Shetlandpony beleren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:29

Dan vind ik je te groot. Je brengt de pony uit belans met werken dan en zeker voor het inrijden kan dat dus niet omdat je al meer moeite zelf meot doen om de hulpen op die manier te geven. De pony zal dus de hulpen ook neit helemaal goed leren, je kan beter een passend ruitertje zoeken, die begeleiden en dan zo het inrijden doen.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:51

Ik raad het je ook af!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:57

marlin schreef:

Maar stond daar ook bij hoe oud ze gemiddeld werden met zulk soort arbeid?
Want ze werden ook ingezet in koolmijnen..Daar werden ze ook niet oud....
[/quote]

uhm ik wil niet zeuren, maar een shet is hartstikke sterk en vooral eerlijk!
als een shetlander het ergens niet mee eens is doet hij het niet... als hij is niet leuk vind word hij vervelend, ik had eerst 2 verzorgpony`s en 1 shet die wou niet dat een meisje erop ging die bokte haar eraf, terwijl een andere shet 37 is geworden terwijl die ook gewoon vanaf zijn 4e gereden is door een meisje van 14, 1,70 lang en 50 kg. dus overschat de kracht van die pony`s niet! shetlanders hebben korte benen, en dat maakt ze klein. en je bent TE groot als je je pony hinderd, door bijvoorbeeld met je benen tegen zijn benen aan te komen, als je de beugels kort doet,bij zijn buik (mits je genoeg rijervaring hebt, anders hinder je hem nog met je gewicht) dan kan je er gewoon op hoor!
[/quote]

Er zijn uitzonderingen,maar het risico is er zeker...
Er zijn ook mensen die zware lichamelijke arbeid doen en daar geen last van krijgen,maar ook zat die het wel krijgen, daarom is er ook wet voor de bescherming van arbeiders gekomen.

Dat er shetjes zijn die wel doorlopen, ookal is het zwaar, bewijs je zelf ,met je voorbeeld.
Als je de beugels te kort doet, zit je op de verkeerde plek van z'n rug.....

Hopelijk ga je er goed over nadenken