aan het longeren + foto's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

0nina0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:12

@ Elena ik heb er even overna gedacht en ik denk dat je wel gelijk hebt:P Het lijkt mij gewoon logisch om beenbescherming om te doen, daar hoef ik nooit bij na te denken dat hoort gewoon zo. Het is wel zo dat dit paard nog zo jong is en dus nog in de groei tja ik zou nooit zo vroeg beginnen!

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 01:41

Geestelijke en lichamelijke toestand geven aan wat kan en mogelijk is met een paard en is op een foto of meerder foto´s niet te beoordelen.
Het heel simpel longeren en simpel bijzetten kan geen kwaad als je weet wat je doet en wie zegt dat de eigenaar dat niet weet oke op de foto´s staat het paard er niet lekker bij maar het zijn momentopnames (ik weet waar ik mee bezig ben en toch zal het mij kunnen overkomen dat er een foto gemaakt wordt tijdens longeermomenten die niet florisant zijn, het blijven jonge dieren die je niet wilt programmeren) ik denk dat je eerst op zoek moet gaan naar hoeveel kennis bezit de eigenaar/eigenaresse en dan zouden we kunnen adviseren dus bij deze waar staat de eigenaar/eigenaaresse en waar staat het paard

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 01:45

je kan een paard van 2,5 best longeren hoor.. daar is niks mis mee. Inderdaad zal ik het met het tuig wel ff anders aanpakken als ik jou was...

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 02:14

Lijkt me handig als eerst de eigenaar/eigenaresse eens reageert op de vraag waar hij/zij staat in het longeerproces en dan daarlangs nog het paard en dan indien gewenst alsnog advies

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 07:23

Het enige advies dat ik voor haar heb is dat ze iemand inschakeld die wel paarden kan beleren.

Imker

Re: aan het longeren + foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:01

Gezien haar (Penny)leeftijd en dito profiel, heb ik iig geen hoge pet op van haar beleringskunsten....

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:50

Heeft de TS nog steeds niet gemeld??

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:57

die durft niet meer...ik wil haar verder echt niet kwetsen met mijn post, maar dit is echt te jong! laat het beestje nog even genieten van zijn jeugd...hij kan zijn hele leven nog werken. als je zo door gaat kun je hem straks opruimen...beestje gaat zo de vernieling in.
ik hoop dat je wat doet met al het commentaar. komt misschien hard over, maar het is goed bedoelt! stop met waar je mee bezig bent nu en zet hem lekker in de wei en probeer het volgend jaar nog eens....MET BEGELEIDING!

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:03

inderdaad klomp precies de goede verwoording
en nee ze laat idd niets meer van zich horen.....

(het is niet allemaal aanvallend bedoelt maar het is gewoon een goede TIP! )

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:25

Ik ben benieuwd naar het verhaal van TS.
Misschien dat ik nog overweeg mijn reactie niet te plaatsen, anders wel

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:30

Dat er dan zulke dingen in haar profiel staan is wel weer grappig

Citaat:
leonie's hates: # mensen die denken dat ze allesvan paarden afweten maar er dus geen zak vanaf weteu:P

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:14

klomp schreef:
die durft niet meer...ik wil haar verder echt niet kwetsen met mijn post, maar dit is echt te jong! laat het beestje nog even genieten van zijn jeugd...hij kan zijn hele leven nog werken. als je zo door gaat kun je hem straks opruimen...beestje gaat zo de vernieling in.
ik hoop dat je wat doet met al het commentaar. komt misschien hard over, maar het is goed bedoelt! stop met waar je mee bezig bent nu en zet hem lekker in de wei en probeer het volgend jaar nog eens....MET BEGELEIDING!

volgende week word hij 3
ik kan best tegen commentaar hoor
en ik trek hem niet in z'n mond, want dat is een longeer manier, hy gaat over het hoofd, kijk eerst maar is goed

