Tips om stil te leren zitten in galop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:24

Dat ga ik in ieder geval proberen

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 19:45

Bedankt voor de tips! Hier heb ik echt wat aan! ga het zeker allemaal eens proberen en zo zien wat het beste werkt

Caprice_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:01

ik heb precies hetzelfde probleem, allen bij mij is het net nog een stukje erger .. mijn pony heeft een keer op concour een ongeluk gehad waardoor ze in galop extreem moeilijk haar achterhand onderzet. die gooit zij te veel omhoog en zet haar achterhand niet onder hoe verzameld je ook rijd. daardoor hobbel je ongelijk matig en is zonder zadel en beugels rijden nou niet echt een goede oplossing ( voor mij) het ligt eraan of je pony of paard een gemakkelijke galop heeft die je terug en verzameld kan rijden. dan kan je ontspannen maar als je pony blijft versneller ga jij ook meer bewegen en overdreven doen dan krijg je een domino effect. en met lange beugels rijden is het nog moeilijker..ervaring met korte blijf je idd iets makkelijker zitten.
wat ik doe is: tellen elke galoppas een tel. 1 2 3 en telkens opnieuw, misschien dat dat helpt
groetjes