geverfde paarden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:46

Cassidy schreef:
Vingerverf lijkt me niet echt gezond voor de paardenhuid. Paardenhuid is wat gevoeliger dan mensenhuid, dus ook als het voor onze huid en onze handen kan, betekend dat nog niet dat je het klakkeloos op paarden moet smeren.

je smeert het toch op de vacht..
en het lijkt me duidelijk dat je het niet voor altijd laat zitten, als je het daarna nog even goed schoon maakt maakt het vast niet zo veel uit.

lotttttttt

Re: geverfde paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:47

wahahah vettt stoer

forgood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:49

Grappig gezicht zeg .

@ cassidy: Blijkbaar kunnen deze paarden er wel tegen, want ik heb hun niet horen zeggen dat ze uitslag hebben gekregen ofzo.

Misschien is het niet zo goed voor de paardenhuid, maar zolang ze er tegen kunnen is er geen probleem toch .

paardemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 13:55

Cassidy schreef:
Vingerverf lijkt me niet echt gezond voor de paardenhuid. Paardenhuid is wat gevoeliger dan mensenhuid, dus ook als het voor onze huid en onze handen kan, betekend dat nog niet dat je het klakkeloos op paarden moet smeren.

Sorry kan het niet laten om hierop te reageren. Wat dacht je dat we het met klodders op de huid hadden gesmeerd... Sorry hoor, maar zo achtelijk zijn we niet.

Het heeft er denk maar 1,5 uur op gezeten, ach waarom zou ik mezelf in bescherming moeten nemen. We volgen als je het goed had gelezen, of zal het nu wat duidelijker voor je opschrijven een opleiding over paarden. We zitten nu allebei in ons eindexamen jaar. Dus we weten wel wat goed en slecht is voor een paard.

daaaag

Nou en wat de rest betreft moet je ook eens proberen is best leuk... haha

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:01

Kan me niet voorstellen dat het beschilderen van paarden een onderdeel is van je opleiding..

En dat je een opleiding volgt (en zelfs het eindexamenjaar hebt gehaald) zegt nog niets over het feit dat je echt weet waar je mee bezig bent.

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:12

Cassidy schreef:
Kan me niet voorstellen dat het beschilderen van paarden een onderdeel is van je opleiding..

En dat je een opleiding volgt (en zelfs het eindexamenjaar hebt gehaald) zegt nog niets over het feit dat je echt weet waar je mee bezig bent.

(ik weet van niets..) maar misschien hebben ze het wel nagevraagd?
1,5 uur kan vast geen kwaad.
En anders hadden ze het wel gezien.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:21

Aangezien het foto's zijn voor de opleiding, denk ik zomaar dat ze van de vakmensen ook wel een reactie krijgen (mits ze de foto's durven in te leveren met de verf)

Het probleem is niet zozeer dat ze het hebben gedaan, maar het feit dat je mensen op ideeen brengt die het klakkeloos aannemen en er niet verder bij stilstaan. En daar zie ik er het nodige van in dit topic.

En paardemeisje....bedankt voor het advies dat ik het ook moet doen. Wees gerustgesteld, ik ga dat advies NIET opvolgen.

Tjha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:40

paar jaar terug was op de manege een paard dat hele maal als milka koe werd geverft **ook met vinger verf** nou hij leeft nog steeds hoor en heeft geen uitslag of wat dan ook gekregen..
dus ik zie het probleem niet echt dat het erg zou moeten zijn!

ontopic:.. Ziet de leuk uit , jammer dat je de sterretjes bij de haf niet ziet op de rij-foto

paardemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 16:01

Cassidy schreef:
Aangezien het foto's zijn voor de opleiding, denk ik zomaar dat ze van de vakmensen ook wel een reactie krijgen (mits ze de foto's durven in te leveren met de verf)

Het probleem is niet zozeer dat ze het hebben gedaan, maar het feit dat je mensen op ideeen brengt die het klakkeloos aannemen en er niet verder bij stilstaan. En daar zie ik er het nodige van in dit topic.

En paardemeisje....bedankt voor het advies dat ik het ook moet doen. Wees gerustgesteld, ik ga dat advies NIET opvolgen.

Nou Cassidy, we hebben idd de foto's ingeleverd bij ons op school en denk eerlijk gezegd niet dat ze gaan zeggen dat we dat nooit hadden moeten doen. Eerlijk gezegd denk ik dat ze zullen zeggen wat leuk dat is nog eens orgineel, hoe heb je het verzonnen.

Dan je tweede stukje tekst zeg je dat het geen probleem is wat we hebben gedaan. Je maakt er anders wel een probleem van kan aan mij liggen hoor. weet niet maar je reageert wel zo???

