Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Eerder in het topic werd namelijk al vermeld dat de pony bij het gebruik van een afzetbalk, deze meteen samen met de hindernis in 1 keer springt. Renske20 schreef:er ligt geen afzetbalk omdat nelis die graag samen met de hindernis in 1x springt, wel oefenen ze veel in-uitjes en gaat het springen steeds beheerster en beter.
elza heeft hem nog niet zo lang en hij heeft bij de vorige mensen altijd heel hard en op zn eigen manier erover mogen vliegen
). Gelukkig gaat de pony al steeds beter. Elza, ik weet niet of je op dit moment al springles hebt, maar zo nee... dan lijkt me dat zeer zeker de moeite waard
. Het lef en doorzettingsvermogen heb je al en handig ben je ook, nu nog werken aan een mooiere techniek en betere uitvoering en volgens mij gaan jullie dan een hele succesvolle combinatie worden! ElzA_NT schreef:mijn houding is echt niet geweldig, dat weet ik zelf ook wel hoor, maar als je wil mag je het best zelf eens komen proberen, maak ik wel foto's zullen we eens kijken hoe die er uit zien!
xDAANTJEE schreef:dan leg je de afzetbalk tog wat verder weg tot je voldoende controle hebt en dan leg je hem dichter bij desnoods oefen je hem in draf met een laag hindernisje erachter,
Beeniebrenie schreef:
Wat dat andere meisje zegt, met de foto erbij dat wanneer je blijft zitten je dit soort dingen krijgt. Lijkt mij onzin, voor de hindernis moet je gewoon kunnen blijven zitten, wanneer de pony afzet ga je mee naar voren. Dat meisje blijft te lang zitten waardoor je idd dit soort fotos krijgt. In de sprong hoor je mee naar voren te gaan en hem genoeg ruimte te geven.

xDAANTJEE schreef:dan leg je de afzetbalk tog wat verder weg tot je voldoende controle hebt en dan leg je hem dichter bij desnoods oefen je hem in draf met een laag hindernisje erachter,

Renske20 schreef:Beeniebrenie schreef:
Wat dat andere meisje zegt, met de foto erbij dat wanneer je blijft zitten je dit soort dingen krijgt. Lijkt mij onzin, voor de hindernis moet je gewoon kunnen blijven zitten, wanneer de pony afzet ga je mee naar voren. Dat meisje blijft te lang zitten waardoor je idd dit soort fotos krijgt. In de sprong hoor je mee naar voren te gaan en hem genoeg ruimte te geven.
hij valt dus niet tegen te houden
allemaal leuk dat mensen het vanachter hun pc beter lijken te weten, maar als je de pony inhoud spring hij alsnog
en ja dan springt hij terwijl je hem als ruiter nog tegenhoud en dan krijg je het beeld zoals op de foto waar ik erop zit
hij springt terwijl ik nog terugzit en dus niet met de sprong mee kan gaan
dat je in de sprong mee hoort te gaan en naar voren hoort te zitten weet iedereen
heb zelf L gesprongen en een tjd op een springstal gewerkt, en dus veel gereden daar op allerlei verchillende paarden, maar nelis springt gewoon wanneer het hem uitkomt, of je nou terugzit en hem tegenhoud of niet
zo is het hem aangeleerd en dat is niet zo 123 afgeleerd
zoals al gezegd is wordt hij steeds rustiger en wordt er hard aan gewerkt, ,maar iets al hij heel zn leven heeft mogen doen krijg je niet even snel afgeleerd als je de pony net hebt!
@suziej, commentaar geven prima maar een oneliner om even te zeggen dat je haar nogsteeds niet goed vind zitten dat is beslist niet nodig
opbouwende kritiek prima, maar niet in 1 regeltje nog ff natrappen
NoOoMiE schreef:Vind het altijd zo jammer op bokt, dat alles afgekraakt wordt, niet iedereen is even goed overal in. Zij en pony zijn beide aan het leren, is het daarom verboden om te springen of de foto's op bokt te zetten? Ze heeft zelf al uitgelegd hoe het zit, en ik vind het er persoonlijk goed uitzien hoor, mede doordat je een moeilijke pony hebt.
Dus als je pony of paard te hard gaat moet je meteen maar naar de teugels grijpen? hard gaat ie toch wel, maar dat moet je oplossen met je zit, word de pony ook een stuk rustiger van. Als je hem ook nog eens tegen gaat houden word het waarschijnlijk al helemaal een bom.
Beeniebrenie schreef:
Als je mijn stukje goed leest zeg ik daarin dat je hem moet tegenhouden tot je een goede afstand ziet. Dan geef je de pony iets meer ruimte maar houd contact met de mond zodat hij in 1 tempo door blijft galloperen maar je blijft op je kont zitten! je krijgt een goede afstand en op het moment dat de pony afzet ga je met hem mee zoals het hoort. Wanneer je dit niet eens normaal kan op een pony denk ik niet dat je er mee moet gaan springen.

