Winnetoo (v. Metall) @ work!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:26

Wat een lekker ding zeg, je zou niet zeggen dat hij niet zo groot is zo van de foto. Veel plezier met hem (en ik hou ook alle 3 jarigen in de gaten)!

ellen_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:29

Mooi dier! Loop al lekker... Maar ik denk dat eens hij het gewoon is hij nog veel beter gaat lopen!

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:26

leuk dier maar.. misschien kun je hem beter op de binnen hoefslag laten lopen nou die nog zo jong is, zodat die leert geen steun bij het hek te vinden.. Zijn hoofdje is inderdaad ontzettend mooi!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:58

wat een prachtig front heeft je paard! Daar ga je heel erg mee opvallen als je wedstrijden gaat rijden Alleen dat heel erg opgerichte zou ik nog een tijdje mee wachten, zodat ie, zoals anderen ook al zeggen, op zijn eigen benen lopen gaat.

rampstamp

Re: Winnetoo (v. Metall) @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 09:31

Hallo Allemaal,

Leuk dat er nog meer mensen een berichtje achter hebben gelaten, met zoveel complimenten over Winnetoo.... ---> ik TROTS!

Over dat opgerichte rijden, dat doe ik niet zelf ik neem de teugels aan en hij neemt zelf deze houding aan. Mijn instructeur is hier alleen maar blij mee want hij loopt niet achter de loodlijn, wat de meeste jonge dressuur paarden wel vaak doen.

Voor zijn leeftijd is hij al aardig 'goed' stabiel en loopt ook op zijn eigen benen. Vooral nu heb ik dat goed kunnen merken omdat hij met zijn tanden zit, rij ik hem gewoon aan een wat langere teugel en laat hem lekker lopen, en hij zwaberd niet....
Dat van het terug rijden op m'n zit, dat heeft mijn instructeur erin gereden met inrijden hij leert dat alle jonge paarden die hij inrijdt. Omdat er dan nog enigzins iets van controle erin is gereden als zij eventueel aan de kletter gaan, hij daar dus op kan terug vallen!!

Amanda: Ik zie wat bokkers hier achterlaten niet als commentaar hoor, er zitten berichten bij waar ik echt iets aan heb. Nou zoals boven getypt leg ik dus wat dingen uit over dat opgerichte rijden, wat ik zelf dus niet doe en ik nodig hem ook uit om wat langer en lager te gaan lopen.... Winnetoo is sinds januari onder het zadel. Dat ik hem kocht had mijn instructeur (die maakt op die stal de paarden zadelmak) er nog maar 4x opgezeten. We hadden de afspraak dat hij 1 feb. over zou gaan mits hij goed gekeurd werd, 31 jan. was de keuring en de volgende dag heb ik hem opgehaald. In die tussen tijd heeft hij 3 weken niet onder het zadel gelopen en bij mij ook 1 week niet, toen heb ik mijn instucteur gebeld en hij heeft er na 4 weken weer voor het eerst opgezeten.....
Van de zomer geef ik hem ook lekker 1 maand vrij en pak ik hem in september weer op!

Nou haha ik ga maar eens stoppen anders wordt het wel een heel gigantisch verhaal!!

Groetjes Antoinette

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:41

Echt een heel leuk paard! Ik vind ook dat je juist een jong paard meteen moet leren terug komen op je zit. Dat hoort bij je basis.
Heel veel succes met je paard!

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:44

Okee, nu snap ik het ook wat beter
Nogmaals, ik vind het echt een superleuk paardje!

Succes met hem!

rampstamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 09:48

Amanda schreef:
Okee, nu snap ik het ook wat beter
Nogmaals, ik vind het echt een superleuk paardje!

Succes met hem!

ok, mooi dat je me snapt!! En bedankt.....

Ciao Antoinette

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:52

Wat een prachtig paard! Hij maakt echt indruk!
Loopt goed ook.
Zou misschien met iets meer impuls mogen worden gereden?

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:56

Leuk dier. Je geeft zelf al je verbeterpunten dus heeft het geen nut er nog eens over te hebben.

Hij lijkt idd veel groter als 159 !!!

Heb ik er overheen gelezen Wat had ie op de keuring gedaan ??

