS erop en een normaal bit en een echte actiefoto. Jammer.

Mee eens.

Jammer, dat je deze foto's plaatst. of misschien wel goed. Ik hoop dat je er iets van geleerd hebt, en dat je voortaan iets beter nadenkt voordat je zo'n bit in zn mond hangt, want ik geloof niet dat de ruiter die erop zit, er veel verstand van heeft, en jij zelf ook niet.

Enne, liegen over een bit, hier op bokt, met al die goedoplettende mensen?
sorry, maar daar had je beter eerst 400 keer over kunnen nadenken.

Veel succes nog

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:18

waar blijft TS toch?

kimmie1018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:02

ik zou dat wel sneu vinden als ze neit meer durft te komen !!

greetx

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:13

Het is idd een pelham.
Ik geef toe dat de foto's niet zo'n fijn beeld geven.
Maar ik denk niet dat de TS de ruiter is. Dus om haar nou helemaal af te vallen. Zo te zien is ze ook pas net nieuw op Bokt. Niet echt een fijn begin zo.

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:15

Is het een new forest?
Succes !

Isabella_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:23

sorry hoor maar geef dan antwoord ik zal een pb'tje sturen met dat haar topic op gloeien staat dat iedereen reageerd.. lieg dan niet over het bit,wees eerlijk en plaats dan maar lekker geen foto's dan hoef ej ook niet heel bokt over je heen te krijgen!

Isabella_

Re: Pimpernelle DB @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:24

bij haar posts staat ook 0

boldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:16

Kan er iemand een foto plaatsen van zo'n pelhambit? Heb er nog nooit van gehoord. En wat precies de werking is en wanneer je zo'n bit kan gebruiken?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:18

Elienee schreef:
Een enkel-gebroken zo eentjj dus

Afbeelding

Trouwens tis mun eigen paardjj niet
Het is van Kim

Het is duidelijk geen enkelgebroken trens wat erin hangt, hij heeft pelhamriempjes en die gebruik je niet op een trens, aan het bit te zien is het ook een pelham. En idd, die achterhand zou er veel meer bij mogen en de hals zou mooier(natuurlijker) gebogen moeten worden en niet in de krul getrokken.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:27

Denk persoonlijk dat de TS echt geen benul heeft van bitten
("normaal" worden paarden ook op een trens gereden, dus gaat ze er misschien gewoon van uit dat t een trens is)

Hanin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:56

Dit vind ik ook nergens op slaan! Een scherp bit erin hangen terwijl je er geen kaas van hebt gegeten! Zo gaan paarden dus naar de slacht, het zou verboden moeten worden voor zulke mensen om paarden te houden.

visitor1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:05

iedereen reageert wel zo heftig... en beweert dat ze liegt... de TS maakt zelf al duidelijk dat het haar paard niet is..
hetzelfde geld heeft zij gewoon wat leuke foto's gemaakt, en deze geplaatst niet iedereen heeft verstand van bitten...

oordeel nou eens niet zo snel bokt, en loop niet achter andermans mening aan, ik durf te wedden dat de helft van jullie gewoon de rest achterna praat...

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:08

Ach hier zie... De pensionhouder van mn vorige stal... Met een paard dat te koop staat...

Succes ermee. Wat er gezegd moet worden, is gezegd door de andere bokkers.

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:10

Volgens mij is het ook een pelhamel.. Niet erg als je er mee om kunt gaan.. Vind dit er niet vriendelijk uitzien.. maar als de TS denkt dat het een enkel gebroken trens is dan denk ik dat diegene nog naar de beginnersles moet of eerst moet nadenken wat paardrijden is voordat diegene er zon ding in hangt..

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:28

Mijn bijrijdpaardje loopt ook met zo'n bit. Zeg absoluut niet dat het goed is, maar als er op de juiste manier mee gereden wordt hoeft het echt niet te betekenen dat het het paard schaadt! (ik rijd m trouwens alleen op het stang-gedeelte, dus dan is de ketting niet in werking en werkt ie volgens mij alleen als een stang, én hij is van rubber)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:36

Naima schreef:
Ach hier zie... De pensionhouder van mn vorige stal... Met een paard dat te koop staat...

Succes ermee. Wat er gezegd moet worden, is gezegd door de andere bokkers.

idem hier. Ik heb er ook gestaan.
Dat bit dat er inhangt, is dat wat ze vroeger gebruikten voor Xena, en het is idd een pelhem...
Geweldige gangen
xxx

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:40

Ik denk dat TS een gewone manegeruiter is (gezien haar vorige topics, die kun je nl gewoon zien als je op posts drukt) Erg tegen deze meneer op kijkt en nog niet de kunde heeft om te zien dat de rijstijl van deze ruiter niet echt mooi te noemen is.
Ach hij zit iig mooi rechtop

kimmie1018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:58

laat haar maar! ik denk dat ze dr lesje wel geleerd heeft om hier te liegen.

greetz