maar ik ben mijn pony nu met 2 longeerlijnen aan het longeren en nu gaat hij veel meer ontspannen en word zijn rug ook veeel losser misschien een tip voor jou? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar ik ben mijn pony nu met 2 longeerlijnen aan het longeren en nu gaat hij veel meer ontspannen en word zijn rug ook veeel losser misschien een tip voor jou? 
Hedwigb schreef:Sorry hoor!! Zo was het dus echt niet bedoeld, vandaar dat ik eerst ook wat tips gaf..., het zijn TIPS dus je hoeft ze niet te gebruiken.. Dus als het op mij sloeg Skitter, sorry...
Elena schreef:Hey,
ik vind het er helemaal niet zo slecht uitzien.
Er is helemaal geen spanning zowat, juist veel ontspanning.
Ik denk dat veel bokkers dat niet zeggen omdat er een hulpteugel word gebruikt, maar toch is het zo.
En over de hulpteugel, waarom zit hij er?
En mijn commetaar is nog hetzelfde als in het andere toppic
Elena schreef:Hey,
ik vind het er helemaal niet zo slecht uitzien.
Er is helemaal geen spanning zowat, juist veel ontspanning.
Ik denk dat veel bokkers dat niet zeggen omdat er een hulpteugel word gebruikt, maar toch is het zo.
En over de hulpteugel, waarom zit hij er?
En mijn commetaar is nog hetzelfde als in het andere toppic
) en voor de spieren !
bedankt he !!! SultanLove schreef:Leuk paardje, de beugels mogen wel 2 tot 3 gaatjes langer!
) en dan komt het vanzelf wel. Door een hulpteugel zal ie heus neit aan de teugel komen, misschien alleen met der hoofd omlaag.krumel schreef:maar kun je haar niet beter zelf aan de teugel rijden dan er meteen een hulpteugel aan te hangen? Een beetje geduld (en les) en dan komt het vanzelf wel. Door een hulpteugel zal ie heus neit aan de teugel komen, misschien alleen met der hoofd omlaag.
Maargoed, om niet alleen te zeuren over die hulpteugel (ja ik weet dat het moet van de eigenaar, maar wat is daarvoor dan de reden?) vind ik het er verder best netjes uitzien. Er zijn nog wel wat puntjes om te verbeteren, maar met (goede) les komt dat allemaal wel goed.
Elena schreef:Hey
Weet je wel waar een stoot teutel voor dient?
In ieder geval niet om je pony te laten nageven.
En als je de teugel er weer afhaalt, kan je hem dan nog nagefelijk rijden?
Skitter schreef:Hedwigb schreef:Sorry hoor!! Zo was het dus echt niet bedoeld, vandaar dat ik eerst ook wat tips gaf..., het zijn TIPS dus je hoeft ze niet te gebruiken.. Dus als het op mij sloeg Skitter, sorry...
Het sloeg niet alleen op jou hoor. Het slaat op geen specifieke iemand, eigenlijk.
Ik kan ook lezen, ze vraagt inderdaad om commentaar, maar als iedereen hetzelfde geeft, en ook tegelijk zeurt over de hulpteugel, heeft ze er helemaal niks aan.
Als je ff goed leest, wordt er al verteld dat de hulpteugel moet van de eigenaar, nou dan hoef je ook niet meer over te zeuren vind ik, maar ja dat is typisch bokt, NIEMAND rijdt hier zelf met hulpteugel, het kan ALTIJD zonder, ongeacht de situatie.
Ja sorry maar ik wordt daar zo zat van, jezus schijnheiglige hypokrieten, we rijden allemaal wel eens met een hulpteugel.
*Wacht tot ze hele bokt over zich heen krijgt*
BonBon schreef:Ziet er wel netjes uit. Het lijkt alleen of de stootteugel de hele tijd inwerkt. Hij staat op elke foto strak gespannen. Het lijkt mij beter om de stootteugel een gaat langer te doen. Dan kun jij uit jezelf gaan proberen om aan de teugel te gaan rijden en je pony kan nog steeds niet zijn hoofdje echt de lucht in steken. Eiegenlijk net als andere hulpteugels, ze moeten alleen inwerken als dat nodig is, niet als ze goed lopen. Verder vind ik het niet erg om een hulpteugel te gebruiken. HIer is niets mis mee, zolang je hem maar gebruikt voor tijdelijk, en dus daadwerkelijk probleemoplossend bezig bent.
Hij kan trouwens super overstappen bij het wijken, wou dat mij dit lukte
bedankt !!:D niet echt zo'n rare reactie dus ik ben weer blij

Dreamy schreef:Shir probeer alsjeblieft met Hoofdletters te werken
Die 'rare reacties' zijn commentaar, in de titel heb ik gezet of ze commentaar wilde geven op de rijfoto's.
Het meeste van het commentaar daar kun je wat mee, dat is niet dat mensen het 'beter weten' nee dat zijn tips! En die moet je vooral niet 'afkraken', mensen willen je alleen maar helpen.
Over de stootteugel zijn de meningen verdeelt, iedereen mag zijn eigen mening hebben al word het vaak overdreven.
Jij moet er gewoon mee rijden van de eigenaar en daar kun jij niks aan doen, dus die reacties hoef je niet persé af te kraken maar 'negeer' je maar.
Zo blijft het topic een beetje gezellig

