De Mondriaan x Michelangelo voor 2e keer onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 08:28

Wat een mooie zeg, en die kleur! Echt heel mooi

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 10:23

Wow wat en supermooi paard, is hij duur? Mijn vriend zoekt namelijk een paard. Een jong paard en deze is precies wel een superbeestje.

peppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 10:37

vertel iets meer over hem/haar!!!!!! we zijn heel benieuwd!!!!! Kwijl mijn paard is een corleone X michelangelo, dezelfde opa dus....FAMILIE OP BOKT!!!!! Haha!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 10:52

Loopt netjes hoor!!

maarre heb jij nooit iets om de hals, een beugelriem ofzo, waar je je aan vast kan grijpen als ie al te gek wordt?

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 10:55

Zeg Sjuimpje, hoe noem je je paard dan? als je z'n echte naam zo vreselijk vindt, dan bedenk je toch gewoon een leuke roepnaam.

Mijn merrie heet op haar stamboek papier Sandra, dat vond ik voor een paard niet zo leuk, dus toen vroeg ik gewoon mijn familie en vrienden om even mee te denken over een leuke naam.

Misschien heeft iemand hier op bokt wel een leuk idee voor een mooie naam voor jouw jonge talent. Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 10:57

Zoals Samba King Haha! lol

Lijkt nog iets op zijn oude naam *LOL*

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 12:27

wat een mooi paardje zeg.
Hij loopt al erg netjes voor een tweede keer...
Da's nou echt mijn type paard zo qua uiterlijk!
Groetjesss van Jessica.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 12:47

Orri:
Yep, zoals ik al zei, chique paardjes staan mij niet zo...

Lientje:
Hij is te koop.

Peppertje en andere:
Wat wil je over hem weten?

Vanda's:
Normaal wel, maar de 1e keer was hij al zo braaf, het is geen paard wat bokt.

Suzan:
Namen vind ik behoorlijk onbelangrijk, daar komt bij dat hij toch voor de verkoop is en meestal verzinnen de nieuwe eigenaren toch weer een andere naam.
En ik noem een paard zelden bij naam...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 13:04

Sjuim is een echte handelaar Haha!, op handelsstallen noemen ze de paarden ook altijd bij de afstamming.
Zo kwam ik verleden week op concours de handelaar tegen waar ik Fitz gekocht had en hij zei: Hey, dat is die Florestan Knipoog

Voor handelaren is de afstamming vele malen belangrijker dan een roepnaam en geef ze eens ongelijk. Een naam is echt niet belangrijk voor een paard dat daar maar een paar weken staat ....

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 16:20

Leuk paard Sjuim, maar even nieuwsgierig, rijd je hem zo 'rond' omdat je dat al zo jong mogelijk wilt aanleren, of is dat nog even om hem te ondersteunen en ga je pas in een later stadium wat meer vw-nw rijden? Ik zou er zelf eerder voor kiezen om zo'n jong paard wat langer te laten, maar ik heb een stuk minder ervaring in het aanrijden van paarden dan jij en ik kan me voorstellen dat jij andere ervaringen daarin hebt enne: ik ben nooit te oud om te leren Haha!

En ik weet nou nog steeds niet hoe hoog hij is.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 18:03

Oei wat ziet die er goed uit zeg. Lekker beestje hoor.

Mooi dressuurpaardje erbij. ik hoop dat je hem nog even houdt.

Groetjes merilyn

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 18:58

Astrid:
ik heb hem het liefst zoals op de laatste foto,
die is gemaakt toen mijn vader imiddels uit de bak was gegaan.
Bij de andere foto's stond hij namelijk in het midden en daar trok hij enorm op aan, ik moest er veel buitenteugel aanhouden waardoor hij teveel opkrulde.
Vandaag heb ik hem weer gereden en nu gelijk los, ik heb ook een kort zweepje meegenomen waarmee ik hem een beetje kon ondersteunen.
Hij was nu vrij snel ontspannen en liep lekker vwnw, ook in galop kon ik zijn neusje er al een beetje uit rijden.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:45

En nu heb je nog steeds niet tegen astrid vertelt hoe groot ie nou is! Tong uitsteken Knipoog

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 23:30

Wat een mooierd. Hij loopt echt al netjes.
een beetje gespannen idd, maar leuk! En wat tilt ie z'n pootjes leuk op!
Echt mooi! Lovers

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 11:15

Steef schreef:
En nu heb je nog steeds niet tegen astrid vertelt hoe groot ie nou is! Tong uitsteken Knipoog

1m64 staat in haar profiel? Lachen

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 12:03

wat een lekker ding zeg, echt super!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 12:12

Volgens mij is dat niet alleen iets van handellaren, ik noem de paarden ook nooit bij naam, altijd bij afstamming, van een aantal weet ik de naam niet eens.
Fitzroy schreef:
Sjuim is een echte handelaar Haha!, op handelsstallen noemen ze de paarden ook altijd bij de afstamming.
Zo kwam ik verleden week op concours de handelaar tegen waar ik Fitz gekocht had en hij zei: Hey, dat is die Florestan Knipoog

Voor handelaren is de afstamming vele malen belangrijker dan een roepnaam en geef ze eens ongelijk. Een naam is echt niet belangrijk voor een paard dat daar maar een paar weken staat ....

tatjana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:51

Zo die word echt mooi!!
Ruilen tegen een PRE merrie van 1.56??
Ha ha Kwijl Kwijl

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 15:17

ik kreeg wel een beetje de kriebels van die opgekropte foto's, maar tis een momentopname en vanachter de pc is het gemakkelijk beoordelen... ik heb het zelf nl. erg lastig gehad met een paard dat alleen maar opgekropt achter de teugel liep (en anderen maar roepen, ooooooooohhhhhh wat loopt hij super) en daar zelfs kreupel van ging, dat is zo lastig eruit te rijden, tijden lang alleen maar vwnw gereden en toen durfde hij weer aanleuning te geven.
Succes!
In ieder geval echt een super type!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 15:47

parnassia schreef:
ik kreeg wel een beetje de kriebels van die opgekropte foto's, maar tis een momentopname en vanachter de pc is het gemakkelijk beoordelen... ik heb het zelf nl. erg lastig gehad met een paard dat alleen maar opgekropt achter de teugel liep

Ik heb er alle vertrouwen in dat sjuim weet wat ze doet hoor, en ik was me ook bewust van het feit dat een foto een momentopname is maar toevallig heb ik laatst van iemand anders gehoord (Jura) over het juist wat meer ondersteuning geven aan de voorkant van een jong paard. Vandaar mijn vraag of dit bewust was want dan was ik benieuwd naar de ervaringen.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 15:58

Citaat:
Ik heb er alle vertrouwen in dat sjuim weet wat ze doet hoor

ja, op de onderste foto ziet't er al 100 keer beter uit, het is gewoon een beetje een obsessie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 16:52

Het is natuurlijk logish dat een paard dat pas de 2e keer bereden word wat gespannen loopt.
De ene zal dat doen door zijn hoofd hoger te houden, de ander door wat achter de teugel te kruipen.
Maar je ziet ook op deze foto's goed dat toen hij ging ontspannen hij lekker naar beneden komt.
AAngezien Sjuimpje flink wat ervaring heeft met jonge paarden zou ik me er niet zo veel zorgen over maken, komt helemaal goed met dit beestje Lachen