4jarige BWPmerrie Bastet@poging tot ontspanning

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:48

Ziet er echt ontspannen uit ga zo door zou ik dan zeggen
Leuk paard hoor

finley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:11

is het een Liberty M?

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:45

leuk paard, let wel op je handen, dat stoor het beeld nogal..

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:10

#Ymke#

Re: 4jarige BWPmerrie Bastet@poging tot ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:10

Ik vind het idee achter de training wel goed, maar de uitvoering minder. Ontspanning is goed, maar ze moet wel ergens anders ook iets gaan doen. Misschien proberen iets minder diep? Het diepe is goed, maar tot een bepaald punt, wat jij aangeeft. Ze is nu nog jong, en als ze dit duiken gewent is word het andere moeilijker...

wil nog even "klagen"over je bit... Hij is echt veel en veel te dik.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 14:27

@#ymke#: ik klaag niet graag maar ga het toch doen voor jou Ik ga dat diep lopen zeker afwisselen hoor

@laulau85: hé tof ik ga zeker een kijkje nemen

@dresslover: idd maar voorlopig ben ik al blij als ze het begrijpt

@finley: ik weet het niet, zal het eens vragen

@wupke: dankje

@nimmedor: idd ga het vragen

@nandoman : goh dankje
Laatst bijgewerkt door laverite op 13-04-06 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_krapule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:28

hallo,
Ik ken dit paardje van vroeger. Haar naam is Basti en niet Bastet leer eerst haar naam goed schrijven he. Ik heb er ook nog mee gereden. en dit paardje zwalpt absolut niet. ze komt heel gemakkelijk aan de teugel, waar jullie dit uithalen snap ik niet. het enigste wat jullie wel goed hebben is dat het een heel lief paardje is want zo een paardje ga ik geen 2 keer vinden hoor. maar die dingen dat jullie over haar zeggen is absolut geen waar vraag maar aan hellgirl. zij heeft mij daar mee zien rijden en ze weet ook wat basti kent en niet. en weet dat ze veel meer kan dan wat jullie er nu mee doen. ik hoop dat jullie je ogen eens gaan opentrekken en eruit halen wat er werkelijk inzit want Basti kan veel meer dan dit.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 14:31

miss_krapule schreef:
hallo,
Ik ken dit paardje van vroeger. Haar naam is Basti en niet Bastet leer eerst haar naam goed schrijven he. Ik heb er ook nog mee gereden. en dit paardje zwalpt absolut niet. ze komt heel gemakkelijk aan de teugel, waar jullie dit uithalen snap ik niet. het enigste wat jullie wel goed hebben is dat het een heel lief paardje is want zo een paardje ga ik geen 2 keer vinden hoor. maar die dingen dat jullie over haar zeggen is absolut geen waar vraag maar aan hellgirl. zij heeft mij daar mee zien rijden en ze weet ook wat basti kent en niet. en weet dat ze veel meer kan dan wat jullie er nu mee doen. ik hoop dat jullie je ogen eens gaan opentrekken en eruit halen wat er werkelijk inzit want Basti kan veel meer dan dit.

Leer eerst eens goed typen
En het is wel degelijk BasTET, kijk maar naar haar zadeldoek, en de eigenares schrijft het ook zo. Ze is nog superscheef, ik weet niet hoe jij je paarden traint/rijdt maar ik wil eerst dat ze wat rechtergericht worden dan dat ze scheef lopen ( en dan wel aan de teugel ) dat is nergens goed voor. Hellgirl zei ook dat ze kon wijken, sorry maar je moet niet met wijken beginnen voor een paard recht is, zo maak je ze nog schever.
En jij rijdt er niet meer mee maar ik. Dus ik kies hoe ik rijd/train en veel mensen die ervaring hebben zeggen dat het goed is.
Ook katja wil dat ik haar laag en diep rijdt. De oprichting komt zeker nog, maar eerst wil ik rechtrichting en ontspanning.

edit: en tuurlijk zit er veel in. Het is een paardje met toekomst. Maar ik doe alles liever op het gemak en goed.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:35

ik zie dat mijn verhaal er een beetje warrig staat , maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:40

miss_krapule schreef:
hallo,

Sorry, maar ik heb de foto's getrokken en er ook even meegereden, en dit paard is nog niet klaar om andere oefeningen te doen en zeker niet te wijken. Een niet rechtegericht paard kan niet goed wijken. Ik weet niet waar of hoe jij hebt leren rijden, maar je bent de zoveelste die er niets van begrepen heeft. Met alle respect, 3 maanden geleden wist ik ook nog niet beter, maar mijn ogen zijn al open gegaan

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:18

Bit is veels te dik!! Dik bit betekend lang niet altijd vriendelijker,probeer dat maar aan eigenaar uit te leggen.Dier heeft niet voldoende ruimte om dit bit kwijt te kunnen.Kan er beter een 18mm erin hangen.

