BWP Bastet 4jr(Liberty M)dressuur 1steX buiten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:22

@missblue: ja ik wilde gerust enkele tips ivb met rechtrichten. Maar over de rest heb ik niet echt gesproken hé
maar pas op: ik vond de ontspanning goed hoor maar nu ze het ook doet, pak ik haar wat op.

@_madelon: dankje er zitten zo'n 4tal dagen tussen

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:27

missblue schreef:
Ik vond de vorige foto's beter..

Wat ik nog wilde toevoegen, toch vreemd dat het merendeel van de bokkers er zo positief over reageert en jij negatief
en noem mij dan eens op wat er allemaal "slechter" aan is

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:36

De laatste foto's zien er goed uit! Ik vind het een heel mooi paard en ik denk dat jullie samen nog veel zullen en kunnen verbeteren
Ik ben ook van mening dat als je haar lekker laag en ontspannen hebt kunnen rijden je daarna wel wat meer op kunt pakken.

Pops

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:47

Je gaat goed vooruit!

Leuk dat je er zo mee bezig bent
Ze maakt goede vooruitgang en dat is heel positief!

Veel plezier en succes samen..

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:47

Bastet is mooohooooi
Ik moet zeggen dat ik via de site van Antoine de Bodt ook [***] anders ben gaan rijden , en helpt echt wel degelijk!

Ik zie in Bastet en jou een hele mooie combi

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:04

bonitobol schreef:
missblue schreef:
Ik vond de vorige foto's beter..

Wat ik nog wilde toevoegen, toch vreemd dat het merendeel van de bokkers er zo positief over reageert en jij negatief
en noem mij dan eens op wat er allemaal "slechter" aan is

Nu je het toch vraagt, ten eerste je handhouding. Zo kan je een paard niet goed rijden, heb ik nu zelf ondervonden. En je zegt omdat ze al naar beneden komt je haar opricht, wel dan sla je wel een grooot stuk over. Maar ik heb er begrip voor als je op jou manier wil blijven rijden, maar dan moet je ook geen uitleg meer aan ons vragen, want onze manier is anders.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:08

Kga me der weer es bijsmijten hé.
Je slaat idd enkele stappen over. Als jij dat kan...
Je zegt idd dat je haar meer opricht, ja ok, maar de ontspanning begon eindelijk te komen, zonder dat ze tegen de muur ging lopen. Daarna komt rechtrichten, want het is niet omdat je paardje zicht ontspant dat ie recht is, ik wil wedden dat je zadel nog altijd aan een kant schever ligt dan aan een ander. En rechrichten hé, dat doe je niet zonder aanleuning, en volgens mij heb je die stap ook overgeslaan.
Ik wil je best helpen hoor, maar niet op deze manier

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 18:54

@yulan& missblue: ik wilde tips over het rechtrichten, over de rest heb ik nt eens gesproken En rechtrichten kan ook zonder "antoine de bodt" ...

@missblue: je handen zo hoog houden vind IK niet zo goed als je paard ng niet eens diep/ontspannen loopt zoals blue, zo stimuleer je hem juist nog maar om naar de sterren te kijken. Anyway dit is slechts mijn mening.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:02

Je hebt je tips over het rechtrichten gekregen, maar je snapt ze heel duidelijk niet .
Rechrichten kan idd ook zonder AdB, hij is een lesgever, geen God, maar hij is voor mij wel het dichtst bereikbare, weet jij soms een lesgever ergens dichter?

De handen hoog houden is maar een uitdrukking, maar jij houdt ze veels te veels te laag. Heb je er al op gelet dat GP ruiters en gewoon goede ruiters hun ellebogen altijd in 90° houden?
Wist je dat iedereen z'n paard laag kan rijden met je handen aan je knieën? Maarja, iedereen die zo fel tegen Anky's LDR is, ziet vaak niet dat haar handen niet aan haar knieen zitten, en dat haar houding er niet door beïnvloed wordt.
Zo zie je maar, je dénkt dat je je paard nu goed rond rijdt, maar als je me hetzelfde kunt tonen mét ontspanning en mét rechtgerichtheid en mét aanleuning en mét je handen op de normale plaats, dan pas herzie ik mijn mening

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 19:04

@yulan: ik vraag je zeker niet je mening te herzien dus ik heb er geen enkel probleem mee. Het is niet om dat jij HET gevonden hebt, dat iedereen dit moet doen. Ik ben meer dan tevreden met een lesgever als Jantje.

