Watch me move (Flemmingh X Ronaldo)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellen_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 15:40

Ludora schreef:
Mijn Flemmingh was ook zo braaf met inrijden.... Is nu af en toe minder braaf

Leuk dier, ik zou niet zeggen dat ze pas 1.57 is. Ben jij zo klein ??

(voor foto's mijn Flemmingh zie profiel, hint hint )

Ik heb gekeken (duurde wel even voor ik de hint doorhad )... Mooi dier ook, groot niet?
Ikzelf ben 1.67m, niet zo klein (al zeg ik het zelf )
Wel mijn Flemmingh is ook super braaf, maar af en toe een monstertje. Zo wandelde ik gisteren' met Watch me aan de hand' naar mijn lesgever toe (de dressuurstal ligt op tien minuten wandelen van mijn wei). Alles ging goed, tot mevrouw dacht dat het wel eens leuk zou zijn om wat te huppelen

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:40

Mooi paard hoor

Het enige commentaar zijn de teugels... waarom zet je die vast aan het zadel? vooral zo'n jong paard.. die moet je lekker zonder bijzet of wat dan ook longeren, en als je dr dan tog bij wilt zetten, gebruik dan bijzetteugels en niet je teugels aan t zadel vast zetten.

Ik vind het gevaarlijk... ze kan zo in de teugels verstrikt raken en dan zit ze vast. Niet doen hoor

Fysiomeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:40

Kel2004 schreef:
ellen_vg schreef:
Ja maar mijn beestje weet tenminste dat het een dressuurpaardje gaat worden

*steekt tong uit*

Haha, denk toch dat die van mij de beste is hoor

BITCHFIGHT

ellen_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 15:44

Fysiomeid schreef:

BITCHFIGHT

Pfft, kan jij wel zeggen! ik weet beter
Go Flemmingh! Go Watch me

Fysiomeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:48

ellen_vg schreef:
Fysiomeid schreef:

BITCHFIGHT

Pfft, kan jij wel zeggen! ik weet beter
Go Flemmingh! Go Watch me

Haha, ik zei ook niet waarin hij de beste was volgens mij is Wiseguy namelijk kampioen menswerpen Haha nee hoor geintje!! Maaruh, ik natuurlijk niet opboxen tegen een Flemmingh met mijn Indoctrootje

ellen_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 15:50

Fysiomeid schreef:
Haha, ik zei ook niet waarin hij de beste was volgens mij is Wiseguy namelijk kampioen menswerpen Haha nee hoor geintje!! Maaruh, ik natuurlijk niet opboxen tegen een Flemmingh met mijn Indoctrootje

Ais, ik wil niet dat 'Watch me' daar de beste in is...
Wees maar zeker van dat laatste

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:52

Doe mij maar Houston hoor

Fysiomeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:53

ellen_vg schreef:
Fysiomeid schreef:

Ais, ik wil niet dat 'Watch me' daar de beste in is...
Wees maar zeker van dat laatste

Ja hee hallo, tis de bedoeling dat je dan zegt:
Nee joh tuurlijk wel, blablabla troost, troost

Maar nee hoor, mevrouw stampt me gewoon nog harder de grond in

ellen_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 15:56

Fysiomeid schreef:

Ja hee hallo, tis de bedoeling dat je dan zegt:
Nee joh tuurlijk wel, blablabla troost, troost

Maar nee hoor, mevrouw stampt me gewoon nog harder de grond in

Ow klein foutje! *Zal het nooit meer doen*

Trouwens, als ik het goed heb is Indoctro toch springgefokt niet? Ben je dat van plan met die van jou?

Fysiomeid

Re: Watch me move (Flemmingh X Ronaldo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:03

Ja dat klopt, maar de rest van zijn afstamming is zeer veelzijdig (Wolfgang (papa van BMC Kigali) en Ulft (papa van Ferro)). Indoctro zelf heeft ook nog wel een redelijke hoge dressuurindex. Maar we zijn het halve land afgereisd op zoek naar een leuk paard, en overal dresuurpaarden bekeken, maar deze stak er qua kwaliteit van bewegen boven uit (naar mijn mening dan hoor , voordat mensen me gelijk arrogant vinden ).

Zelf ben ik eigenlijk ook wel een veelzijdigheids mens, ik hou het meest van dressuren, maar ik spring ook heel veel (ook wedstrijden, zie profiel). Verder vind ik een bosritje af en toe ook wel eens heerlijk, dus ik zocht ook een klein beetje veelzijdig paard eigenlijk. Niet eentje die over 50cm zijn benen al brak Maar mijn hoofddoel is toch echt DRESSUUR!!

PS je bent vergeven hoor

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:06

ellen_vg schreef:
@Vvalar, die Flemminghs in je profiel zien er ook helemaal niet slecht uit. Maar ja super pa ook he

Bedankt voor het compliment Ja super bloedlijn hè, dat moet natuurlijk wel goed komen.

