Wat te doen als je paard iets eng vind (filmpje)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Re: Wat te doen als je paard iets eng vind (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:35

Haha, je zou wel bijna zeggen dat het stinkt op de plek in de bak ja, die van mij schrikt er ook altijd!

Maar serieus, het schriklint dat er hangt staat inderdaad weleens aan en ook hoor je wat gepiep als je er langsrijdt vanwege de verbinding tussen de afvoer van de bak en de sloot (en de deining die je veroorzaakt als je rangsrijdt op de veengrond die daar ligt)

Ik heb mijn paard ook weleens hard aangepakt omdat hij aan de andere kant van de bak op steeds dezelfde plek begon te miepen, maar alleen in draf.

Overduidelijke aanstelleritis dacht ik. Wat bleek: naast de bak lagen hoefafdrukken die vol waren gelopen met water. Door de vorst lag er op dat water een ijskortst, die begon te kraken zodra ik er in draf langsreed (vanwege de deining, die je dus in stap niet hebt). Daar schrok hij dus van en logisch, want hij had dat geluid nog nooit gehoord.

Ik vind dat je goed moet beseffen dat wij heel andere zintuigen hebben dan paarden als we besluiten erop te slaan als ze schrikken.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:37

Spoec schreef:
@ JoT ; Ik bedoelde bij mij thuis
Daar heb je langs een zijde een verhoging met struiken staan, en daar is het
altijd
eng Vandaar de geurvraag ..

Ja, geur kan idd een schrikreactie geven.
Als we met de paarden langs ecco moeten, en trobas (leer en gelatinefabriek) dan zijn ze ook extra schrikkerig.

@ de ts:
Toch is het niet zo slim. Vooral het belonen niet. Als je het zelf weet ok, maar waarom beloon je dan? Paarden hebben een andere denkwijze en snappen 'uitzonderingen' niet..
Niet afkrakend bedoelt hoor, ik vroeg het me af..
Je hebt wel een ontzettend mooi paard zeg!

Splinter

Re: Wat te doen als je paard iets eng vind (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:50

Ik beloonde haar omdat ik haar daarheen stuurde en haar er stil voor zette, dat deed ze en daarom krijgt ze een beloning Niet voor het schrikken dus

En voor je laatste zinnetje bedankt Vind der zelf ook heel mooi

MlouBlou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:41

hahah wat een aanstelle rietes! kom maar een keer op mijn paard rijden, dan zal je merken wat schrikken is..
inderdaad in de bek rukken helpt niets
je moet je verstand op nul zetten en gewoon denken
alsof je paard hardstikke netjes en braaf doorloopt
op het moment dat jij je meer aanspant dan normaal, (omdat je weet wat er gaat gebeuren)
neemt je paard al de benen

groetjes!

Moesji

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:57

Mas schreef:
Moesji schreef:
Jeetje, wat jij doet is echt zo fout! Ik zou dat paard echt gelijk een flinke schop geven en dan het liefst ook nog een goede ruk in zijn bek
(maar misschien ook niet )

ja flinke ruk in zn bek zou ik ook doen, echt een top oplossing!

Doe vooral geen moeite om de uitleg van de TS te lezen

Toch jammer dat niet iedereen weet wat sarcasme is

Utie is liiiiief