Melody's Charme @ wedstrijd - 2e en winstpunt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 17:43

mesastamp schreef:
hele leuke fotos ziet er goed uit, heb eerst je profiel eens nagespit dacht toch echt dat ze mijn oude pony was hihi.. alles klopt zelfs geboortejaar alleen de datum is anders;)

Ze is hiervoor van Antoontje op bokt geweest, maar ik weet niet vanaf welke leeftijd ze bij hun is geweest Mel is op Valentijnsdag jarig, cool hè

Westlander thnx

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:07

Hey vera! Waarom had me niet verteld dat jullie ZOOO vooruit zijn gegaan vanaf de laatste riant! En jij maar zeuren dat je niet vooruit gaat ! Meid het ziet er echt lekker uit hoor het komt vast helemaal goed met jullie! En nouja dat van die jury.. jury's willen ALTIJD iets te zeuren hebben volgende keer als je dr hebt moet je inderdaad gewoon zeggen ; Ik heb erover na gedacht om haar te laten dekken.. maarja dan kan ik tijdje niet meer rijden he ! Nee even serieus gaat echt beter.. en ach die hand moet je eigelijk naar de hals toe doen.. maar daar zeg ik niks van want ik betrap mezelf er zo heel af en toe ook nog wel is op Nou ik spreek je wel weer! xxx!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:52

Dacht dat jij anders heette op bokt ?
Maar goed, dankje voor je complimentje

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:09

Gefeliciteerd met je punten, wanneer heb je de volgende wedstrijd?

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 19:18

Dankje
20 mei ga ik weer

Esmiralda_

Re: Melody's Charme @ wedstrijd - 2e en winstpunt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:30

ziet er goed uit hoor!!
gefeliciteerd met je winstpunt maar dat had ik al gezegt
LET VOORAL OP DE 2E FOTO DAT PAARDJE ERACHTER, DAT BEN IK MET WHUSPER hahaha!!dat is wel een leuke foto alleen mijn houding is beetje bagger
maarja ik zie je de volgende wedstrijd weer he, alleen dan ga ik met emiel

groetjes essiej_peace

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 20:45

Haha ja staat ie idd op
Jij beetje tevreden over je resultaat?

Esmiralda_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:12

veraA schreef:
Haha ja staat ie idd op
Jij beetje tevreden over je resultaat?

nee baal wel vn die punten hoor, maarja onderling heb k wel hele goeie punten enz.
maar zijn huppeltje moet weg gaan dan ga ik weer starten, loenen zowiezo en dan in juni ergens weer

maarja ik spreek je weer he!!
doei doei

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 22:02

Ohja, dat is wel balen hè !

Verder nog mensen wat tips ofzo ?

Lusitana

Re: Melody's Charme @ wedstrijd - 2e en winstpunt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:44

