Maestro at work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:15

Ja, dat zei je hierboven ook al. Maar de slof staat op alle foto's in het topic strak. Dus heeft ze uberhaupt geen controle kennelijk.

En de vraag was nogmaals; wat zegt de instructie hiervan??

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:22

ik vind het een schattig paardje heel veel suc-6 en rijd hem maar lekker zoals jij dat wilt met of zonder slof het gaat vooral om veiliheid als hij sterk word en eruit naait en je eraf valt is ook niets het is kiezen of delen maar goed daar zullen mensen het ook wle ni mee eens zijn maar helaa

daphneM

Re: Maestro at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:27

RhealLover schreef:
ik kan al zeggen wat een afschuwelijke foto's, zo rijdt je een paard niet met slof ik kan hier aan afleiden dat ze de slof gebruikt om het dier naa r beneden te trekken, het paardvriendelijke is hier ver te zoeken. Echt onkunde van de ruiter, ze weet gewoon niet ermee om te gaan, sterker nog haar kennis is niet verder te zoeken dan het naar beneden trekken van een paard leer paardrijden en neem les zou ik zeggen want dit is WEER een voorbeeld van slecht gebruik van hulpteugels

Het is een mooi paard waar ze op rijdt, zonde dat ze misbruik maakt van die slof. Anders hadden het mooie plaatjes geweest.

Groetjes

helemaal mee eens!!!

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:28

Der instructeur (en instructrice) verwacht(en) ook dat zij goed met het gebruik omgaat. Dat houdt in dat ze hem nagelang hij braver wordt losser laat. Ik zie haar maar op 1 foto draven, dus ik vermoed dat dit ook instap foto's zijn. bovendien momentopnames..

Wat zou jij dan aanraden bij een meid die 35 kilo weegt en al 3 jaar lang van der paard af is gevallen? En die wel door blijft vechten? Maar toch bang is geworden?

daphneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:34

ik vind het supper knap maar dat weten hier de bokkers toch niet, en die reageren alleen op de dingen die ze zien op de foto en ik vindt met een slof rijden op welke manier of reden dan ook gewoon geen goed idee, ik krijg liever vrij, zonder iets dat me paardje naar beneden houd, mischien is het een optie om haar paardje eerst even de longeren voor dat ze er op gaat...this een optie

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:44

Wat ik zie is een paard wat naar beneden word gedwongen! En daar kun je allerlei smoesjes over verzinnen van jaaa maar hij is zo druk... weet ik veel wat. dat vind ik totaal geen reden om je slof zo strak te houden. ik vind als je dat niet kunt zonder slof kan jij niet goed overweg met paarden en kan jij niet rijden zonder slof. ik plak jou toch ook niet met je kin op je borstkast zonder dat je eruit kunt komen. nou moet je eens nagaan hoe jou paard je voelt.. Je hebt zo'n super mooi paard! die ook goed kan lopen waarom zou je dat nou verpesten door er een slof aan te knopen. zoek een goede instructeur op en ga hiermee aan de slag. en geloof mij maar je komt erwel want ook mij is het gelukt Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je je verstand gebruikt!

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:46

MaestroE schreef:
Der instructeur (en instructrice) verwacht(en) ook dat zij goed met het gebruik omgaat. Dat houdt in dat ze hem nagelang hij braver wordt losser laat. Ik zie haar maar op 1 foto draven, dus ik vermoed dat dit ook instap foto's zijn. bovendien momentopnames..

Wat zou jij dan aanraden bij een meid die 35 kilo weegt en al 3 jaar lang van der paard af is gevallen? En die wel door blijft vechten? Maar toch bang is geworden?

dit zag ik even te laat! sorry maar als het meisje al bang is om op het paard te gaan zitten! ga dan naar een manege heen en leer daar paardrijden! en leer daar je vertrouwen weer te krijgen. en ga niet je eigen paard waar je zo lang plezier van kunt hebben vern**ken!

daphneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 00:01

helemaal mee eens!! ladyenpippi

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 07:06

klopt... En blijkbaar leert hij niet écht van een slof, want je bind hem nu gewoon daadwerkelijk vast, nu leert hij het niet af! Nu doet hij 't gewoon niet, maar dat duiveltje speelt nog wel in hem!
Volgens mij(maar daar heb k geen weten van) maak jij hem nu alleen maar krachtiger, en traint hij nu de verkeerde spieren.
Ik zeg niet hoe of wat jij moet doen, dat absoluut niet, als je hiermee door wil gaan, prima! Als jouw instructeur dat zegt...
Ik kan best begrijpen dat hij een beetje gestresst raakt, maar misschien zijn er andere mogelijkheden?
Kijk zoals ik al zei, mijn paard is ook geweldig gestresst, maar ik zoek alternatieve manieren om hem rustig te krijgen!
Nou dan ben je nog 3 jaar bezig, so what?! Jij hebt je paard me tje eigen blote handen rustig en kalm, en lief te rijden gekregen, dat pakt niemand meer van je af.
Ik zou zeggen, bouw de slof af, Gewoon van te voren zijn energie eruit gooien met een goeie 5á10 minuten longeren, bij 't instappen eraf, en bij het uitstappen hem eraf!
Daarna gewoon goed afbouwen, en heb je hem helemaal niet meer nodig.
Ga gewoon is op internet kijken of ze nog bruikbare tips of remedie's hebben!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 07:07

