Onide schreef:Citaat:Over het rijden:
ik vind het er best goed uitzien, fjorden hebben het nl niet altijd even makkelijk om in de hand te komen, vanwege hun struse bouw en korte nek. Je doet het goed hoor
In de galop kan je best goed vooruit rijden, DRIJVEN DRIJVEN DRIJVEN. Want drijven is de basis van een goeie "aan de teugel" . Vanvoor kan je haar dan wat vragen. Begrens goed je buitenteugel en houd netjes contact, met de binnenteugel kan je wat "nemen/geven" , een beetje spelen dus En zoals NAIMZ zei, instructie & overgangen doen ook al veel
sorry maar als je blijft drijven drijven drijven stompt je pony helemáál af!
Dat is dus niet de oplossing! Probeer hem van achter naar voren te rijden. Achter zit toch echt te motor!
Als hij niet reageert op een keer been geen je hem nog een keer dezelfde hulp. Doet hij het dan nog niet nog een keer die hulp, misschien iets harden of een klein tikje met de zweep.
Op die manier stomp je je pony niet af en gaat hij goed voorwaards aan de hulpen.
Als dat voor elkaar is kun je pas wat aan je hoofdhals houding gaan doen. Ik zou ook lekker voltes rijden en achtjes. Daar word hij soepeler van. Als hij een beetje zakt beloon je hem door je hand te ontspannen.
Wat betrefd dat aanspringen in galop
Maak je pony eerst helemaal klaar, lekker nageeflijk, voordat je aanspringt.
Geef hem een halve ophouding zodat hij even oplet en spring dat pas aan.
Ohja en ik wilniet zeuren maar je moet voor de veiligheid echt chaps aandoen hoor! (Bij een beetje een goede intructrice had je de les zo niet in gemogen.)
En een mexicaan werkt áltijd in! Hoe los je hem ook hebt!
Veel succes ermee!
Die mexicaanse neusriem werkt dus echt niet in als ie los zit. Ze graast er ook plezierig mee als ze hem aanheeft dus dat zal wel meevallen
Maar toch vind ik lemon iets leuker haha