galopwissels: alleen vooraan wisselen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jnien

Re: galopwissels: alleen vooraan wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:24

Ik denk dat we uiteindelijk allemaal graag een wissel willen leren en hoe kun je dat beter leren dan op een leerpaard!
Dus ik denk dat ze niet veel heeft aan commentaar dat ze er niet aan toe is. Ze doet het onder begeleiding, dus veel verknallen aan een paard zal ze niet en ze vraagt alleen maar tips!

Zelf denk ik dat je misschien te veel met je lichaam zelf een wissel wil maken. Probeer op het moment van wisselen naar boven te kijken!
Succes ermee.

Misteryke

Re: galopwissels: alleen vooraan wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 12:52

Ik heb ondertussen ontdekt dat hij dit alleen doet als er moet gewisseld worden naar de rechtergalop. Bij wissel naar linkergalop is er geen probleem.
Heb het aan zijn eigenares gevraagd en zij zegt dat hij vroeger wel meer problemen had met rechtergalop (hij sprong steeds in linkergalop aan).

Misteryke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 12:53

@Jnien: dank je wel, zal er idd beter opletten om mijn hoofd omhoog te houden, heb in het algemeen vaak de neiging om naar beneden te kijken.

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:54

wissel leren dmv een balk, is ook niet helemaal juist.
De paarden wisselen dan eerst van voor en een pas later dus van achter.
je leert het paard dus aan om een wissel en tweeen te springen terwijl hij in een pas door gesprongen moet worden!
Veel succes!!!

frieske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:42

het kan ok aan jouw buitenbeen liggen!!
Als jij je buitenbeen te weinig (met te weinig druk) omlegd zal een slim paard inderdaad niet van achteren omspringen!
Is het mischien een paard wat van voren zwaarder is? in de oprichting gaat een galopwissel meestal ook makkelijker!
Mischien kan het paard het nog niet aan of is het niet sterk genoeg in de achterhand!

gr esther

Misteryke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:38

Hij reageert niet altijd even goed op mijn rechterbeen, maar bij de rechtergalop moet linkerbeen juist achteruit gelegd worden en bij linkergalop doet hij het juist wel goed. Op mijn linkerbeen reageert hij altijd perfect.