Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:Sorry maar ik ga mee in de algemene tendens. Ik vind dat je daar een fijn paardje hebt maar ai ai ai wat loopt hij verkrampt! Op die foto's kom je zo zwaar en stijf over! Hoe het zadel dan ook voor het paard mag liggen: voor jou is de zitting te klein, je zit op de lepel. Ik zou die galop eens laten zitten, en beginnen met stappen en draven, gewoon lekker lichtrijden, ontspannen, lekker los in je lijf en flexen in je ellebogen. Doe rustig aan met het beestje want die heeft er straks geen lol meer in op deze manier!
Citaat:WowAmigo schreef:
Voor zover ik het vanaf de foto's kan zien knijp je gigantisch met je benen (tenen continue naar buiten gedraaid!)en je zit vrij ver achterin het zadel. Hierdoor wordt je erg "zwaar".
Eerlijk gezegd, als ik dit zo zie vind ik het niet vreemd dat je die problemen hebt/had. Het lijkt of je zelf onvoldoende balans hebt om ontspannen op het paard te kunnen zitten, of ie je nou aan het "uitproberen" was of niet. (Ik vind niet dat paarden die zo kort onder het zadel zijn een ruiter uitproberen, ze reageren hooguit op wat er op hun rug gebeurt).
Je geeft aan dat het inmiddels beter gaat, maar mijn idee zou zijn om nog even aan de longe te blijven zodat jij bezig kan zijn met onafhankelijk zitten en iemand anders het paard onder controle kan houden.
vincentlover schreef:Misschien hebben jullie wel gelijk, maar Valeur lijkt echt geen problemen te hebben.....
De eigenaar is zelf ook erg tevreden en hij weet zeker wel waar hij over praat.
Citaat:Iedereen zegt dat Valeur geen goeie keuze was geweest. Maar dit paard is toch niet van haar? Volgens mij verzorgd ze hem bij de buurman. Als je geen paard hebt, ben je hier allang blij mee denk ik.
Citaat:Ja kijk, als jij dit soort dingen gewoon dagelijks van dit paard blijft vragen, ondanks wat wij hier aanraden, heeft het geen enkel nut om nog raad te geven. Als je hem dan elke dag moet werken, kun je toch ook goed longeren of niet galopperen?
poes schreef:Ja kijk, als jij dit soort dingen gewoon dagelijks van dit paard blijft vragen, ondanks wat wij hier aanraden, heeft het geen enkel nut om nog raad te geven. Als je hem dan elke dag moet werken, kun je toch ook goed longeren of niet galopperen?