Ik zou trouwens niet zeggen dat ze maar 1.57 is, zo klein oogt ze niet op de fotos. Maar ze beweegt wel groots, dat is het belangrijkste!

ellen_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 16:08

@ Fysiomeid: Dan heb je met jouw W-tje zeker een goede koop gedaan (staan een paar leuke foto's in je profiel!)
@Vvalar: Ze beweegt inderdaad goed, ze weet me elke dag nog te verbazen . Ik vind haar grootte helemaal niet vervelend, ik wou een paard rond 1.60 (maximum! 1.65m) Dus met Watch me zit ik zeker goed. Tenzij ze nog een megagroeispurt pakt, maar dat denk ik niet...

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:14

ellen_vg schreef:
Ludora schreef:
Mijn Flemmingh was ook zo braaf met inrijden.... Is nu af en toe minder braaf

Leuk dier, ik zou niet zeggen dat ze pas 1.57 is. Ben jij zo klein ??

(voor foto's mijn Flemmingh zie profiel, hint hint )

Ik heb gekeken (duurde wel even voor ik de hint doorhad )... Mooi dier ook, groot niet?
Ikzelf ben 1.67m, niet zo klein (al zeg ik het zelf )
Wel mijn Flemmingh is ook super braaf, maar af en toe een monstertje. Zo wandelde ik gisteren' met Watch me aan de hand' naar mijn lesgever toe (de dressuurstal ligt op tien minuten wandelen van mijn wei). Alles ging goed, tot mevrouw dacht dat het wel eens leuk zou zijn om wat te huppelen

Mijne is 1.68 ik ook (grappig, nu valt het me voor het eerste op ) * lekker belangrijk

Ik ben ook met mijn Flemming erg blij. Het is er wel een met echt karakter en echt een clouwn, maar dat maakt em er leuk. Hij kan zit overigens wel ooit erg groot gaan gedragen. Dan lijkt ie ineens een hengst van 1.69 (hahahahahha, en ja dan lach ik em uit, arm dier !!)

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:54

Had even stiekem in je profiel gekeken.. : Wat is die mooi geworden zeg! Ziet er echt super uit, ben benieuwd hoe het er over een half jaar uit ziet . Echt prachtbeestje, hier kom je wel verder mee in de sport.

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:55

Erg mooi paard!
Ziet er ook al goed uit hoor, mooie foto's!

Wat me opviel, hebben jullie de longeerlijn in de eerste bitring, over het hoofd en dan in de andere bitring? (asl het al gevraagd is mijn excuses ) Wat is het voordeel hiervan?

Succes er nog mee!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:16

Fysiomeid schreef:

Ik hoop toch niet dat dat in de naam zit Mijn flemmingh heet ook Wise Guy

ellen_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 20:00

@Sammie_44: Thanks, ik hoop het, dat ik er verder mee kom! Dat is toch in ieder geval de bedoeling...
@none: Ja, mijn instructeur doet het zo... Voor de rest: Zo schuift klemmen de twee bitringen niet. Ik heb al eens meegemaakt dat als je de longe door de ene en dan rechtstreeks naar de andere bitring doet dat klem komt te zitten. (Kan het niet echt uitleggen )

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:08

ziet er vriendelijk uit!!! gaat goed zeg!!
Zo aan het paardje te zien vind hij/zij het ook leuk.
Vind het echt een leuk koppie. Ben beetje verliefd!!

ellen_vg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 20:23

bokkiej schreef:
Vind het echt een leuk koppie. Ben beetje verliefd!!

Ik ook, maar niet verklappen he

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:59

Haha, hopen hoef je niet te doen Als je zo doorgaat als je nu doet, met goede instructie kom je er makkelijk.

ellen_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 14:50

Als jij het zegt

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:56

Hey Ellen, leuk van eens foto’s te zien van je nieuwe aanwinst. Het ziet er goed uit! En ik vind het een erg aansprekend paard.

Mijn lesgever zou bij het zien van de laatste foto alleen zeggen dat je je handen bij elkaar moet houden

Nog iets van Dianthe gehoord?

ellen_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 14:57

Thanks!
In verband met de handen wijd: Jonge paarden hebben vaak nog steun nodig, als je je handen wijd zet zien ze die naast hun lichaam en dit heeft vaak een drijvend effect... Zo heb ik het toch geleerd
Dianthe doet het erg goed! Ze zijn er tevreden van (ik weet niet of je al wist dat ze al verkocht was op die stal?)

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:06

Aah fijn dat je nog op de hoogte gehouden wordt mbt Dianthe Ik wist dat ze daar te koop stond maar verder heb ik het niet gevolgd... Eind goed al goed dus!

En ik heb geleerd: zeker bij jonge paarden handen dicht bij elkaar boven de schoft Maar soit, het maakt niet uit, mijn opmerking was maar plagerig bedoeld

ellen_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 15:08

Ja, ze zijn er heel tevreden mee, ze is verkocht aan een tienjarig meisje (allé de ouders ervan ) en het is de bedoeling dat ze het eerste jaar aan elkaar gaan wennen en dat ze dan wedstrijden gaan doen...

Mijne ook Och ierdereen leert weer wat anders! En er zal altijd wel een goede reden achter steken zekers