Mijn Paard steigert en een martingal helpt niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Patoucha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:35

@ klomp : helemaal mee eens.
Veel mensen gaan er maar vanuit dat paarden niet willen, lui zijn of zoals veel zeggen: de ruiter pesten.
Maar een paard denkt echt niet op die manier.
Dat de mens zo denkt.......
Laat hem nakijken en kijk ook wat hij je in zijn taal wil vertellen.
Blijf rustig, want met slaan wordt hij alleen maar banger.

succes verder!!

JoeyRosso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:49

ik heb mijn paard al tien jaar. hij is als hij dressuur moet lopen heel lui. die stomme pasjes allemaal. het kan dus wel Patoucha, een lui paard. alleen vind ik het niet erg en lig dus ook niet met hem overhoop. ik moet het werk gewoon zo uitdagend maken dat hij wel wil

mijn paard stijgert ook als je teveel vraagt. ik ga dan altijd dingen doen die hij leuk vindt en begin daarna opnieuw. ik kan om veel dingen boos worden, als hij probeert de baas te zijn, maar dat stijgeren dan weer niet:D misschien helpt het gewoon iets anders te gaan doen waarvan je weet dat hij het leuk vindt.

of osteophaat, kraker weet ik veel, toch eens laten nakijken??? dat heeft bij mijn paard ook wonderen gedaan. en die had volgens verschillende dierenartsen ook niks.

S_a_n_n_e

Re: Mijn Paard steigert en een martingal helpt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:19

je zou idd een warm ei (maar niet gekookt) kunnen proberen. Verder zal het een rijtechnisch probleem zijn of er moet lichamelijk iets niet in orde zijn.
een martingaal zou ik er persoonlijk niet omheen hangen.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:21

Het zal waarschijnlijk al gezegd zijn:
Bezig houden en voorwaarts rijden!
Succes

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:08

Voorwaarts voorwaarts en nog eens voorwaarts rijden. Zodra je maar denkt dat hij omhoog wil komen meteen been geven reageert hij positief belonen. Maar als ikjou was zou ik eerst maar eens er achter proberen te komen waarom jou paard dit doet. Vaak is het toch een reactie op de ruiter. Kom je niet net wat te hard met je hand in of sluit je hem niet teveel op. Een paard zal echt niet zo snel zomaar uit het niets gaan steigeren.

JoeyRosso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:43

ondertussen heb ik er nieuwe ervaring bij. mijn pony is dwars, omdat ze 10 jaar alleen in de wei heeft hoeven lopen bij haar vorige eigenaresse. de basis van het rijden is haar wel bekend, maar ze is lekker eigenwijs en snapt veel dingen niet. uit frustratie wil ze dan stijgeren (heeft pas 1 keer echt doorgezet). omdat ik haar (halve shet) ook niet vooruit krijg dan, heb ik de tip gekregen haar om te "trekken". dan kan ze niet stijgeren. het lijkt te werken, maar is zeker niet de simpelste en misschien ook niet de beste manier. de beste moet ik nog zoeken, maar beter dit dan mijn nek breken...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:11

Citaat:
je zou idd een warm ei (maar niet gekookt) kunnen proberen. Verder zal het een rijtechnisch probleem zijn of er moet lichamelijk iets niet in orde zijn.
een martingaal zou ik er persoonlijk niet omheen hangen.

En maar achter de kippen hangen om een nog warm ei op te vangen!!!! Nee ik ben ook van mening dat je eerst moet kijken of het eventueel iets medisch kan zijn, past het zadel goed, haken op de kiezen, en heeeeeeeeeel goed kijken wanneer hij het doet! Als je een patroon ontdekt kun je dat vermijden en er heel langzaam weer inbrengen en veel belonen! Heeeeel veel belonen (als hij het NIET doet dus he!!)

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:49

niet tussen zijn oren slaan hoor, hij wordt hier bang van...mijn idee
hou hem lekker naar voren en zodra die omhoog komt stuur je hem om hierdoor kan die niet omklappen en ook als die omhoog komt schop hem maar een keer naar voren zodat die weet dat het niet mag..als die weer met zijn benen op de grond staat gelijk naar voren rijden en door gaan waar je mee bezig was, probeer dit maar eens steeds te herhalen mijn idee is dat dit werkt...

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:51

Weer zo'n standaard iets, maar kijk hem van top tot teen na of hij gezond is, en als dat in orde is, neem dan goed les.
Enige tip voor stijgeren is handen naar voren en een enorme schop geven zodat hij voorwaarts blijft lopen. Iig niet aan je teugels gaan hangen