Amy @ work: deze keer met mijzelf + rodeo :+ *VEEL*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:02

Er is idd verbetering te zien, Sita! Amy loopt netjes hoor!
Zitten hele nette momenten tussen. Ga zo door!

Heranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:09

Waar je al niet over kan zeiken hè

Ziet er goed uit hoor Sita!

_Silvia

Re: Amy @ work: deze keer met mijzelf + rodeo :+ *VEEL*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:12

*Ligt dubbel om het tieten verhaal *
Netjes hoor, je rijdt haar leuk

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 17:25

Haha we zullen er inderdaad maar om lachen..
Ik vind het wel komisch te weten dat zelfs je tieten om hun houding beoordeeld worden in HAW..

Nogmaals bedankt voor de leuke reacties!

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:26

Whahaha serieus hoe komt iemand derop! Ik zag helemaal niets bijzonders daar van voor hoor Siet! En anders zou ik het je indd gezegd hebben via pm. Maargoed nu ff over jou en Amy: Jullie zijn indd vooruit gegaan. Heel leuk om te zien! De uitstapfoto's zijn erg mooi en zeker de moeite om in te lijsten

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:28

Ja, Super zeg!!

Ze loopt echt al een fijn stukje nageeflijk.

Probeer niet teveel stelling te vragen met je binnenhand. Dan beperk je namelijk haar achterbeen een beetje, en die willen we er juist mooi onder hebben. Als je ze wat ronder wilt hebben, eerst wat drijven, en haar voorwaartse reactie opvangen in je hand (ze mag dus niet harder, maar actiever). Je kunt wat doorvragen met je buitenhand, terwijl je je binnenhand opzij houdt voor de stelling. Vind je ze toch nog te recht, drijf dan met je binnenbeen zodat ze zich daaromheen krult.

Enne, is die rodeo nu stiekem rechtergalop?

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:35

Kelly_ann schreef:

Dat zat ik me nou ook al af te vragen Volgens mij wel

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:39

wow wat een sokken
Ziet er leuk uit hoor!
commentaar geef je zelf al

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 20:16

Sieltjuh schreef:
Kelly_ann schreef:

Dat zat ik me nou ook al af te vragen Volgens mij wel

Ja, na die rodeo ging ze indd in de rechtergalop!
Ik kan het ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:19

Sja... Geen commentaar over het rijden, maar dus over de tieten... Het is weer eens wat anders

Enfin, ik vond het best lekker gaan, net haar moeilijke galop was dus vrij moeilijk, maar verder liep ze iha vrij netjes. Vind het ook goed van jou dat je gewoon door die boksessie gereden bent

Die van op de dijk moet je idd afprinten hoor!

Inge_83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:35

Leuke foto's Sita.
T gaat steeds beter zo te zien.

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:08

LEuke foto's! Die laatste zou je zo idd in een lijstje zetten!

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:17

ik vind je alleen wel heel erg lang zitten maar dat is mijn idee
Tietenverhaal is erg amusant

verder vind ik het een mooi dier om te zien

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:25

Hey,

Zo te zien vind ze de rechtergalop nog erg moeilijk.
Probeer zoveel mogelijk op de volte aan te springen,
dan zitten ze ook meestal goed en kunnen ze niet zo snel onder je vandaan lopen.

Meestal zie ik dat je alleen maar over de hoefslag galopeerd.
Probeer ook meer afwisseling, voltetje op, voltetje af.
Weer stukje verzamelde ontspannen draf, en als ze weer rustig is dan weer een poging tot de galop.

Als ze goed zit, uitbundig belonen , dan weet ze waarvoor ze het doet en waarom ze dressuur ookalweer zo leuk vind.
Erg leuke pony heb je! Zie hier veel in van mijn pony.
Maar of ik nou 1 bok een rodeo pony noem

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 10:34

Curly85 schreef:
ik vind je alleen wel heel erg lang zitten maar dat is mijn idee
Tietenverhaal is erg amusant

verder vind ik het een mooi dier om te zien

Dat klopt, ik zit vrij lang..
Dat komt omdat ik normaal western rijd en dus ook een stuk langere beugels heb.
Ik moet eerlijk zeggen dat de beugels ook niet korter kunnen
Het zijn nogal lange beugelriemen, maar als ik korter zit dan krijg ik gewoon kramp in mijn kuiten.. Vandaar zit ik wat langer, ik rijd al jaren zo en het bevalt me wel

@ Elena.. De rechtergalop vind ze inderdaad moeilijk. Na die bokpartij zat ze voor de 2e keer in de 7 jaar dat ze is ingereden eens in de rechtergalop. Dus ja, dan snap je wel dat ik haar even gewoon laat gaan over de hoefslag en geen bochten en rare wendingen ga rijden zodat ze er uit valt. Als jij haar makkelijk in de rechtergalop krijgt dmv voltes ed, dan mag jij dat eens komen proberen. Zelfs mijn instructrice lukt het niet

1 bok is misschien in jou ogen geen rodeo. Helaas weten wij wel beter. Een maand geleden hield ze het nog 4 rondjes vol.
Verder rijd ik wel veel voltes. Maar omdat er nog een kleinde shetter door de bak stapte, die op de middenhoefslag stapte, ging ik over de hoefslag.. Dit filmpje is ook allemaal aan elkaar geplakt. Natuurlijk heb ik alles in totaal veel langer gereden en gegalopeerd

Maar bedankt voor de tips.. Ik doe, en kan er iig wel wat mee!!

