Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bets schreef:Nou ik kan je zeggen dat we via klassieke rijmethode door recht te richten en juiste drang naar voren, dat je daardoor gelijkmatige aanleuning, ontspanning krijgt, buikspieren aangespannen worden en rug ontspannen kan worden en dat paard voorwaarts neerwaarts gaat. Paard zal blijven duwen/stuwen vanuit de achterhand en kan vervolgens naar oprichting werken. Geweldige methode dat zelfs ook voor Friezen werkt. Zelfs bij jonge!!
Moniek schreef:Oja zeker ik bedoel ook een later stadium
Wat jij zegt dat klopt als een bus.
we hebben elkaar verkeerd begrepen denk ik.
Moniek schreef:de spieren die van het achterhoofdsbeen tot aan het spronggewricht lopen, staan met elkaar in verbinding hierdoor lijkt het alof er 1 spier loopt vanaf de nek via de bovenkant van de hals,scoft,rug.lendenen,kruis en broek naar het spronggewrichtvan het paard.
als hij gaat nagevenlaat hij zijn nek en kaakgewrichten losde spieren in de onderhals ontspannen en de spieren in de bovenhals spannen aan.
je paard trekt over de schoft ann zijn rugspieren.
als je hem vanuit dit punt naar vooren activeert dan zal hij in het zweefmoment het achterbeen naar voren slingerenhij treed met zijn achterbeen meer onder het lichaam dan krijg je dus die hefboomwerking die ik bedoelde.
pfff wat een verhaal ik hoop dat ik duidelijk ben.
en dus elkaar ook verkeerd kunt gaan begrijpen. Bedankt voor je uitleg.
Moniek schreef:ja snap wat je bedoelt.
Ik ben namenlijk gewoon meer voor het iets hoger ingesteld dan laag ingesteld.
Maar nogmaals ik kijk wel waar het paard het beste mee loopt.
Je kan ze niet allemaal hetzelfde rijden.
) want ze luisterde goed, schrok nauwelijks en heb haar goed beloond.