Jurita @ les in Anky cognac

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:23

Ziet er super uit Mooie combi en een mooi setje

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:41

leuk paard, en mooie foto's , je setje is ook erg bijpassend haha

maar ik vind alleen wel dat je paardje een beetje berafwaards loopt... ( op deze foto's dan he ) dat is wel jammer, want het is zeker geen verkeerd dier om te zien.... hoe oud is ze?

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:14

Koortje, ik geef wel eens wat aanwijzingen maar dat is toch anders. Dus nu eens echt les!

Orisse_Gipsy, het is niet zo makkelijk om Jur bergopwaarts te laten lopen. Ze is nou eenmaal een beetje 'de grond in gebouwd' en dus wat overbouwd. Als ze meer met oprichting loopt zie je dat niet meer zo, maar voor nu is het de bedoeling dat ze bij Samantha eerst lekker nageeflijk gaat lopen en haar rug gebruikt.

__Joyce

Re: Jurita @ les in Anky cognac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:00

Ziet er erg vriendelijk uit! Ik vind jullie echt een leuk combi!
Setje is

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:04

Ziet er vriendelijk uit Samantha!
Mooie combinatie en mooi setje!

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 19:00

Dank jullie wel allemaal voor de reacties.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:23

als een paard zo gebouwd is, en van zichzelf al op de voorhand valt, moet je hem juist van achteruit actief rijden, die achterhand activeren en eronder zetten, dan gaat het paard gelijk de voorhand meer oprichten, en krijgt dus meer schoudervrijheid, wat weer makkelijk is bij zijgangen en dergelijke...

maar als jij een paard wat van nature op die voorhand valt met slof gaat tijden en hem zo laat lopen, dan lijkt het mij dat je gewoon je tijd aan het verspillen bent... terwijl het zo simpel op te lossen is.... maar die slof gebruikte je omdat ze weleens schrok ofzo??? maarja, zelfs met slof ( of beter gezegd JUIST met slof ) moet je ook van achteruit blijven rijden, anders activeer je dr nooit, en blijft ze op die voorhand doorkachelen...

maar nogmaals, verder ziet het er redelijk ontspannen uit, het zou alleen een mooier beeld zijn, als je dr wat meer van achteruit zou activeren, waardoor ze dus die voorhand meer omhoog laat komen...

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:54

Ik kan nu een hele discussie aangaan, maar je zou het beter een keer kunnen zien in het echt. Van een foto kan je zo moeilijk oordelen. En het zou inderdaad een mooier beeld kunnen zijn, maar voor nu niet haalbaar en nu loopt ze op deze manier heel fijn en voor mijn gevoel ook niet echt op de voorhand. Deze merrie hoeft ook niet meer de sport in, die tijd heeft ze gehad, dus we proberen er nu voor te zorgen dat ze lekker ontspannen loopt en een beetje minder nerveus is, het is namelijk nogal een stresskipje! Zit veel engels volbloed in en die willen over het algemeen liever hard naar voren, dan bergopwaarts van de grond af.

RuizWish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:18

Jura schreef:
Ik kan nu een hele discussie aangaan, maar je zou het beter een keer kunnen zien in het echt. Van een foto kan je zo moeilijk oordelen. En het zou inderdaad een mooier beeld kunnen zijn, maar voor nu niet haalbaar en nu loopt ze op deze manier heel fijn en voor mijn gevoel ook niet echt op de voorhand. Deze merrie hoeft ook niet meer de sport in, die tijd heeft ze gehad, dus we proberen er nu voor te zorgen dat ze lekker ontspannen loopt en een beetje minder nerveus is, het is namelijk nogal een stresskipje! Zit veel engels volbloed in en die willen over het algemeen liever hard naar voren, dan bergopwaarts van de grond af.

Voor mijn gevoel loopt ze wel wat op de voorhand maargoed, t is maar net hoeveel gevoel je ervoor hebt..

Wat een bullshit zeg, dat een Engels Volbloed harder naar voren wil en daarom minder van de grond komt... Ofwel, ben ik het niet mee eens!
Is maar net hoe het paard gereden wordt, ik rij er eentje die ontiegelijk graag naar voren wil en onwijs op de voorhand dendert als je m niet corrigeert. Dus dan weet je toch wat je te doen staat.

En met slof is een paard prima van achteruit te activeren... Als je hem maar "tegen de hand aan" laat lopen...

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 07:50

Mooie foto's!

Ik vind het er helemaal niet zo verkeerd uit zien hoor! Je hebt gelijk dat je eerst de ontspanning en het ruggebruik opzoekt. Als dat voor elkaar is komt dat activeren en de oprichting ook wel goed. Het ziet er uit alsof je goed bezig bent met Jur en ik neem aan dat de instructeur ook wel weet waar ie mee bezig is.

SvenErik, gevoel lijkt me meer iets voor OP het paard, niet voor het bekijken vanaf een foto. Leuk dat je de foto's met gevoel bekijkt, maar dat zegt mij niet zo veel. Nu maar zien dat je dat OP het paard echt zoveel gevoel hebt Bovenin en met de beentjes zwaaiend krijgen we ze allemaal wel, maar of het rijtechnisch dan zo verantwoord is?