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:38

finley schreef:
is het een Liberty M?

Om op jou vraag te antwoorden, ja haar vader is Liberty M..

cha_mira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:52

ziet er goed uit, kzou zeggen zo verder doen
paardje ziet er ook geod uit.
groetjes vicky

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:55

T ziet er wel redlijk ontspannen uit, maar probeer niet al te ver naar voren te gaan zitten.. dan word het totaalbeeld heel wat beter..

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 16:30

@beukiej: dat is idd zo
@omiratje: dankje
@missblue: idd en ze is afkomstig van een duitse dressuurhengst Donner.. ( ik weet niet heel de naam )

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:36

Donnerhal?

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 16:36

Rukaro schreef:
Donnerhal?

jaa dat

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 22:39

Ik heb vandaag met een ANDER BIT gereden
Een dubbelgebroken trensje, ze nam het goed op.
We hebben haar nu hoger ingesteld.
Veel figuren gereden/overgangen gereden en de galop was gecontroleerd en goed. Ze smijt al iets minder haar achterwerk uit.

De eigenares zei dat ze idd zoals hellgirl zei, een tijdje heel goed heeft gelopen maar doordat ze nu lang heeft stilgestaan ( de eigenares longeerde enkel, en dat wel enkele maanden lang ) is ze weer enorm erop achteruit gegaan.

Maar goed, het gaat al veel beter, ik maak zo rap mogelijk nieuwe foto's.

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:48

Met dat nieuwe bit zal het veel beter gaan, geloof me

orrieborrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:57

wat een leuk paardje, daar zal je nog veel plezier mee beleven.

ik heb alles even gelezen en wat ik een beetje vreemd is dat een aantal personen het paardje kennen en zeggen dat ze 'vroeger' op Bastet gereden hebben enzo, terwijl het paardje pas 4 jaar is

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 11:58

Tja sommige mensen vinden dat alles raprap moet gaan met een jong paard, en ik vind dat pers niet

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:41

Mooi paardje en jullie zijn op de goede weg! Ontspanning is de basis van alles. En ik denk dat het krapule?meisje gewoon jaloers is hoor...

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:12

Leuk paardje!
Spijtig niet zo groot he
Mijne is ook maar 1.55 m

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 22:30

dankje voor de reactie
@astragirlie: ja ze heeft me op msn de huid ook al vol gescholden, ze heeft haar naam niet gestolen en ah sommige mensen hebben blijkbaar geen leven
Dankje

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:46

Pfoeh,dat ik nu pas reageer
Nuja, kben net trug van stage.
Bonitobol, luister niet naar al die negatieve kritiek.
Als je je er goed bij voelt, doe zo voort. Denk je dat Katrien blij was met een kampioenpony die met z'n neus op de grond liep (vorige stage)? Maar nu ze hem gisteren eeft zien lopen na de tweede stage, denk ik dat ze daar nu heel anders over denkt.
De basis .. de BASIS .. mensen, trek je ogen open. Hoe verantwoord is het een 4jarig paard aan de teugel te trekken? Ermee te gaan wijken? Ermee te gaan klooien?
Het paardje heeft eigenlijk geen basis. Toen ik erop had gereden, vreesde ik even voor m'n leven, niet omdat ze gemeen is, maar omdat ze zo tegen de muur zou aan lopen.
De foto's die ik nu zie, is ontspanning.
Ontspanning,4-jarig paard,basis.. wat wil je nog meer hebben?
Voor mij part mag het neusje zelfs nog iets lager, dat ze heel haar nek strekt.
En voor degene die het niet geloven, maar hierdoor MOET de achterhand meekomen, anders valt ze gewoon door haar knieën.
Vergelijk het met een paard dat in de wei staat te grazen, en aan het gras probeert te komen aan de andere ant van de draad.
Ze gaat der nek on der draad steken, en het paard zal echt z'n achterhand niet uitgooien hoor,anders vliegt ie tegen vlakte,nee, het paard zal z'n achterhand onder zetten.
Winnetou is nu al tijdje zo gereden, en je gaat hem niet meer herkennen als je hem ziet lopen, wat een gangen!!
Nouja, dit was mijn mening , maar ik zeg:
DOE ZO VOORT