Een blauwe 10 @ Work (M1)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:37

Friezen hebben gaiw de neiging zich op te kroppen, dus die hoef je niet zo nodig LRD te rijden, als ze je hand maar accepteren en ze niet sterk worden. Vind de 3e foto het mooist en die galopfoto

laurence

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:38

supercombinatie zijn jullie
verder ziet het er goed uit en mooie foto's
xxx

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:40

Hele mooie fries heb je, ziet er netjes en ontspannen uit!

j0rinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:41

een heel mooi paardje ben zelfniet zo gek op friezen maar deze is erg leuk dat blauw staat ook erg gaaf moet k zeggen ohja vond het leuk om te lezen dat je hem eerst lang en laag inzet en dan pas omhoog en wat ronder rijd is namelijk erg belangrijk voor t losrijden lekker laag goed voor de rug ook en verder probeer voor je uit te kijken en niet naar beneden is erg moeilijk heb het zelf ook nog weleens maar probeer er sterk op te letten
maar jullie zijn een leuke combi

Iepke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:50

Nimmedor schreef:
Friezen hebben gaiw de neiging zich op te kroppen, dus die hoef je niet zo nodig LRD te rijden, als ze je hand maar accepteren en ze niet sterk worden. Vind de 3e foto het mooist en die galopfoto

Ja maar zoals elk paard anders is, is ook elke fries anders en dus heeft echt niet elke fries de neiging zich op te kroppen!Deze vooral niet, dit paard drukt te vaak zijn rug weg en loopt eerder met zijn hoofd voor de loodlijn dan erachter (opgekropt) en daarom rijd ik hem laag. Hij moet zijn rug beter gaan gebruiken, want met hem hoog te rijden schiet ik helemaal niks op!(Met inrijden) Ik wil hem graag zo in kunnen stellen zoals ik wil en ik merk gewoon dat hij door eerst lang en laag te rijden zich veel beter kan ontspannen dan dat ik gelijk begin met gewoon, in de krul!Hij heeft de ontspanning echt nodig, want zoals ik al zei, hij drukt heel snel z'n rug weg.... Dus naja, kortom, het is een beetje een vooroordeel over friezen, ze zijn niet allemaal hetzelfde

Sterre2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:57

Marieke wat ben jij vooruit gegaan met Tinus zeg!! Super ziet er echt geweldig uit!! Ga zo door !!

Iepke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 22:00

Dank je!! Hij gaat ook echt steeds beter de laatste tijd!

Iepke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 13:48

Niemand meer?

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:58

Nee ze hebben het alweer gezien :p

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:07

Wat een leuk paardje! Ziet er erg netjes uit. Maar wat ik me wel afvroeg, hoeveel geld heb je gevonden?

Iepke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 18:33

't valt toch wel mee met het naar beneden kijken?
Ik vond alleen een paar balken

Animae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:37

Wat een mooie fries zeg!
Ziet er erg netjes uit.
Probeer alleen een beetje op je benen te letten, die lijken iets minder stabiel kwa beenligging.

Ga zo door hoor!

Edit: Dat zal trouwens wel door je schoenen komen bedenk ik me net! No offense.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:27

ik vraag me ook af waarom je bij sommige foto's het paard ronder en dieper wilde hebben. op die foto's zie ik namelijk een paard met zijn hoofd op de loodlijn en een goed ondertredend achterbeen.
dus mijn mening is dat het al goed is zoals het nu is.
wel kun je het afwisselen met lang en laag, dus dan wel met neusje eruit. ik persoonlijk heb liever dat paard met neusje er iets uitloopt als erachter. verder vind ik het echt een mooie fries! en de combinatie is erg fijn om naar te kijken.

edit; ik vergat te zeggen dat ik zou proberen om wat meer teugellengte te geven, zodat hij wat langer kan worden in de hals. het lijkt soms dat je paard wil ontspannen en dat je hem tegenhoud daarin...snap je wat ik bedoel?

sandr0

Re: Een blauwe 10 @ Work (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:30

waar jij vind dat je paardje ronder en dieper moet loopt ie juist netjes. Juist op de andere foto's loopt ie achter de loodlijn( dus te diep). Vind t wel een erg leuk paardje.