Nu ik het overlees, ik gebruik wel enorm vaak "gewoon"

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 07:51

ik weet het maar ik gebruik ook de slof vaak om controle over der te krijgen ik weet het het is fout
maar ben er al zoveel mogenlijk vanaf aant komen

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:06

MaestroE schreef:

Als het paard van mijn dochter was zou ik hem zeker verkopen. Daar doe je beiden een plezier mee.

Een slof is niet om zijn kop mee naar beneden te trekken en dat is precies wat ze hier doet, of dat nu is om hem rustig te houden of niet. Ik had al eens eerder begrepen dat dat dier ontzettend hard in zijn mond is, ik begrijp nu waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:19

Sorry maar ben het helemaal met Lies eens. Als je zo weinig kunt rijden in de 4 jaar dat je hem hebt en een slof nodig hebt om veilig op je paard te kunnen blijven zitten, is er iets niet goed.

Ontspanning krijg je niet met een slof, vertrouwen zal al wat doen. Als hij zo weinig is gereden door de amazone, ga dan eerst eens lang laag doen om hem relaxed aan het werk te zetten, vertrouwen komt dan best wel.

Mijn ervaring is als een paard en ruiter niet een klik hebben of hebben opgebouwd en je zet er spanning op aan de voorkant, hoeft er niet veel te gebeuren voor een gespannen aktie, al is het maar proberen om onder die vervelende druk uit te komen. Dat aan de teugel komt vanzelf wel, een prachtig paard wat m.i. heel mooi kan bewegen en die hoofd-hals houding met ontspanning en aktief gereden vanzelf komt. Als je hem zo kort houd aan de voorkant, wordt hij er niet beter van.

Dit klinkt als kritiek, maar je zult meer plezier hebben met je paard als je eerst het vertrouwen gaat vormen en hij lekker ontspannen met een relaxed teugeltje te sturen en van gang naar gang is te werken. Als hij dan al gaat rennen en bokken heb je er met de rem erop als slof geen echte controle, dan is er geen respect en dat dwing je niet af met een hulpteugel . Wellicht dit paard wat meer laten werken, door bv een paar keer goed te longeren per week?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:29

Ik heb ook een paard gehad die heel erg druk en bijna gevaarlijk was, reed toentoch al best wel een poos en had ook les. Was veelste licht voor hem om hem met mijn zit te kunnen rijden, en werd bang voor haar. Mijn ouders hebben haar verkocht naar een meisje dat wel zwaar genoeg was om haar op dr zit te rijden. Ben dr toentoch ook niet met slof gaan rijden om haar wel te kunnen houden?

Als ze echt bang voor dr paard is kan ik haar aanradenom even een poosje op een manege pony te rijden en een (volwasse) bijrijder te nemen die je paard zonder slof kan rijden. Zo leert zij goed rijden en haar angts te over winnen en haar paard leert gewoon te lopen zonder slof. Eventueel kan daarna de bijrijder haar misschien helpen om die twee weer bij elkaar te brengen. En hoe zij haar paard kan rijden zonder slof.

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:54

Kayleigh is juist der angst aan het overwinnen!

Het gaat steeds beter maar het gaat natuurlijk niet allemaal in 1 keer beter.

Aan alles wordt gewerkt, van dr instructrise moet ze jiust met slof rijden en als de ontspanning der is , gaat de slof ook losser,

Ze wordt ook aan alle kanten geholpen maar maestro is een paard dat voor niemand respect heeft ,
Maar het komt wel beter!

Palma_Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:01

Ik zou ook voor een ander paard gaan of pony zeker als ze zo licht is etc

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:04

@Kimmie_girl; Het zal best een draak zijn, maar op deze manier wordt dat niet veel beter. Het dier wordt alleen maar sterker door het hangen op de slof en narriger..

Ik vraag me af wat voor instructrice aan zou raden om hem op deze manier aan de slof te blijven rijden..

Je schrijft dat de instructrice deze slof aanraadt en dat ze de slof losser moet doen wanneer hij ontspant. Hoe kan hij zich nou ontspannen met zo'n strakke slof??? Hij weet niet beter dan dat hij gewoon zijn kaken vast moet zetten op die slof.

