Geen zin meer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lautjuh85

Re: Geen zin meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:08

Bij ons is vandaag op stal een veulen geboren en de dierenarts kwam even langs. Ik heb hem direct bij mijn paard laten kijken omdat ik me er gewoon niet lekker bij voel. Als ik aan het rijden ben is het net of hij heel erg kortademig is. Ik moet nu volgende week naar de kliniek want dan gaan ze in zijn keel kijken. Hij hoorde dat er troep in zijn luchtpijp zit. Waarschijnlijk krijgt hij medicijnen daarna mee zodat zijn ademhaling beter gaat. *zucht* het zit ook allemaal niet mee.....

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:28

heyyy,
nog meer mensen met dit probleem!!!
ik heb het zelf afentoe wel eens nou dan doe ik andere dingen. bv longeren of een buitenrit of samen wandelen desnoods alleen poetsen en gewoon lol hebben samen. en als dat dan een beetje werkt. dan ga ik rijden maar dan bv met pionnen of balkjes. en rare figuren rijden. weetje zoals ze wel eens zeggen gewoon lol met je knol!!!!!! ik zit nu ook weer in die periode laat haar eerst ff 2 dagen staan wel een beetje knuffelen en dan kijken waar we meer aan toezijn1!! heel veel sterkte!!! ik heb ook op het punt gestaan dat ik haar wou verkopen heb haar zelfs op marktplaats gezet!!!!!!!!! maar zodra je weer uit de put bent dan heb je gelijk spijt daarvan!!!!!!!

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:18

zo'n dip heeft iedereen wel eens.....misschien kun je hem eerst longeren om weer soepel te krijgen en eens wat anders gaan doen.....lekker wandelen, fietsen, buitenrijden met vriendinnen, genieten van het lekkere weer (straks tenminste, hihi) vrijheids dressuur en truukjes leren. kop op!

MarjaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:57

Misschien moet je ook eens bedenken wat je zelf leuk vindt om met je paard te doen en ook wat het paard leuk vindt. Probeer dat dan in de training mee te nemen. Verder is het goed om te zorgen voor veel afwisseling.
Ik heb op dit moment ook een klein dipje: mijn paard heeft geen zin om voor me te werken, want de wei is veel leuker. Dus laat ie zich moeilijk pakken en is hij uitermate sloom. En zelfs springen, wat normaal zijn grootste hobbie is, kan hem niet meer bekoren. <zucht> Maar ja over een paar weken zal het wel weer beter zijn (hoop ik).

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:25

Hey,
Mijn tip (buiten het feit dat het kan dat hij niet lekker loopt omdat hij kortademig is..)

Ga lekker bosritjes maken... en pak buiten af en toe beetje stelling en bouw buiten zijn conditie weer lekker op.. (nou hoeft je natuurlijk niet persee dressuurmatig te rijden buiten ) maar gewoon tussen neus en lippen een keer stelling links en een keer rechts... neemt ze de stelling aan meteen belonen, wees met een klein beetje tevreden.

En inderdaad wat MarjaG zegt veel afwisseling... een keertje springen in de bak... Longeren (zet hem bij met touwtjes zodat ie lekker los en laag over de rug gaat lopen)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt... En ik hoop dat je het rijden snel weer leuker zult vinden...

Groetjes

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:40

Ik heb een tijd ook geen zin gehad in paarden in het algemeen.Ik was overspannen.Daar kon mijn paard niks aan doen ,dus ben ik heel andere dingen met haar gaan doen.
Ik ben gaan fietsen voor haar en mijn conditie en heb wel eens hele dagtochten gemaakt opde fiets met paard ernaast.Iedereen had kommentaar maar ik had lol.Ik nam eten en drinken mee en dat deed ik in een dubbele fietstas die ik op de rug van Nina bond,zo zijn we heel wat kilometers het land in geweest.
Het is weer heel iets anders en je hebt altijd aanspraak en doet toch iets met je paard.

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:49

Ik heb het heel soms, als een oefening bijvoorbeeld even niet gaat, terwijl ik gewoon weet dat hij het wel kan.
Maar ik heb het gelukkig nog nooit een paar keer achter elkaar gehad.
Meestal gaat het de keer erna wel goed.

Soms heb ik wel geen zin om te gaan, maar dat is niet dat ik geen zin in rijden heb,
maar gewoon meer behoefte heb aan een avondje lui op de bank.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 17:27

De DA heeft gezegd dat ik geen zware arbeid met hem mag doen omdat ik dan zijn longen ermee beschadig. Hij zegt dat ik dan meer kans heb op een dampig paard. Ik mag wel rustige bosritjes maken dus ik denk dat ik dat maar ga doen en voor de rest laat ik hem lekker lopen in de wei.

larrylurex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:10

ik weet precies wat je meemaakt.
Ik was een hele tijd werkloos, echt een rottijd.
Ik heb geluk gehad dat mijn ouders wilde bijspringen anders had ik mijn lievert waarschijnlijk niet meer gehad.
Je kan misschien wat ik al meer heb gelezen alternatieve dingen met de paard gaan doen.
Bijvoorbeeld een tak van de paardensport wat je nog niet eerder heb geprobeert? bijvoorbeeld natural horsemanship.
Dat is niet super belastend en het kost je alleen maar wat lezen op internet voor tips en oefeningen (school =gratis??)
Je kan ook een advertentie zetten op marktplaats voor gezellige nieuwe contacten?
Kortom even dingen doen die minder geld en inspanning kosten.
dan komt het vast goed, succes!!

Groetjes Lisette