Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jura schreef:Ik kan nu een hele discussie aangaan, maar je zou het beter een keer kunnen zien in het echt. Van een foto kan je zo moeilijk oordelen. En het zou inderdaad een mooier beeld kunnen zijn, maar voor nu niet haalbaar en nu loopt ze op deze manier heel fijn en voor mijn gevoel ook niet echt op de voorhand. Deze merrie hoeft ook niet meer de sport in, die tijd heeft ze gehad, dus we proberen er nu voor te zorgen dat ze lekker ontspannen loopt en een beetje minder nerveus is, het is namelijk nogal een stresskipje! Zit veel engels volbloed in en die willen over het algemeen liever hard naar voren, dan bergopwaarts van de grond af.

Bovenin en met de beentjes zwaaiend krijgen we ze allemaal wel, maar of het rijtechnisch dan zo verantwoord is?
Pava schreef:SvenErik, gevoel lijkt me meer iets voor OP het paard, niet voor het bekijken vanaf een foto. Leuk dat je de foto's met gevoel bekijkt, maar dat zegt mij niet zo veel. Nu maar zien dat je dat OP het paard echt zoveel gevoel hebtBovenin en met de beentjes zwaaiend krijgen we ze allemaal wel, maar of het rijtechnisch dan zo verantwoord is?

Jur eet iig genoeg zie ik
SvenErik schreef:En met slof is een paard prima van achteruit te activeren... Als je hem maar "tegen de hand aan" laat lopen...

benangelique schreef:ben blij om te zien dat je slof zo vaak lekker los hangt. Waarom heb je hem er eigenlijk aan? Is hij anders aan het sterrenkijken of is hij dan te sterk?
Het geeft nu een vriendelijk beeld. ga zo door!

de slof hangt vaak slap, en dat wil ik zien
Jur heeft inderdaad wel een dikke buik.OrissE_GipsY schreef:maar als jij een paard wat van nature op die voorhand valt met slof gaat tijden en hem zo laat lopen, dan lijkt het mij dat je gewoon je tijd aan het verspillen bent... terwijl het zo simpel op te lossen is....
Sannah schreef:Tja, als dingen zo simpel op te lossen waren, konden we vast allemaal heel goed rijden
Jura schreef:Pava schreef:SvenErik, gevoel lijkt me meer iets voor OP het paard, niet voor het bekijken vanaf een foto. Leuk dat je de foto's met gevoel bekijkt, maar dat zegt mij niet zo veel. Nu maar zien dat je dat OP het paard echt zoveel gevoel hebtBovenin en met de beentjes zwaaiend krijgen we ze allemaal wel, maar of het rijtechnisch dan zo verantwoord is?
Dank je, zo denk ik er ook over. Ik moet altijd wel lachen om mensen die van alles denken te zien vanaf een foto. Jur denderde niet op haar voorhand en liep gewoon lekker ontspannen te sjouwen en loopt daarbij ook fijn 'tegen de hand'. Jammer dat dit dan weer moet in een topic.
vind ik de moeite ook niet waard, ben het er trouwens zeker mee eens dat het paard ontspannen moet lopen, maar onstspanning komt niet vanaf de voorkant, dat komt toch echt van achteruit naar mijn id... anders rij je een beetje achterstevoren..