Pony weigert nieuwe hindernissen, wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:56

wie de mijne Lielle?
op wedstrijden rij alleen ik er op, vin het niks als er andere op rijden want hij laat echt duidelijk merken wie er wel en niet op mogen.. (met buitenrijde soms een vriendin/mede eigenaar als k niet kan rijde)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:09

mss is dat toch eens een idee. Dan weet je iig of het aan jou ligt, het zouden nl wedstrijdspanningen kunnen zijn.

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:07

ik heb afgelopen week gerede bij ons in de bak is er ook een meisje meegegaan die heeft ook gesprongen hij weigerde wel af en toe, mar thuis springt hij bij mij gwoon de sterren van de hemel
maar min vader zei dat het miss ook idd de stress is, als we hem de trailer in laden zit hij al in stress en ik heb geen idee hoe ik hem er in kan krijgen 2e paasdag hebben we un half uu staan Kl*ten met hem, en springe ging niet meer....

monsera

Re: Pony weigert nieuwe hindernissen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:27

Ik zou ook heel veel gekke hindernissen thuis maken.Je kan denken aan pionnen onder de hindernis zetten,verschillende kleuren handoeken{een aantal naast elkaar} over de balk hangen soms over de bovenste soms over een middelste balk,Zelf een hekje maken,Landbouw plastic over de balk hangen of onder de hindernis leggen,Van tuinstoelen een hindernis maken enz.

Verder mss wat vaker op oefenparcours gaan om ervaring op te doen met vreemde hindernissen.

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:48

pionnen enzow heb ik al gedaan dat doet hij gwoon wel goed, k snap alleen dat oefenparcours niet had al gevraagt aan iemand maar krijg geen reactie trug.... waar kan je dat doen is dan meer mijn vraag...

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 20:55

Bedankt allemaal voor de nuttige tips
Zodra we er tijd voor hebben gaan we er flink mee bezig!!

Lielle schreef:
Wat doet hij onder een andere ruiter?

Hetzelfde...

Jacqueline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:05

Ik ben benieuwd naar reacties op dit topic

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:21

kan iemand misschien meer uitleggen geven over een oefen springparcour?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:33

heb je het sticky op WD al eens doorgelezen?

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:18

uh neej ga dat dan maar eens doen bedankt

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:24

ik had dit ook,, heb de moed niet opgegeven en na 10tallen keren uitgebeld te zijn voor we bij de 1e 2e of 3e hindernis waren,, maar uiteindelijk is het gelukt,, veel dingen proberen paraplu's bij hindernissen,, over strobalen springen etc.. !! en vooral veel oefenspringwedstrijden mee doen en gewone ik denk dat dat het meeste werkt..!!

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 22:29

Maar rij je nu een springwedstrijd gewoon 'ontspannen' door of ben je alsnog bij iedere hindernis bang dat het een weigering kan worden?
Spring je nu complete parcoursen of zit er nog vaak een weigering bij?

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 00:38

ik zal m even temmen

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:34

Ik denk dat het op dit moment voornamelijk met de zenuwen van de ruiter te maken heeft in de ring.

Voor oefenparcourser moet je even zoeken op internet.

Zo weet ik dat er hier in etten-leur een springstal is met parcours en in prinsenbeek is een stal met een springweide met daarin een vast parcours

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:04

Pink_Horizon schreef:
Maar rij je nu een springwedstrijd gewoon 'ontspannen' door of ben je alsnog bij iedere hindernis bang dat het een weigering kan worden?
Spring je nu complete parcoursen of zit er nog vaak een weigering bij?

ik weet niet of het voor mij geldt maar ik geef even antwoord

ontspannen ligt er aan, gaat hij ontspannen de trailer in zijn we het ook op de wedstrijden, maar staan we te kl*ten, raak ik beetje in de stress
ligt totaal aan de stemming, hij springt complete parcoursen zonder weigering, (soms een balk er af)
is hij gestresst door de trailer dan gaat het mis en weigert hij alles
bang voor een weigering niet, ik voel het aan

jacco_h schreef:
Ik denk dat het op dit moment voornamelijk met de zenuwen van de ruiter te maken heeft in de ring.