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:36

oke, alstjeblieft

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:49

nou ik vind dat je er best mooi op zit hoor, voor een westernruiter jullie doen het netjes samen en zolang je zelf vooruitgang ziet en voelt is het prima toch?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:08

Ik vind het er op zich heel netjes uitzien, ze mag nog wat lager maar je gaat de goede kant op.

De rechtergalop ik ken het probleem. ik wil je een paar tips geven.

1: leg een springbalk in de hoek van de bak en spring er net voor aan. wel een heel klein beetje stelling aan nemen, meestal zijn ze dan gefocest op de balk dat ze wel goed aan springt. doet ze het goed belonen.

2: hoort wel niet zo in het echt maar ze moet het eerst snappen natuurlijk maar laat haar overdreven naar buiten kijken, rij zo vermogelijk de hoek in veel verder als normaal en spring dan aan. Dat heeft bij mij enorm geholpen. gaat het goed ga je het met steeds minder stelling doen en steeds minder ver de bocht in.

3: zo wie zo nooit op de lange zijde aanspringen, dat is al moeilijker voor een paard en als ze al moeilijk aanspringen dan gaat het op het rechterstuk zeker fout. als ik het goed gezien heb loopt ze wel eens wat weg over de schouder. ik zou dan proberen beetje stelling naar binnen maar niet te veel hoor, goed begrensen met je buitenteugel echt goed. klein beetje meer druk op de buitenteugel en dan proberen aan te springen.
Verder is het een kunst om te gaan voelen wanneer ze goed zal gaan en wanneer verkeerd, dus eigelijk als jij voelt dat ze verkeerd zal gaan niet aanspringen, ik heb dit geleerd door iemand in de bak te hebben die dat heel goed en snel kan zien. dus wil ze verkeerd niet aanspringen wil ze goed wel aanspringen. Dit is iets waar je veel geduld voor moet hebben en toch elke keer met rijden wel moet proberen. lukt het je niet messchien eens wat vaker iemand er op die het wel kan. en die haar er wat in kan doortrainen.

En dan nog een tip met het wijken.
Ik zag dat je veel stelling naar binnen neemt, wijken moet zo recht mogelijk, verder liep ze enorm scheef weg dit komt omdat je te veel aan je binnenteugel trekt en niet begrenst aan de buiten kant.
Ik zou dus doen voor de bocht lekker stelling naar binnen dat ze goed op je binnenhand staat, buitenteugel tegen de hals goed je been er bij en druk die achterhand wat meer mee, want die blijft nu enorm achter, wil ze toch weer weglopen goed begrensen met je buitenhand buitenbeen, Buitenbeen dan op de singel laten liggen. en niet je binnenhand vast zetten zo blokeer je haar juist. Dit is ook altijd mijn fout geweest tot ik op een Z paard ging rijden paard kon het wel maar ik dee het verkeerd, toen het daar goed op ging had ik het Lonan zo geleerd. kunst is dus vooral niet aan je binnenteugel te zitten. kijk beetje tegenhouden mag best even maar niet vasthouden.

Dit zijn goedbedoelde tips. een ander zou het messchien weer anders doen dat is prima. Voor de galop wens ik je veel oeffen plezier. want alleen door te oeffen zal het over gaan. En ik weet waar ik over praat mijn tinker kon tot vorig jaar maart ook geen rechtergalop en was het elke dag weer een struikelblok. maar door goed te oeffen en te leren voelen en voor zijn is dat nu allemaal goed gekomen.

Ik weet wel dat het officeel allemaal niet zo hoord maar om het aan te leren vind ik het wel kunnen, gaan ze het snappen dan kan je de hulpen weer verzachten verkleinen.

Ik vind trouwens wel meevallen met het lang zitten, je hinderd het paard niet je hebt best een redelijke zit dus lekker zo blijven zitten als jij dat fijn vind zo.
En het is al heel netjes voor een westernruiter.
het ziet er iniedergeval verder onstapannen uit.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 11:37

Bedankt Dobbel..
Dit zijn nou eens tips waar ik wat aan heb, zeker die van de galop..
Meer van dit soort tips zijn heel erg welkom!

En dat jij hebt gezien dat ik eigenlijk wilde wijken.. Maar het daarna maar een beetje zo zo deed omdat ik er achter kwam dat het eigenlijk op film stond

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:00

Graag gedaan hoor, ik hoop dat je er wat aan hebt hier en daar.

_Clien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:32

Leuke foto's hoor Sita
Vooral die rodeo ziet er weer erg spectaculair uit
Wat een gezeur over die sportBH's zeg

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 19:06

Ik heb dernet les gehad. En we hebben zomaar in gegalopeerd op rechts zonder bokken en met behulp van de tips van Dobbel.
Ook hebben we aan wijken gedaan, wat nu ook netjes ging..

Ik kreeg veel complimenten van mijn instructrice.. We hadden namelijk al een maand geen les meer gehad. Ze vond ons veel vooruit gegaan!

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:09

ze mag idd nog iets lager.. En je handjes rechtop... Je hebt pianohandjes.

Succes verder.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:11

Zo hee, jullie zijn een super leuke combinatie!!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:16

Ben nieuwschierig welke tip heb je gebruikt voor de galop. Fijn dat het zo goed ging dat is altijd een goed gevoel he.