Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Nimmedor schreef:Friezen hebben gaiw de neiging zich op te kroppen, dus die hoef je niet zo nodig LRD te rijden, als ze je hand maar accepteren en ze niet sterk worden. Vind de 3e foto het mooist en die galopfoto
!!
Hij gaat ook echt steeds beter de laatste tijd!

De foto's waar jij vindt waar hij goed loopt, loopt hij ook goed...Klopt idd dat hij daar niet lager hoeft, maar ik weet niet, die foto's komen op mij minder fijn over dan de laatste 2 foto's!Minder los zeg maar...Kan ook m'n eigen gevoel erover zijn, dat het in het echt fijner voelde dan hoe het er naar mijn idee uit ziet
) Naja, wat ik bedoel...Liever lager en wat dieper dan te hoog en te strak, want daar wil hij zo graag lopen. Ben al blij dat ik hem steeds makkelijker in kan stellen (Laag/opgericht)
Iepke schreef:@klomp, ik snap wat je bedoeltDe foto's waar jij vindt waar hij goed loopt, loopt hij ook goed...Klopt idd dat hij daar niet lager hoeft, maar ik weet niet, die foto's komen op mij minder fijn over dan de laatste 2 foto's!Minder los zeg maar...Kan ook m'n eigen gevoel erover zijn, dat het in het echt fijner voelde dan hoe het er naar mijn idee uit ziet
![]()
Persoonlijk heb ik ook liever dat het neusje meer ervoor is als erachter (Bij bijv het andere paard dat ik reed) maar bij dit paard kan ik hem makkelijker uit het te diep lopen rijden dan dat hij z'n rug wegdrukt en dan nog weer naar beneden moet (Kromme zin) Naja, wat ik bedoel...Liever lager en wat dieper dan te hoog en te strak, want daar wil hij zo graag lopen. Ben al blij dat ik hem steeds makkelijker in kan stellen (Laag/opgericht)
Met het geven van meer teugellengte ben ik ook mee bezig, of laat ik het zo zeggen, ik probeer wel eens te kijken wat nou precies het beste werkt. Als hij goed los is en ontspannen, dan kan hij makkelijker lopen met een wat langere teugel en dus zijn hals verlengen. Maar als ik dat vrij in het begin doe, maakt hij er soms misbruik van, met als gevolg dat ik op hem kan gaan zitten wachten tot hij ook eens naar beneden wil komen. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet dat ik hem ga dwingen, maar niet te vrijblijvend. Gewoon niet te los en wel erop lettend dat ik hem naar m'n hand blijf rijden! Maar hij heeft ook dagen dat hij gelijk goed aanpakt en dat ik wel echt begin met langere teugel, hem wat lager instel en van daaruit hem weer oppak, met idd ook weer stukje lager en hoger!
He jeetje wat een verhaal weer
het komt vast in orde..tis een prachtige fries!