Iepke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 19:47

@klomp, ik snap wat je bedoelt De foto's waar jij vindt waar hij goed loopt, loopt hij ook goed...Klopt idd dat hij daar niet lager hoeft, maar ik weet niet, die foto's komen op mij minder fijn over dan de laatste 2 foto's!Minder los zeg maar...Kan ook m'n eigen gevoel erover zijn, dat het in het echt fijner voelde dan hoe het er naar mijn idee uit ziet
Persoonlijk heb ik ook liever dat het neusje meer ervoor is als erachter (Bij bijv het andere paard dat ik reed) maar bij dit paard kan ik hem makkelijker uit het te diep lopen rijden dan dat hij z'n rug wegdrukt en dan nog weer naar beneden moet (Kromme zin ) Naja, wat ik bedoel...Liever lager en wat dieper dan te hoog en te strak, want daar wil hij zo graag lopen. Ben al blij dat ik hem steeds makkelijker in kan stellen (Laag/opgericht)
Met het geven van meer teugellengte ben ik ook mee bezig, of laat ik het zo zeggen, ik probeer wel eens te kijken wat nou precies het beste werkt. Als hij goed los is en ontspannen, dan kan hij makkelijker lopen met een wat langere teugel en dus zijn hals verlengen. Maar als ik dat vrij in het begin doe, maakt hij er soms misbruik van, met als gevolg dat ik op hem kan gaan zitten wachten tot hij ook eens naar beneden wil komen. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet dat ik hem ga dwingen, maar niet te vrijblijvend. Gewoon niet te los en wel erop lettend dat ik hem naar m'n hand blijf rijden! Maar hij heeft ook dagen dat hij gelijk goed aanpakt en dat ik wel echt begin met langere teugel, hem wat lager instel en van daaruit hem weer oppak, met idd ook weer stukje lager en hoger!
He jeetje wat een verhaal weer

gewoongek

Re: Een blauwe 10 @ Work (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:09

hee marieke. ik vind tog de hoge kniefoto het mooist, zoals je weet is dat de beweging van een fries die in mijn ogen het mooist is

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:46

Iepke schreef:
@klomp, ik snap wat je bedoelt De foto's waar jij vindt waar hij goed loopt, loopt hij ook goed...Klopt idd dat hij daar niet lager hoeft, maar ik weet niet, die foto's komen op mij minder fijn over dan de laatste 2 foto's!Minder los zeg maar...Kan ook m'n eigen gevoel erover zijn, dat het in het echt fijner voelde dan hoe het er naar mijn idee uit ziet
Persoonlijk heb ik ook liever dat het neusje meer ervoor is als erachter (Bij bijv het andere paard dat ik reed) maar bij dit paard kan ik hem makkelijker uit het te diep lopen rijden dan dat hij z'n rug wegdrukt en dan nog weer naar beneden moet (Kromme zin ) Naja, wat ik bedoel...Liever lager en wat dieper dan te hoog en te strak, want daar wil hij zo graag lopen. Ben al blij dat ik hem steeds makkelijker in kan stellen (Laag/opgericht)
Met het geven van meer teugellengte ben ik ook mee bezig, of laat ik het zo zeggen, ik probeer wel eens te kijken wat nou precies het beste werkt. Als hij goed los is en ontspannen, dan kan hij makkelijker lopen met een wat langere teugel en dus zijn hals verlengen. Maar als ik dat vrij in het begin doe, maakt hij er soms misbruik van, met als gevolg dat ik op hem kan gaan zitten wachten tot hij ook eens naar beneden wil komen. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet dat ik hem ga dwingen, maar niet te vrijblijvend. Gewoon niet te los en wel erop lettend dat ik hem naar m'n hand blijf rijden! Maar hij heeft ook dagen dat hij gelijk goed aanpakt en dat ik wel echt begin met langere teugel, hem wat lager instel en van daaruit hem weer oppak, met idd ook weer stukje lager en hoger!
He jeetje wat een verhaal weer

ik snap wat je bedoelt het komt vast in orde..tis een prachtige fries!
succes verder!

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:22

Gaaf paard hoor. Zou wel wat meer teugellengte geven tijdens balkjes lopen. Maar schitterend paard hoor en leuk setje!!