Nou, ik zal me er ook maar even mee bemoeien, al is het al weer een tijdje geleden dat je dit gepost hebt.
Het eerste wat me opvalt is dat het lijkt alof je je rijdier de grond in rijdt, bergafwaarts gaat. Dat is ook al genoemd als zijnde op de voorhand gaan en door de jury als gebrek aan dragend.
Hoewel alle paarden zo beginnen, met de voorhand laag, mag het niet ontaarden in zwaar worden van voren (het gevoel dat je het hele hoofd moet dragen en sloffen) en niet meekomen met achterbenen.
Nu even alle foto´s apart onder de loep:
Foto 1: Je basis zit is mooi, mooie beenhoudig, je enkel op de lijn van je heup. Je leunt iets naar achteren. Ik vind dit persoonlijk minder erg dan naar voren kiepen, wat remmend werkt. Je bekken moet immers rechtop of iest achterover gekanteld om de beweging te volgen. Maar dat mag dus met een rechtere rug om een wat fiere houding te krijgen. Het gaat samen met wat ronde schouders en te gestrekte armen. Zie je hoe de lijn van bit naar elleboog "breekt" in de handen? Die moet vloeiend doorlopen. Je handen moeten hoger.
Met de handen hoger en de borst naar voren, krijg je een betere houding die ook je paard zal beinvloeden en het hele plaatje van het naar beneden rijden wordt dan voorwaarts rijden, wat men wil zien. Durf met je handen boven de schoft te komen!!! Je hoeft je paards hoofd niet in een houding te brengen met een handhouding.
Foto 2: Hier geldt natuurlijk hetzelfde, meer je eigen lijf oprichten en ja daar hoort naar voren kijken bij
Foto 3:Het lijkt mij dat je een gebogen lijn naar rechts rijdt. In elk geval is er stelling en buiging naar rechts. In dat geval is het linkerbeen naar achteren heel normaal. Maar, je lijf dat gaat ook nog wel naar rechts, maar je hoofd is recht, je kijkt niet in de richting die je gaat/wilt gaan en zo stuur je tegen.
Een paard voelt zelfs zo´n kleine fout in de houding, denk erom dat alles altijd wel samen moet werken en niet een dingetje tegen, al is het maar je hoofd. (Het is bij de meeste ruiters het hoofd door naar beneden kijken, of nog erger, schuin naar beneden kijken)
Foto 4: Hier doe je het wel, kijken in de richting die je gaat en het is dan ook een mooi harmonisch plaatje.
Foto 5:Hier geldt weer dat in de grond rijden verhaal. Als je jezelf wat meer opricht (maar nogmaals is zie liever dit dan een holle rug, deze rug veert veel beter) met de borst naar voren en de handen wat hoger, meer gebogen armen, eigen kin wat hoger, dan komt het paard met de kin wat hoger (het hoogste punt zit niet meer vlak achter de oren, zoals het hoort en de neus is achter de loodlijn gedoken) en dat geeft dan een minder neerwaarts plaatje.
Foto 6:Het lijkt mij alsof je nog even met de spoortjes aan het kietelen bent om de achterbenen erbij te krijgen. Dat is te laat. Je moet een paard de halt in drijven, halve ophouding als waarschuwing, dan een hele en dan is het uitademen, halt en los met de benen en hand ontspannen! Nou ja, dat is natuurlijk het ideaal en het werkt niet altijd zo, maar het is wel iets waar je thuis op kunt oefenen. Je kunt je paard heel gevoelig maken voor subtiele tekens die erop wijzen dat je gaat halthouden.
Foto 6:Ja, dat libnkerbeen hoort hier natuurlijk niet naar achteren en je ziet wat het paard daarop doet. Het linkerachterbeen gaat naar rechts. De hele achterhand zou naar rechts gaan, ware het niet dat er afrastering is dat paardje tegenhoud
Verder een mooi plaatje al zou het weer anders lijken als je handen boven de schoft kwamen en je borst wat meer naar voren en de kin wat hoger. Durf trots te zijn! Ik weet dast het onder wedstrijdomstandigheden bepaald moelijk is om erop te zitten alsof je een werldpaard onder je kont hebt, maar probeer het. Want je paard zal dat ook aanvoelen en er naar gaan lopen!
Laatste foto:Op zich is het niet zo heel erg dat je de hand zover opzij en naar achteren brengt in dit stadium van de africhting, maar probeer wel je hand(en) rechtop te houden.

Nou ja, al met al, wat ik je mee wil geven is dat je gewoon wat trotser moet gaan zitten, borst vooruit, laat maar zien dat je een meisje bent!
Handen wat hoger durven dragen, lekker voorwaarts rijden. Je hebt en hele mooie zit, maak er gebruik van.
Gewoon een beetje meer kak krijgen, het gevoel kweken dat je veel beter bent dan wie dan ook om je heen op dat moment.
Alleen in de ring hoor, we willen natuurlijk niet dat je naast je schoenen gaat lopen

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 16:58

Lang verhaal weer, maar ik heb er wel heel veel aan
Bedankt voor alle tips, zal er aan werken

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:02

Met excuses voor de typefouten..

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:03