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:16

gribaldi schreef:
uh,, mooi paard,,
maar als ik jouw was zou ik nog even wachte met zadel en hoofdstel want inderdaad trek je wel een beetje zijn bit door zijn mond heen,, ziet er niet echt lekker uit nee...
wacht gwoon nog lekker tot ze een jaar of 3,5 is

volgende week 19 april word hij 3, dus
ik kan wel tegen commentaar hoor, maar ik trek hem niet in z'n mond omdat ik het op een gewone normale manier doet over zijn hoofd en dan naar de buitenste ring, en er is een gediplomeerde instruktriese by geweest,

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:19

[***] schreef:
Het enige advies dat ik voor haar heb is dat ze iemand inschakeld die wel paarden kan beleren.

ik kan zelf wel paarden beleren hoor al 2 ingereden dus niet zeuren
kijk eerst maar is goed hoe het hoofdstel zit, en ik trek hem niet in z'n mond, hij gaat over zijn hoofd naar de buitenste ring

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:21

jullie weten niks over mijn kennis,
heb meerdere paarden ingereden,
trek hem niet in haar mond omdat het op een speciale longeer manier gaat:) kijk eerst maar is goed

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:22

Nou vertel mij dan eens meer over die speciale longeermanier.

forgood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:28

Als het paardje volgende week 3 wordt, dan lijkt mij het niet zo'n probleem hoor dat ze het paardje al een keertje met zadel en hoofdstel longeerd. Ze gebruikt voor de rest ook nog geen hulpteugels dus. Lijkt het mij niet zo'n ramp. En dat van het bit door de mond heen trekken, kan ook een momentopname zijn.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:54

Vandaar dat ik eerst vroeg hoe oud hij precies was

Vind je paardje er nog wel erg jeugdig uitzien. Misschien een goed idee om hem na het beleren nog een paar maanden het land op te gooien

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:57

Als hij bijna drie is, is een basis zetten natuurlijk niet verkeerd, maar dan nog vind ik dat je beter of je stijgbeugels op kunt steken, of ze ervanaf moet halen, nu wapperen ze zo, en dat is voor het paard niet prettig!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:04

ok als hij bijna 3 is kan het wel
maar idd de beugels op steken.

Op die manier hou jij je longeerlijn heb zitten kan best, maar haal hem aan beide kanten onder de neusriem door dan trek je zijn bit niet door de mond heen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:08

door_ schreef:
Als hij bijna drie is, is een basis zetten natuurlijk niet verkeerd, maar dan nog vind ik dat je beter of je stijgbeugels op kunt steken, of ze ervanaf moet halen, nu wapperen ze zo, en dat is voor het paard niet prettig!

Als ik die van mij ga beleren gaan ook de beugels los, dan wennen ze tenminste aan geklapper bij hun buik. Bij onze merrie hebben we er nog handdoeken aan gebonden om haar goed mak te krijgen. Nu is ze super super braaf

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:16

Eerlijk gezegd snap ik niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Paardje is bijna 3, perfecte leeftijd om de basis dingetjes al te leren en dan nog een seizoen weg te zetten.

Het dier gaat heus niet dood omdat er beugeltjes tegen zijn buik klapperen hoor, of omdat er een bitje in zijn mond hangt. Kom op zeg...

Op zich wel grappig dat de 13 jarige topic starter volwassener reageert dan sommige andere mensen in dit topic.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:18

Oh, ik vindt verder alles prima, snap ook dat je de beugels los doet voor het klapperen, maar vindt het daarvoor gewoon te vroeg, maar goed, wat dat betreft heeft iedereen zo zn eigen manier van werken...

Verder no comment...

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:20

leOnie__ schreef:

volgende week word hij 3
ik kan best tegen commentaar hoor
en ik trek hem niet in z'n mond, want dat is een longeer manier, hy gaat over het hoofd, kijk eerst maar is goed

ah vandaar! ik dacht dat ie nog maar net 2 was.
in ieder geval wil ik je adviseren lekker rustig aan te doen..zo heb je langer plezier van je paardje!

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 16:17

ja ik weet het dat de beugels niet so mogen, bedank nog dan zal ik aandenken:P