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:27

Leuk om te zien dat je les hebt gehad Sam!!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:20

Pava schreef:
SvenErik, gevoel lijkt me meer iets voor OP het paard, niet voor het bekijken vanaf een foto. Leuk dat je de foto's met gevoel bekijkt, maar dat zegt mij niet zo veel. Nu maar zien dat je dat OP het paard echt zoveel gevoel hebt Bovenin en met de beentjes zwaaiend krijgen we ze allemaal wel, maar of het rijtechnisch dan zo verantwoord is?

Dank je, zo denk ik er ook over. Ik moet altijd wel lachen om mensen die van alles denken te zien vanaf een foto. Jur denderde niet op haar voorhand en liep gewoon lekker ontspannen te sjouwen en loopt daarbij ook fijn 'tegen de hand'. Jammer dat dit dan weer moet in een topic.

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:24

Mooie foto's Jur eet iig genoeg zie ik

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:28

SvenErik schreef:
En met slof is een paard prima van achteruit te activeren... Als je hem maar "tegen de hand aan" laat lopen...

Haha, heb net de foto's in je profiel bekeken! Sorry, kon het even niet laten.
En nu gaan we weer gezellig doen en eventuele verdere discussie via PB graag!

Orri, ze komt inderdaad niets te kort en heeft inderdaad een lekkere kuilbuik!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:34

benangelique schreef:
ben blij om te zien dat je slof zo vaak lekker los hangt. Waarom heb je hem er eigenlijk aan? Is hij anders aan het sterrenkijken of is hij dan te sterk?
Het geeft nu een vriendelijk beeld. ga zo door!

Ben ik het helemaal mee eens !

Laatste foto is een uitvergroter btw!

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:43

ik vind het setje echt prachtig staan en vind het er rijtechnisch redelijk uit zien. de discussie is hierboven al gevoerd, dus zal er niet op in gaan de slof hangt vaak slap, en dat wil ik zien

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:52

Hey!

Ziet er fijn uit Sam, maar inderdaad volgende keer mét bandages, dan is het echt af!

Nee alle gekheid op een stokje, ik vind jullie een mooie combi, het beeld is heel constant en ontspannen.

Is Jur overigens drachtig, ik ben niet meer zo op de hoogte

En ga je d'r op den duur ook starten? Je zou geen gek beeld slaan!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:53

Samantha, ik vroeg of de l,es goed bevallen was.

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:55

Mooi paard hoor, setje staat goed! Succes ermee!

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 11:41

@ MissJ, de les was zeker goed bevallen! Over 2 weken weer, ondertussen oefenen we gewoon verder, kijken of het me zonder hulp ook lukt.

@ Jaike, nee ze is niet drachtig. Jur heeft inderdaad wel een dikke buik.
Dat starten laten we voorlopig achterwege, misschien is het over een tijdje geen gek idee, als het voor Jur niet te belastend is dan.

Sannah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:19

OrissE_GipsY schreef:
maar als jij een paard wat van nature op die voorhand valt met slof gaat tijden en hem zo laat lopen, dan lijkt het mij dat je gewoon je tijd aan het verspillen bent... terwijl het zo simpel op te lossen is....

Tja, als dingen zo simpel op te lossen waren, konden we vast allemaal heel goed rijden

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:25

Sannah schreef:
Tja, als dingen zo simpel op te lossen waren, konden we vast allemaal heel goed rijden

*proest*

Samantha, fijn dat de les goed bevallen is.
Hopelijk leer je veel van hem/haar.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:44

Jura schreef:
Pava schreef:

Dank je, zo denk ik er ook over. Ik moet altijd wel lachen om mensen die van alles denken te zien vanaf een foto. Jur denderde niet op haar voorhand en liep gewoon lekker ontspannen te sjouwen en loopt daarbij ook fijn 'tegen de hand'. Jammer dat dit dan weer moet in een topic.

ik hoop niet dta je mij ermee bedoelt?? ik spreek namelijk uit ervaring.. rijd zelf een merrie die constant opde voorhand wil lopen, dus weet dondersgoed waar ik over praat... dus tjah.. ik zeg alleen maar wat mijn ervaringen daarmee zijn.. proberen kan nooit kwaad lijkt me... en als je je paard zo door laat lopen verziek je zen voorbenen alleen maar... maarja, ik ga idd de discussies niet aan vind ik de moeite ook niet waard, ben het er trouwens zeker mee eens dat het paard ontspannen moet lopen, maar onstspanning komt niet vanaf de voorkant, dat komt toch echt van achteruit naar mijn id... anders rij je een beetje achterstevoren..

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:06

Zeker een mooi setje samantha!
Beeld ziet er ook fijn uit, heel leuk!

Lydiia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:33

Hele leuke fotoos Samantha!!! Ik vind het juist altijd een heel fijn beeld als ik die slof van jullie zo zie