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:09

winia4ever schreef:
ik vind het supper knap maar dat weten hier de bokkers toch niet, en die reageren alleen op de dingen die ze zien op de foto en ik vindt met een slof rijden op welke manier of reden dan ook gewoon geen goed idee, ik krijg liever vrij, zonder iets dat me paardje naar beneden houd, mischien is het een optie om haar paardje eerst even de longeren voor dat ze er op gaat...this een optie

Tuurlijk wordt er gereageerd op de fotos die we hier te zien krijgen. Als je geen negatief commentaar wil moet je er goed op letten wat je wel en niet plaatst. En op de fotos word de slof niet goed gebruikt.

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:13

Zoek naar de oorzaak van dit probleem, en het dan oplossen. Slecht gedrag los je niet op met hulpteugels.
En mijn instructrice zou me vann het paard af sleuren!

quicklylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:20

love_gino schreef:
ik vind het een schattig paardje heel veel suc-6 en rijd hem maar lekker zoals jij dat wilt met of zonder slof het gaat vooral om veiliheid als hij sterk word en eruit naait en je eraf valt is ook niets het is kiezen of delen maar goed daar zullen mensen het ook wle ni mee eens zijn maar helaa

hier ben ik het dus ook mee eens, en mensen hier zeggen ook gelijk ja je kunt m ook beter eerst longeren, terwijl sommige pony's/paarden daar juist heter van word

verder vind ik jullie een mooie combinatie

Cuento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:42

MaestroE schreef:

Ander paard kopen misschien

Als dit al zo in de bak gaat, hoe gaat dat dan op buitenrit?
Ik vind het goed van haar dat ze zo blijft vechten, maar is dat op een gegeven moment nog wel leuk, als het na 3 jaar nog steeds zo moeilijk blijft?

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:51

Voor degenen die denken dat het makkelijk is om 1 2 3 het paard voorwaarts neerwaarts te rijden: kijk eens naar de bouw van het paard!

Ik ken het paard totaal niet, maar de bouw van het paard laat het bijna niet toe om over de rug in een lage lijn te lopen. Het paard heeft aanleg om zijn rug weg te drukken en zo een onderhals te creeeren.

Ik kan me voorstellen dat de amazone haar handen vol heeft om haar paard bij elkaar te rijden.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:02

Je kan smpel; weg afleiden aan heel dit verhaal dat de eigenaar gewwoon geen controle heeft over het paard dus tja trek die slofteugel er maar bij joh, ga je gang maar en verrpesty dat paard nog meer als dat je al gedaan heb

er is gewoon geen vertrouwensbnand tussen paard en eigenaar, dus waarom heb je hem dan nog, je kan hem niet eens fatsoenlijk berijdewn, nee in plaats daarvan hang je er een slof aan en leer je hem alleen nog maar harder te verzetten tegen je, logisch dat ie zonder slof zich uitleeft, met slof kan ie zich amper bewgen.

Dus kom nou niet met verhalen hij is te druk, hij is te moeilijk te houden, SMOESJES die echt niet helpen hoor. Want nu geef jij je paard de schuld, maar de grootste schuldige dat ben JIJ !!!!!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:04

obelix schreef:
nou van de onstpanning kan ik niet veel maken hoor sorry..

De neusriem mag wat hoger, verder is mag ze wel aan dr houding werken..

Paard loopt hier juist tegen de slof in en staat op elke foto best strak ,laat ik het niet over die laatste foto hebben.

Als je je paard al 4 jaar hebt,heb je wel les dan of niet? Miss iets om aan te denken????

Amen!

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:13

Tyrza schreef:
Voor degenen die denken dat het makkelijk is om 1 2 3 het paard voorwaarts neerwaarts te rijden: kijk eens naar de bouw van het paard!

Ik ken het paard totaal niet, maar de bouw van het paard laat het bijna niet toe om over de rug in een lage lijn te lopen. Het paard heeft aanleg om zijn rug weg te drukken en zo een onderhals te creeeren.

Ik kan me voorstellen dat de amazone haar handen vol heeft om haar paard bij elkaar te rijden.

Tuurlijk, volkomen mee eens!
Alleen moet dit dan met een strakke slof?
Totaal geen problemen mee wanneer mensen dat ding goed gebruiken als een paard dit nodig heeft, maar dan ook alleen op de momenten dat het nodig IS.
Als de slof constant strak staat, zal het paard nooit gaan ontspannen en zich overgeven, hij zal alleen nog maar meer gaan vechten.

Niet negatief bedoeld tegenover de TS, paard zal zeker moeilijk te rijden zijn etc, maar op deze manier zul je geen vooruitgang boeken.
Stap anders een over op een Thiedeman of martingaal, die werken alleen in indien het nodig is.

Succes.