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:10

Mooi paardje.
Is hij echt maar 1.59m?
Hij toont idd veel groter.
Let met rijden, zoals al gezegd is, idd op je houding.
Rechtop, op je kont, been lang.
Heel veel succes met deze knapperd!

rampstamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 20:41

Ja Ja hij is maar 1.59 nog... hij wordt ook niet zo groot hoor hij blijft onder de 1.65, maar goed ook want ik ben zelf ook maar 1.60 dus ook niet 1 van de grootste.... de volgende meeting vind pas van de zomer plaats als hij lekker op het land heeft gestaan. De eerste weken dat hij bij mij op stal stond, was hij erg overbouwd en schoot zijn kont de lucht in en nu 2,5 maand veder vond ik hem al aardig bij getrokken dus niet meer zo overbouwd maar, het aangezicht bedriegt dus blijkbaar, niks gegroeid!!

Ludora: Ik weet niet precies over welke keuring je het hebt, de aankoop keuring is uiteraard al geweest klin. Ront. is hij 100% goed gekeurd!
Andere keuring is een keuring aan de hand en deze vind pas de 1e week van augustus dit jaar plaats, dus die moet nog komen en uiteraard laat ik het weten hoe het is gegaan hier op bokt, maar dat duurt nog 4 maanden....

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:56

Erg leuk paard hoor! Hij toont inderdaad een stuk groter, zeker met dat front zo onder het zadel. Over je houding heb je zelf genoeg gezegd en je hebt les, dus dat komt helemaal goed!

Cin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:35

Heel leuk paard het rijden ziet er fijn uit en je luistert naar wat je paard je aanbied.

Kom ook eens bij familiebanden kijken daar is een topic over Métall afstammelingen, dan kun je ens kijken of je overeenkomsten of juist verschillen ziet. Is misschien leuk om eens doorheen te bladeren.

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:46

Ik vind hem helemaal geweldig
Wat een plaatje

Verbeterpunten noem jezelf op dus daar geen commentaar over !
Succes

rampstamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 19:00

Cin schreef:
Heel leuk paard het rijden ziet er fijn uit en je luistert naar wat je paard je aanbied.

Kom ook eens bij familiebanden kijken daar is een topic over Métall afstammelingen, dan kun je ens kijken of je overeenkomsten of juist verschillen ziet. Is misschien leuk om eens doorheen te bladeren.

Hey Hallo,

Ik heb hem al geplaatst bij het topic over Metall nakomelingen van vrij recent, maar als je er meer weet wil je me die dan linken of iets dergelijks???

Groetjes Antoinette

Cin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:57

Nee, sorry, je hebt de goede te pakken. Hoop dat je heel veel plezier houdt met je mooie beestje.

Groetjes Cin

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:00

wat een mooi beest !!
commentaar geef je zelf al

rampstamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 17:04

sphinxie schreef:
Erg leuk paard hoor! Hij toont inderdaad een stuk groter, zeker met dat front zo onder het zadel. Over je houding heb je zelf genoeg gezegd en je hebt les, dus dat komt helemaal goed!

Ja inderdaad ik les iedere week met hem.. dus dat komt helemaal goed! Hoe gaat het trouwens met Tup??

Gister had ik weer les met hem en het ging erg goed. M'n instructeur was tevreden over hem en zei dat hij zich goed aan het ontwikkelen is....

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:53

egt een lekker ding en tis alleen maar fijn als ie zo makkelijk aanleuning geeft:) kan je van daaruit langzaam wat naar beneden werken. Mijn driejarig is nog nie zo ver maa hoop dat ie ut ook zo goed gaat doen als die van jou, ziet er egt al goed uit! heel veel plezier dr van!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:58

Beetje oud topic, en enorm storende msntaal.

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:00

egt een lekker ding en tis alleen maar fijn als ie zo makkelijk aanleuning geeft:)
kan je van daaruit langzaam wat naar beneden werken. Mijn driejarige is nog nie zo ver maar ik hoop dat ie ut ook zo goed gaat doen als die van jou, ziet er egt al goed uit! heel veel plezier er van!

fieke1009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:02

MissJ schreef:
Beetje oud topic, en enorm storende msntaal.

oeps ik heb nog steeds niet helemaal door hoe het werkt op bokt. Zal toch eens beter op gaan letten dat de topics nog niet zo oud zijn. Ma ut blijft een leuk beest.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:18

Doe alsjeblieft even wat aan je taalgebruik, msntaal is niet toegestaan.

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:33

Ik zal mijn best doen, ut is gewoon heel erg ingeburgerd zeg maar! Maar ik zal er aan denken! bedankt voor de tip, wist ik namelijk ook nog niet!