Beeniebrenie schreef:Probeer anders eerst eens vanuit draf te springen. Naar mijn mening gaat de pony op deze manier alleen maar meer racen. En idd, als je normaal met de pony kan rijden krijg je niet zulke fotos als de jouwe want dan moet je normaal kunnen blijven zitten.
Beeniebrenie schreef:Ik geloof dat ik toch aardig opbouwend commentaar heb gegeven. Dat het je echter niet aanstaat kan ik ook niks aan doen.
Kitty schreef:Er wordt wat overdreven op de foto's gereageerd, vind ik. Ja, de ruiter zit er niet supernetjes op, maar ze probeert het tenminste.
Voor het renprobleem zou ik balken adviseren. Een aantal balken achter elkaar op een kleine drie meter afstand van elkaar leggen en daar overheen galopperen (en gewoon in het zadel blijven zitten, net als een gewone galop).
Als dit een paar keer goed gaat de afstanden een heel klein beetje verkorten.
Gaat dit een paar keer goed, dan een klein kruisje aan het einde plaatsen. Door de balken ervoor kan hij niet gaan racen en in één keer springen kan ook niet doordat hij geen snelheid kan maken.
Zitten tot aan de sprong en dan op de sprong een klein beetje meegeven.
Verder moet ik nog wel even kwijt dat ik het een leuke pony vind en eigenlijk staat Renske er ook nog wel leuk op ondanks haar lengte.
(topic staat hier: viewtopic.php?f=10&t=561416&start=0&st=0&sk=t&sd=a )
maar vond het een beetje jammer dat Elza door sommige hier zo afgekraakt werd terwijl ze niets verkeerd doet, ze zit de pony niet in de weg en doet goed haar best dat is het belangrijkste, nu nog de rust erin zien te krijgen en daar wordt aan gewerkt, en met de tip van kitty denk ik dat we al een heel eind komen
beetje snel gelezen !! Suziej schreef:Op dit paard vind ik je houding ook niet echt netjes eigenlijk.
Maargoed over de foto's, je ziet inderdaad dat het echt een racemonster is, dus ik vind dat je het goed doet!
Kitty schreef:Er wordt wat overdreven op de foto's gereageerd, vind ik. Ja, de ruiter zit er niet supernetjes op, maar ze probeert het tenminste.
Voor het renprobleem zou ik balken adviseren. Een aantal balken achter elkaar op een kleine drie meter afstand van elkaar leggen en daar overheen galopperen (en gewoon in het zadel blijven zitten, net als een gewone galop).
Als dit een paar keer goed gaat de afstanden een heel klein beetje verkorten.
Gaat dit een paar keer goed, dan een klein kruisje aan het einde plaatsen. Door de balken ervoor kan hij niet gaan racen en in één keer springen kan ook niet doordat hij geen snelheid kan maken.
Zitten tot aan de sprong en dan op de sprong een klein beetje meegeven.
Verder moet ik nog wel even kwijt dat ik het een leuke pony vind en eigenlijk staat Renske er ook nog wel leuk op ondanks haar lengte.

? Ze zit niet 'bagger' ik heb mensen veel slechter zien zitten! Ze gaat gewoon netjes mee en de pony heeft er geen last van. Ik vind het een leuke pony en hoop dat het lukt met hem wat rustiger krijgen