Ik weet wat je bedoeld hoor, heb het met Sil ook maar daar kan ik geen slof aan hangen
Ik moet altijd gewoon eerst 3kwartier tot n uur losrijden en dan pas komt ze er lekker doorheen. Dan is t moordpaard
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik moet altijd gewoon eerst 3kwartier tot n uur losrijden en dan pas komt ze er lekker doorheen. Dan is t moordpaard
patsur schreef:heo doe je dat in het parcours dan?
russel schreef:Kijk eens of dat helpt en wellicht eerder even kattig worden tegen hem.

Citaat:Is het misschien een stijf paard van zichzelf? Geef je iets bij voor de spieren? Vit E of zo? Ga een een maandje of 3 subli EnergieKern mix bijgeven, is niet zo duur en ik geef dat ook bij en merk zeer zeker resultaat. Wel rustig opbouwen, ze worden er nl wel pittiger van in het begin maar zeker ook soepeler.
Remember schreef:Gespje losmaken, voorover hangen en uit de bitringen halen en dan om de nek knopen, binnen 20 seconden gepiept!

Citaat:Hoe reageert je paard op een andere ruiter trouwens?
AstraGirlie schreef:Volgens mij voelt je paard gewoon die extra teugel hangen en weet hij dan al, geen geklooi.. Kan je bvb 10 min rijden zonder slof, gewoon aan een lang teugeltje, of begint hij dan al te klooien?
Op concours moet ik ook zonder slofteugel rijden op het voorterrein en ik ben er alle keren nog levend vanaf gekomen.
Aan een lange teugel rijden is geen probleem, simpel B/L-werk doen ook niet, maar ik wil hem wel graag wat meer doorwerken als ik er dan toch op ga zitten...Anders kan ik hem net zo goed gewoon lekker laten staan, hij loopt toch alle dagen buiten.
maar als je weet dat hij het kan... AstraGirlie schreef:Ow ok, zo zit het. Als hij echt zijn best moet doen, krijg je hem niet genoeg echt aan het werk. Omdat hij niet stijf is, vind ik het toch nog raar. Misschien dat hij net dat éné stukje verder niet genoeg aan kan (zonder slof dan). Het is tenslotte wel hard werken na de L.maar als je weet dat hij het kan...
)
flair schreef:Het is natuurlijk al weer een hele tijd geleden dat ik eens op Otje zat en ik heb ook niet veel van hem gevraagd, maar het klinkt idd wel zoals het bij mij voelde.
Hij voelde de eerste 20 minuten gigantisch stug aan, strak in de rug en hals en slecht voor het been. Als je hem daar doorheen hebt gaat het wel toch?
Toen had ik hem net een maand of drie.