Pony is erg langzaam..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:02

als hij alleen is kan dat ook een probleem zijn... misschien is hij een zaam en vind ie dat niet leuk

ponyjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 07:52

Nee daar ligt het niet aan! Hij staat overdag met 5 andere paarden op de paddock en s'avonds nog in stal met 5 andere paarden.

(Ik had gister samen met een vriendin in de bak gereden en we hebben veel overgangen gereden.
Na een tijdje was hij zo voorwaarts dat we hem hebben broberen te laten wijken!)

Het ging super goed en hij liep ook erg netjes aan de teugel..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:10

Ah oke:P

ENOMIS

Re: Pony is erg langzaam..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:16

miss_annetjj schreef:
]
GEEN RACTIE OP BEEN, DAN EEN TIK, GEEN REACTIE OP DE TIK, DAN EEN HARDERE TIK..

dat heb ik ook altijd te horen gekregen

Mijn paard was ook heel sloom.. Ben ik gaan longeren, en hij MOEST doorlopen! Dan maar een wat kleinere volte.. en/of meelopen. Zweep gewoon achter hem houden..In een '3-hoek'. hem opgesloten houden. Dit kan je ook voor het rijden doen.Gewoon fftjes.. Als je opstapt gelijk eraan rijden. Dus echt gelijk aan het werk zetten en hij moet doorlopen..! Dus geen reactie; zie quote. suc6!

ponyjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 11:29

Ja daar ben ik nu ook mee bezig. Als ik geen reactie krijg, tik en hij loopt weer door. Duurt een tijdje voordat hij het door heeft maar als je even doorzet kom je er wel!
En het vooral ook elke keer blijven herhalen he?

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:56

Lijkt het zo, of leest iedereen over mijn berichtjes heen? Bij mij werkte spelletjes (en ja, daar zitten overgangen in ) echt super goed! Paard ÉN pony liepen super aan het been, en heerlijk voorwaarts, als jij constant de zelfde dingen gaat doen, wordt je pony vervelend logish!

denk maar aan bijvoorbeeld je duitse les, als jij constant grammatica gaat doen, vind je er neits aan. Ga je ook dingen doen je snapt, en die minder moeilijk zijn, dan vind je het in eens een stuk leuker!

maarja, ik houd op te vertellen wat ik er van vind, want blijkbaar is overgangen rijden voor jullie het belangrijkst..

xx Sanne

p.s. Ik rijdt heus ook wel normaal dressuur (dat jullie niet denken penny ) Mét overgangen en verzamelingen enz.

ponyjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 17:15

Uh ja ik had je berichtje wel gelezen hoor! Maar als ik spelletjes ga doen om het voorwaarts te maken heb ik ook wel deelnemers nodig..
Mijn vriendin had een verzorgpony maar die is ziek..
Dus daar kan ik niet meer mee rijden.. En andere mensen
bij mij op de boerderij zijn met de rensports bezig dus die mogen
met hun paard geen spelletjes spelen denk ik..

Weet je ook spelletjes die je alleen kunt doen?

angel_kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:10

haajj

ik heb een newforset pony ze is echt super lief!!!

nou doeii xXx mII *o/*

miss_annetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:28

Barbiietut schreef:
miss_annetjj schreef:
]
GEEN RACTIE OP BEEN, DAN EEN TIK, GEEN REACTIE OP DE TIK, DAN EEN HARDERE TIK..

dat heb ik ook altijd te horen gekregen

Mijn paard was ook heel sloom.. Ben ik gaan longeren, en hij MOEST doorlopen! Dan maar een wat kleinere volte.. en/of meelopen. Zweep gewoon achter hem houden..In een '3-hoek'. hem opgesloten houden. Dit kan je ook voor het rijden doen.Gewoon fftjes.. Als je opstapt gelijk eraan rijden. Dus echt gelijk aan het werk zetten en hij moet doorlopen..! Dus geen reactie; zie quote. suc6!

het werkt echt..
enne,, je kan beeter gelijk een hardere tik geven dat 10keer een zacht tikje want dan reageert ie daar ook niet meer op..

ponyjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 07:47

Ja ik weet ook wel dat het werkt!
Maar het ging om de spelletjes die ik niet kon
spelen wegens deelnemers te kort..

(Ik ben hem nu ook aan het rijden zo van;)
Geen reactie tik, en voorwaarts lopen!

miss_annetjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:17

goedzo..
het kan namelijk best zijn dat ie je gewoon in de maling neemt..

Shannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:29

Blijf veel overgangen rijden!! En heel erg consequent zijn met je been!!!
Daarbij stoor je hem misschien wel met je hand of zit. Probeer met de bewegingen mee te gaan en je handen ook te kunnen openen, dus niet vast zetten.
Krijgt hij ook krachtvoer (sorry misschien heb ik er over heen gelezen ) want dat kan ook nog wel eens iets schelen.