Voor oefenparcourser moet je even zoeken op internet.

Zo weet ik dat er hier in etten-leur een springstal is met parcours en in prinsenbeek is een stal met een springweide met daarin een vast parcours

het zijn soms ook de zenuwen maar die heb ik alleen als het onderweg helemaal mis gaat net als met de trailer, maar loopt alles vlekkeloos gaat het supper (en geen zenuwen)!

(en ga idd binnenkort even een oefenparcours rijden )

tanja_vg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:37

Misschien dat dit probleem ook gedeeltelijk bij de ruiter ligt? Ik zou er eens een zeer ervaren en zelfverzekerd iemand opzetten ... En sowieso veel blijven oefenen en laten zien natuurlijk ...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:18

tanja_vg schreef:
Misschien dat dit probleem ook gedeeltelijk bij de ruiter ligt? Ik zou er eens een zeer ervaren en zelfverzekerd iemand opzetten ... En sowieso veel blijven oefenen en laten zien natuurlijk ...

uhm,, er hebben al verschillende ruiters op gezeten maar daar doet hij het zelfde bij
ik denk gwoon veel en goed oefenen, ga binnenkort op de manege even een parcourtje doen met hindernissen die hij eng vindt, misschien dat dat scheeld

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:18

Blijven oefenen

Heb hetzelfde met mijn paard gehad Thuis prima springen maar ergens anders ho maar
Gewoon stug volhouden werkt het beste, vandaag zijn we bij een echt eng parcours wezen oefenspringen, muurtjes, veel hekken als hindernis, drie-sprongen, idiote kleuren, maar geeneen weigering

Heb thuis de hele bak vaak op stelten gezet, hang langs je buitenbak maar een rij met die verjaardagsvlagjes, wappert als een gek En een rij pionnen onder de hindernis, omgekeerde waterbakken er onder, zeil er onder/er boven, hooibalen springen, maak het elke keer zo gek als je kan, bij mij werkt het perfect! Had nooit durven dromen dat hij op vreemde plekken zo over nieuwe hindernissen zou gaan

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 22:35

Bedankt Alina!!

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:32

@Alina: dat is mooi
ik ga het van de week ook eens proberen,
met pionnen springt hij wel
zal er eens een zeil enzo idd onderleggen, stro, ja is een goede tip als het bij jouw heeft gewerkt zal het vast ook wel bij mij gaan werken

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:33

Ik heb niet het hele topic gelezen, alleen jouw begin bericht.
Misschien komt het door de kleuren die hij/zij niet gewent is...
Succes ermee, lijkt me een erg lastig probleem...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:55

Farouche2 schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, alleen jouw begin bericht.
Misschien komt het door de kleuren die hij/zij niet gewent is...
Succes ermee, lijkt me een erg lastig probleem...

uhm, de balken van de manege zijn anders dan die ik thuis heb, thuis heb ik alleen maar donkere, maar met een pion enzow er onder.
het is ook een lastig probleem, maar ik ga alle tips opvolgen want er moet toch een manier zijn dat hij het wel doen

Shannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:30

En idd is het slim om veel oefenparcoursen te rijden.
Vaak is het zo dat als er een federatie wedstrijd is, er ook een uur ofzo per dag is vrij gemaakt voor mensen die een oefenparcour willen springen, gewoon even informeren dus

Succes

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:05

owkeej, dankje ik ga binnenkort idd even oefenparcoursen rijden
bedankt

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:02

Oefen parcour mee pakken, toen ik nog veel sprong gingen we elke donderdag naar het oefenpracour in didam, en elke weekend op wedstrijd.