Slof of halsverlenger?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DaniellevE

Slof etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:19

Als eerste even een misverstand uit de wereld....Als een paard met zijn hoofd naar "beneden" loopt wil absoluut nog niet zeggen dat hij ook nageeflijk loopt. Er kan van alles gebruikt worden (slofteugel, tieleman, bijzet etc) maar paard moet wel rug gebruiken.

Ik zou niet kiezen voor een slof. Vind ik persoonlijk teveel gedwongen.
Ik zie meer voor de optie van pipo. Met longeren gebruik maken van passoa-systeem of eventueel bijzetteugels. Proberen je paard lekker soepel te maken.

Succes.

Danielle Party!!

Anoniem

Re: Slof etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:25

Nog een toevoeging.

Neem ook goed! les.
DaniellevE schreef:
Als eerste even een misverstand uit de wereld....Als een paard met zijn hoofd naar "beneden" loopt wil absoluut nog niet zeggen dat hij ook nageeflijk loopt. Er kan van alles gebruikt worden (slofteugel, tieleman, bijzet etc) maar paard moet wel rug gebruiken.

Ik zou niet kiezen voor een slof. Vind ik persoonlijk teveel gedwongen.
Ik zie meer voor de optie van pipo. Met longeren gebruik maken van passoa-systeem of eventueel bijzetteugels. Proberen je paard lekker soepel te maken.

Succes.

Danielle Party!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 16:55

Pipo"]
Sorry!!!! pessoa, maar je weet wel wat ik bedoel! toch??[quote="Katja"]
[quote="Pipo schreef:
Dorien mijn advies:
Longeer haar 2 a 3 weken met een passoasysteem, in die paar weken niet rijden, waarschijnlijk knapt ze daar erg van op, want op die manier heeft ze ook geen ruiter die haar misschien dwarszit in de rug, heeft ze wat rust, en gaat ze mooi op twee teugels nageven.

Ik erger me er een beetje aan dat bijna iedereen passoateugel zegt, het moet zijn Pessoa. De teugel is namelijk uitgevonden door Nelson Pessoa. Moest ik even kwijt. Pling
[/quote][/quote]

Snap ik ook wel, maar ik had het nu zo vaak gelezen dat ik er toch iets van moest zeggen.
Bij paarden die snel in de thiedeman-teugel gaan hangen helpt het vaak om de band rond de hals eraf te halen. Natuurlijk niet bij allemaal maar het de moeite waard om te proberen.