Flabbergast

Re: BWP Bastet 4jr(Liberty M)dressuur 1steX buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:05

Ik vind jullie wat eng reageren yulan en missblue, komop he. Iedereen rijd voor zichzelf en op zijn eigen manier. Jullie zijn niet verantwoordelijk voor andermans paarden en manier van rijden.

Ik vind het er wel leuk uitzien, denk dat je hem beter wat terug kan nemen zowieso. En veel overgangen. Het ziet er wat gehaast uit.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:07

Nouja, daar ga ik wel mee akkoord Smeejj, tis der eigen keuze, maar dan moet ze niet naar mij en missblue komen opdat we es mee zouden gaan naar Bastet om les te geven en tips te geven.

BlueMilk

Re: BWP Bastet 4jr(Liberty M)dressuur 1steX buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:08

Smeejj schreef:
Ik vind jullie wat eng reageren yulan en missblue, komop he. Iedereen rijd voor zichzelf en op zijn eigen manier. Jullie zijn niet verantwoordelijk voor andermans paarden en manier van rijden.

Ik vind het er wel leuk uitzien, denk dat je hem beter wat terug kan nemen zowieso. En veel overgangen. Het ziet er wat gehaast uit.

Ik trek mij dat ook niet aan, maar ze vroeg hulp aan ons om onze manier van rijden te leren kennen, en nu doet ze het weer anders, tjah dan moet ze niet meer komen hoor

En mieke, je moet nu niet over blue beginnen, je weet niet waar je over spreekt.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 19:09

@yulan: met lesgeven en tips geven is nx verkeerd en ik vond het superlief en tof van jullie en je reed bastet heel goed, respect echt! Maar ik wil niet enkel van jullie tips aannemen, maar ook van mensen als jantje en zo... Ik staar me niet blind op 1 systeem, ik sta ook open voor andere.

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:25

Hmm mieke ik vind het er echt goed uitzien! ik denk dat het juist wel goed is dat je eerst een paar rondjes ontspannen rijd en dan opricht! (sry yulan en missblue) maar je bent goed bezig en jullie gaan wel nog ver geraken hoor het is zeker geen makkelijk paard dus kheb echt respect voor jullie =D succes ermee!

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:26

Bastet is wél gemakkelijk! Alleen worden paarden wel anders als je beetje bang bent ervan. Kheb nx tegen oprichten ofzo, maar mits op de goede manier..

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:28

Nou zeg Yulan , jij kan alleen bepalen wat de goede manier is voor jezelf, loop niet zo te verkondigen hier .

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:31

Ik zwijg al, maar je weet wat ik erover denk, mieke.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:32

Ja dat weet ondertussen heel bokt.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 19:32

yulan schreef:
Bastet is wél gemakkelijk! Alleen worden paarden wel anders als je beetje bang bent ervan. Kheb nx tegen oprichten ofzo, maar mits op de goede manier..

Wil je nu zeggen dat ik er bang van ben? AUB é!!
En dit is geen slechte manier, jij gelooft echt alleen maar in je eigen manier hé.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 19:32

@smeejj: dankje

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:33

Ik zeg niets meer, pm maar of via msn, anderen moeten niet meelezen.

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:47

Pff,
Yulan hoe kan je nu weten van 1x gereden te hebben met Bastet dat het een gemakkelijk paard is ?
en mieke is heus niet bang van Bastet anders zou ze toch niet gaan ...

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:22

Alison schreef:
Pff,
Yulan hoe kan je nu weten van 1x gereden te hebben met Bastet dat het een gemakkelijk paard is ?
en mieke is heus niet bang van Bastet anders zou ze toch niet gaan ...

haha dankje alison

@yulan: ja door het deksel op de neus te krijgen van smeej, weet je ook eens waar je staat

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:25

Nee, ik ga alleen verder via pm om jouw topic niet nutteloos omhoog te halen, en omdat ik liever on-topic reacties plaats.
Smeej heeft me niet overtuigt, maar ze heeft me wel doen inzien dat m'n reacties niet in dit topic horen, maar via pm en dergelijke.