Kijk dat ben ik dan wel weer met je eens dat je wel moet weten wat je doet en het geen hele dag erop laat zitten en het niet dubbel dik en acht hoog erop moet smeren. Dus mensen voor de duidelijkheid, Ga niet heel je paard onder smeren maar doe het net als ons met mate... Het is niet echt natuurlijk, maar dat zijn meerdere dingen in de paardenwereld.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:07

paardemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 16:18

Nou weet niet of me zoiets ooit gaat lukken, ziet er wel stoer uit...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:59

Sorry, lijkt me niet gezond voor een paard. :N Een paard is niet om te verven daar heeft men papier voor.
En is het getest dat het niet slecht is?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:12

Cassidy schreef:
Als vingerverf geen probleem is (omdat je dat er geen anderhalf uur op laat zitten) moet autoshampoo toch ook geen probleem zijn?

viewtopic.php?f=13&t=572533&hilit=

whahaha!
Dat verzin je toch niet?

vingerverf en autoshampoo!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:19

Ekkie schreef:
Meiden, nog effe zo doorgaan en dan graag bij de volgende fotoshoot iets meer van dit: http://www.anatomyinmotion.com/visiblehorse.htm Duurt even; heb je ook wat!

Paard beschilderen voor educatieve doeleinden valt bij mijn in een andere categorie dan " voor de fun". Maar eigenlijk sta ik hier ook niet achter.
Het is alleen bijna onmogelijk om voor iedere demonstratie die je geeft een paard open te snijden...beetje moeilijk transporteren, zo'n paardelijk. En niet iedereen kan daar tegen....

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:21

Leuk topic Inger we hadden inderdaad beter wat grotere sterren kunnen schilderen op Marko.

En er is veel meer niet natuurlijk.... hoeveel mensen gebruiken er zilvershampoo op paarden, geloof ook niet dat dat ooit getest is.

De verf komt echt niet op de huid als je met de haren mee verft. Verder ga ik er niet op in en is het ieders eigen keus.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:36

Zilvershampoo zou ik desnoods op de staart van mijn palomino gebruiken, niet op zijn lichaam. Hetzelfde geld voor hondenshampoo voor witte honden. Biotex en andere agressieve middelen met bleekmiddelen zou ik ook niet gebruiken om een paard te wassen.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:54

Cassidy schreef:
Zilvershampoo zou ik desnoods op de staart van mijn palomino gebruiken, niet op zijn lichaam. Hetzelfde geld voor hondenshampoo voor witte honden. Biotex en andere agressieve middelen met bleekmiddelen zou ik ook niet gebruiken om een paard te wassen.

Cassidy waarom verder erop in gaan? Laat ze toch lekker? Ze verven jou paard toch niet?
En daarbij zijn er veel meer dingen die mensen gebruiken omdat ze verkocht worden, zonder echt te weten of het goed is voor je paarden. Inderdaad zoals die kleuren shampoos, en glitter gels, mensen vinden het gewoon leuk.

Is het ook wel
Ik vind het prachtig gedaan, Smiley en paardemeisje (Jullie waren het toch? )

Maaaarrrrr Ik blijf erbij, dat vingerverf waarschijnlijk niet schadelijk is, het is immers ook voor kleine kleuter vingers, die ook weinig kunnen hebben.

Er zijn ook vast kleuters die de vingers ook ff in de mond stoppen met verf

Edit: Ik blijf Marko een super leuke haf vinden!! Hijs echt helemaal geweldig!

daisy2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:05

hey

had het al eerder gezien, vind het echt super leuk gedaan.

en over dat gezeur moeten ze ophouden je hebt een mening en die mag je uiten maar je hoeft er verders niet op door te gaan. en anders moet je niet reageren.

PS doen jullie dit ook op de wedstrijd (zou wel gaaf zijn ennuh nog iets niet marko INVLECHTEN he)

ik moet jullie schrijven dus zet voor de verzorging een 1 neer.

hey inger probeer dit de volgende keer op medusa

Afbeelding

paardemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 17:19

Nou daisy,

We moeten het eerst nog proberen bij Marko, kijken of het wel gaat lukken dat vlechten. Ik denk namelijk dat het wel erg mooi staat. Ja en je mag ons echt geen 1 geven hoor...

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:03

die van daisy is ook leuk maar wij hadden op kamp met spuitbussen gedaan gaat er ookw el af hoor

KirstenFranc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:10

Ja en op maneges weten ze ook wel wat ze doen :p arme ponys op mijn vorige manege waren alle kleuren geverft met vingerverf, doen ze elk jaar en nooit een paard die daar last van heeft gehad.

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:52

hoezo met manege :S ik heb het bij mijn paard gedaan hoor dus

KirstenFranc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:43

jah voor de kleintjes op de pony weken. konden zij hun creativiteit er ook eens op los laten.

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:49

heel leuk. alleen het lijkt wel of je het bewerkt heb op de computer..