1ste springwedstrijd met bijou le cheval unique

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:20

leuke haf,probeer je handen meer mee te geven in de sprong,en hou ze ook rechtop tijdens het rijden.

succes verder

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:14

Palhaço schreef:
Dit noem ik nou een elegante mooie haflinger! vooral die laatste foto's zijn mooi!
Het ziet eruit alsof jullie veel plezier hebben! goed zo!

tip: met springen moet je wat meer prpberen te steunen op je beugels en knieen aan het zadel, zodat je geen (eventuele) steun hoeft te zoeken met je handen/aan de teugels. Wat heel goed kan zijn voor je onafhankelijke zit is: knoop in de teugels en dan gewoon met de teugels sturen maar net voor de sprong handen los en na de landing teugels weer pakken, dan leer je goed te steunen op je zit en benen en wordt je balans verbeterd

hebben wij ook ooit eens gehad en daardoor leer je veel meer in balans springen en doordat je balans beter wordt, wordt alles makkelijker.

Heel veel plezier nog met je prachtige paardje!

dank je

en ik spring met een dressuurzadel, zeer lastig, springzadel is onderweg en je tip, harstikke bedankt ik zal het onthouden en de volgende keer uitproberen, ik denk dat dat goed gaat werken bij ons

mencis: hoofdstel is kentauer, deze word niet meer gemaakt helaas.....
en het zadel is een jc dressuur

marijke idd, erg jammer, maar er komen vast nog wel meer foto's

edit: typefoutje

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:53

ladylay schreef:

mencis
: hoofdstel is kentauer, deze word niet meer gemaakt helaas.....
en het zadel is een jc dressuur

Hé jammer, ik vond het hoofdstel net zo mooi.
Past mooi bij mijn springzadel.

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 21:00

heb je een cob of een full ?
jah, hij is eigenlijk ook voor mijn springoutfit....

moes

Re: 1ste springwedstrijd met bijou le cheval unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:01

hej sorry dat ik het zeg maar ik vind de eerste paar foto's er echt erg naar uit zien.. de eerste foto trek je zo erg aan rachts dat er een heel stuk van het bit aan de mond er uit komt en verder (jah ik weet dat dit al gezegd is) hinder je je paard ontzettend boven de sprong, probeer hier echt op te letten want je paard krijgt zo een mond als een baksteen en niet zo'n plezier meer in springen... De foto's in de binnenbak en in het bos zien er wel erg leuk uit mooie haflinger heb je !

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 21:05

moes: euh, jah idd boven de sprong moet ik idd meer handen mee naar voren nemen, de eerste foto is op het moment dat ik vraag...en idd hier vraag ik wat strenger omdat ze de eerste paar keer er niet op reageert......