Dreamy schreef:Shir probeer alsjeblieft met Hoofdletters te werken
Die 'rare reacties' zijn commentaar, in de titel heb ik gezet of ze commentaar wilde geven op de rijfoto's.
Het meeste van het commentaar daar kun je wat mee, dat is niet dat mensen het 'beter weten' nee dat zijn tips! En die moet je vooral niet 'afkraken', mensen willen je alleen maar helpen.
Skitter schreef:Dreamy schreef:Shir probeer alsjeblieft met Hoofdletters te werken
Ze vraagt om commentaar, ze heeft dus niks aan als mensen (die overgens blijkbaar NIET kunnen lezen) alleen maar door zeuren over die stootteugel.
Ja nu weten we wel ene keer dat de rest van Bokt perfect is en nooit hulpteugels gebruiken, maar zij moet dit van de eigenaar van de pony, dus kunnen we er denk ik over op houden!
Skitter schreef:Dreamy schreef:Shir probeer alsjeblieft met Hoofdletters te werken
Ze vraagt om commentaar, ze heeft dus niks aan als mensen (die overgens blijkbaar NIET kunnen lezen) alleen maar door zeuren over die stootteugel.
Ja nu weten we wel ene keer dat de rest van Bokt perfect is en nooit hulpteugels gebruiken, maar zij moet dit van de eigenaar van de pony, dus kunnen we er denk ik over op houden!
Citaat:Over de stootteugel zijn de meningen verdeelt, iedereen mag zijn eigen mening hebben al word het vaak overdreven.
Jij moet er gewoon mee rijden van de eigenaar en daar kun jij niks aan doen, dus die reacties hoef je niet persé af te kraken maar 'negeer' je maar.
Zo blijft het topic een beetje gezellig

Skitter schreef:Ik heb het gelezen maar ze moeten er gewoon over ophouden. Zin heeft het toch niet, dus AUB niet meer over die stootteugel hebben!![]()
![]()
![]()
Hedwigb schreef:Heey! Probeer bij het wijken de pony iets meer recht te houden, hij heeft nu teveel stelling, verder kruist ie wel netjes (voor zover ik dat kan zien) Het 1e middendraf filmpje vind ik niet echt middendraf, het is heel erg snelle draf (zo ziet het eruit op het filmpje) probeer het draftempo ietsje lager te houden, middendraf is niet heel hard gaan draven..dus probeer de voorwaartse drang iets meer van voren op te vangen (hierdoor word de pony waarscheinlijk ook nageeflijker) Het galopje vind ik er netjes uitzien! mooi naar voren gesprongen. Bij het filmpje met de gebroken lijn in galop, ik weet niet of je van plan was om galopswissels te rijden? maar ik zou eerst rustig bezig gaan met wat voltes in galop, en wat meer nageeflijkheid en hierna pas gebroken lijntjes te oefenen, en hierbij ook duidelijk zelf aangeven of je een galopswissel wilt of niet! Het strekfilmpje vind ik best netjes, maar ook hierbij mag de pony nog wat nageeflijker blijven, naar mijn idee. Ik vind dat je de pony best netjes rijd na 2 maandjes , probeer je handen iets meer te dragen en pas op dat je niet teveel voorover valt! (ik hoop dat je hier iets aan hebt, je vroeg om commentaar)
Owja, over die hulpteugel, ik zou het ook zonder proberen!
winia4ever schreef:Hedwigb schreef:Heey! Probeer bij het wijken de pony iets meer recht te houden, hij heeft nu teveel stelling, verder kruist ie wel netjes (voor zover ik dat kan zien) Het 1e middendraf filmpje vind ik niet echt middendraf, het is heel erg snelle draf (zo ziet het eruit op het filmpje) probeer het draftempo ietsje lager te houden, middendraf is niet heel hard gaan draven..dus probeer de voorwaartse drang iets meer van voren op te vangen (hierdoor word de pony waarscheinlijk ook nageeflijker) Het galopje vind ik er netjes uitzien! mooi naar voren gesprongen. Bij het filmpje met de gebroken lijn in galop, ik weet niet of je van plan was om galopswissels te rijden? maar ik zou eerst rustig bezig gaan met wat voltes in galop, en wat meer nageeflijkheid en hierna pas gebroken lijntjes te oefenen, en hierbij ook duidelijk zelf aangeven of je een galopswissel wilt of niet! Het strekfilmpje vind ik best netjes, maar ook hierbij mag de pony nog wat nageeflijker blijven, naar mijn idee. Ik vind dat je de pony best netjes rijd na 2 maandjes , probeer je handen iets meer te dragen en pas op dat je niet teveel voorover valt! (ik hoop dat je hier iets aan hebt, je vroeg om commentaar)
Owja, over die hulpteugel, ik zou het ook zonder proberen!
mee eens

)