Klein meisje van 10 op grote fjord aan het dressuren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:41

vet cool gaaf!(h) ahaaaa ahaa ahaaa echt waar!

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:51

zorro schreef:
Ik vind zelf ook dat het meerwaarde heeft. zoals ik al zei: toen ik de foto's zag vond ik het al een leuke combi. toen ik las wat het meisje heeft, vond ik het nog leuker, want het is gewoon super dat mensen met wat voor handicap dan ook zo kunnen rijden, en plezier kunnen hebben. tenminste, zo zie ik dat!

Idd!
Ziet er echt leuk uit!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:29

Sunshine1 schreef:
Welshcobfan schreef:
Jammer dat je erbij zet wat ze heeft... dan plak je al van te voren een etiket op der... Het heeft namelijk geen meerwaarde om te weten wat iemand heeft.
Ik vind die combi wel erg goed! Ze stuurt hem toch wel netjes zo rond!

het heeft wel meerwaarde
als je namelijk wat weet over bepaalde aandoeningen
begrijp je dat houding en concentratie erg moeilijk is voor haar.

Een stoornis noemen heeft nooit en ten nimmer een meerwaarde. wij kunnen niet aan foto's zien wat iemand heeft. Nu kun je denken: gut nu kan ik wel zien wat ze heeft omdat ze niet rechtop zit oid. Ik studeer psychologie en ik heb ook duidelijk meegekregen dat je nooit iemands stoornis zo erbij kunt vermelden omdat dat tegen ze kan werken (stigmatiserend)een goede pedagoog weet ook dat je nooit de aandoening erbij kunt vermelden op dit nivo. Aandoening erbij vermelden heeft nooit en ten nimmer een meerwaarde, omdat dat niets veranderd aan de zaak! Het veranderd alleen onze blik en dat is niet goed! Je ziet dan niet het meisje, maar de aandoening... En voor andere mensen: het is niet persé een handicap, het kan ook positieve effecten hebben...
Wedden dat niemand geraden had dat ze wat had als je het er niet bij had gezegd? Ik zou dan gewoon een meid zien die vreselijk veel lol met de knol heeft! Nu denk ik: gut voor iemand met die stoornis ziet het er leuk uit!
sommige mensen ook ... (om terug te komen op de reactie van Liedje)

hiltje1973

Re: Klein meisje van 10 op grote fjord aan het dressuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:16

Nou Welsh Cob fan. Dat ben ik in dit geval niet met je eens.

Wij kennen het meisje niet en zullen haar ook niet zomaar tegenkomen of herkennen ofzo.

TS is blijkbaar bang voor vette kritiek (en niet geheel onterecht hier op bokt), en meldt er dus bij dat dit helemaal geweldig is voor haar zusje. Daarnaast maakt dit haar waarschijnlijk ook extra trots op haar zusje en de pony.

Ik vind ook zonder de mededeling dat het meisje het keurig doet en toen ik het las vond ik het inderdaad wel extra leuk om haar zo zien te genieten.

Dat betekent heus niet dat TS ook in het dagelijks leven het aan iedereen verteld of als excuus gebruikt, want dat is inderdaad niet altijd verstandig.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:43

Kun je met 100 % zekerheid zeggen dat je niet extra nu naar de foto's kijkt door die info? Je vond het daardoor juist extra leuk,dat betekend dus dat je verwacht het niet verwachtte van iemand met pdd Je verwacht ook dat TS extra trots is op haar zusje daardoor. Dus je bent beinvloed en dát moet juist niet! Het is nooit en te nimmer goed om het erbij te vermelden! in geen geval, omdat het niets toevoegd. Ik ben zelf leiding van kids met pdd, adhd ed, maar ik krijg het juist niet te weten van ouders. Ik weet het alleen omdat ik medicijnen moet toedienen, dat is de meerwaarde. De stoornis doet mij niets, kind en situatie wordt niet anders. Hooguit de visie van iemand omdat je denkt: hij/zij doet zo omdat hij/zij dat heeft. en dat is niet goed.
Niemand had negatief commentaar gegeven op het meisje zonder die info, omdat het er gewoon prima uitziet voor een 10 jarige. Immers: haar leeftijd geeft al genoeg info.
Via foto's kan niemand aflezen dat er wat 'mankeerd' ...

Voor TS: Please volgende keer er niet bij vermelden, is totaal overbodig. Je zusje rijdt voor een tienjarige keurig! Het is zowiezo al knap voor kinderen om een heerlijk eigenwijze fjord de bak rond te sturen. Op mijn tiende deed ik dat nog niet! Bovendien heeft pdd nos ,adhd niet zo heel veel invloed op paardrijden, (autisme valt onder pdd-nos). Paardrijden kalmeerd vaak en pdd-nos hebben ze idd geen moeite met dieren, juist eerder een sterkere affiniteit met dieren/natuur.
Verzamelt jouw zusje ook altijd van alles uit de natuur?

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:50

leuk dat je dat doet, het blijkt heel goed te zijn voor autistische kids om met paarden om te gaan, ik heb ook een paar keer een autistisch jochie mee genomen, en dat was zowel voor hem als voor mij geweldig! succes ermee!

steffie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:55

ziet er toch leuk uit zo!