Alisaya onder het zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:31

Ja hier gaat idd weer een paard naar de kl**te. Ik wed dat ze binnen een maand foto's op bokt heeft staan waarop ze het arme ding over een of andere verrotte balk heen jaagt van 1 meter hoog of hoger.....

Toch hoop ik dat je wat met die opmerkingen doet die hier gemaakt worden. Een goed zadel kopen ipv een blingbling hoofdstel met mexicaanse neusriem b.v. En neem eens echt les.

Je bent duidelijk gek op paardrijden dus steek eens geld in fatsoenlijk les van een goede instructeur........

En dan kun je wel zeggen dat we altijd wat aan te merken hebben maar je vraagt daar ook altijd om !!!

Verder vind ik het een leuk paardje.......jammer.

Tigger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:44

Misschien een tip om een riempje aan de voorkant van het zadel te maken, dan kun je je daar aan vast houden als ze zo doet, zo voorkom je dat je in dr mond trekt.
Je schrijft dat ze met opstijgen niet zo braaf is nog, ik zou eerst maar weer eens wat rust erin brengen, paard lijkt behoorlijk over de zeik en verre van ontspannen.

Balkjes, galloperen op een volte (????) zou ik voorlopig maar uit je hoofd laten, sterker nog ik zou iemand zoeken die je kan begeleiden, want straks gaat het van kwaad naar erger...

Succes met dit leuke paard...

_jolanda_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:52

leuk paard allen wel jmmr van dat gedoe enzo mischien moet je eerst ook met hem binnen rijden of met een ander paard

Kaja

Re: Alisaya onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:53

Ik vind inderdaad ook dat de TS er nogal lacherig mee omgaat...

Het enigste wat ik hier wil zeggen is...

Weet je nog dat er een aantal maanden geleden nog een meisje is verongelukt? Zij sloeg achterover met een paard en dat dier viel met zijn volle gewicht op haar....

Niet echt iets om voor een korreltje zout te nemen...!!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:58

Ik heb geen verstand van het rijden, maar dit ziet er eigenlijk alleen maar uit als protest.
Volgens mij doe je iets fout, maar wat het precies is kan ik je helaas niet vertellen.

Heb je begeleiding bij dit zadelmak maken?
Zo niet.. dan zou ik dat toch overwegen denk ik.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:07

Sjoert schreef:
Ik heb geen verstand van het rijden, maar dit ziet er eigenlijk alleen maar uit als protest.
Volgens mij doe je iets fout, maar wat het precies is kan ik je helaas niet vertellen.

Ik wel, het zadel past niet, de boom is te smal.

Ook niet raar dat ze vervelend doet met opstijgen, ook dat is een heeel duidelijk kenmerk van last hebbe van het zadel.
Echt waar, als ze er nu gewoon een goed zadel op legt en rustig verder gaat, dus niet over balken jaagt, maar de ontspanning opzoekt en les neemt dan komt het misschien nog wel goed.

Als ze zo doorgaat staat dit dier zogenaamd onhandelbaar bij de slacht.
Van wie is het dier?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:24

Wat een verschrikkelijk mooi paardje!!

Erg zonde dat er zo mee omgegaan wordt.
Neem alsjeblieft een keer goed les met de 100en pony's die je rijdt. En zoek hulp bij het inrijden want dat doe je niet zo 1,2,3.

Rust en geduld, consequent zijn.. en je mag best een keertje boos worden maar dan wel op het goede moment. En dat moet je leren uit ervaring.

Jytte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:45

fijn paardje om te zien. jammer van al da protest.. dat komt niet van niets.. als je zo op een jong paard rijd, en zeker al ie zo bokt is het misschien handig op een beugelriem op zn hals te doen, zodat je bijdie (onnodige) bokserenades niet in zn mond zit..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 08:32

als ik zou zou omgaan met mijn jonge dieren op jouw leeftijd dan had mijn vader mij er zonder pardon ervan getrokken en de boel verkocht.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:09

Waarom plaatst ze toch steeds van die verschrikkelijke foto's. Ze doet het er imo om om iedereen in het harnas te jagen.
Ze beweert 9 jaar rijervaring te hebben maar die ervaring doet ze alleen op in een rommelig weitje met slecht springmateriaal en een stel grietjes aan de kant die lopen te schreeuwen om geweldige actiefoto's.

Steeds vraagt ze weer om tips en geen opmerkingen te plaatsen over slecht materiaal, geen cap en weet ik het al wat niet meer.
Alle tips die ze dan krijgt wuift ze dan weer vrolijk weg of ze reageert met: "hi hi okeej zal ik doen" om vervolgens gewoon verder te gaan met wat ze altijd al deed. Staan de reacties haar niet aan dan reageert ze niet meer en opent vrolijk weer een nieuw topic.
Als je haar berichtengeschiedenis bekijkt dan zitten 90 procent van haar topics op slot. Op dit moment lopen er ook al 4 of 5 topics van haar tegelijk. En allemaal in dezelfde trend.

Mij lijkt dat de mods haar al tig waarschuwingen gegeven hebben.
Hoe is het mogelijk dat zo iemand vrolijk door kan posten???

Ik vind het een anti-reclame van bokt.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 11:39

jezus wat een gezeik..

Jullie kennen mij niet, en vooral het paard niet, je kan wel zeggen koop dit nieuw en dat nieuw maar een zadel kost nou eenmaal wat...dit zadel is net nieuw, en het is niet eens mijn paard..

Hier zitten natuurlijk wel fijne tips tussen, maar er zijn er dus ook een paar aan het zeiken... en 1tje(die dus altijd aanwezig is als er iets te zeiken valt) zal wel weten wie ik bedoel..

En ik heb iemand die me begeleid maar die kan ook niet elke dag..

moyra: dankje, en ik wil ook best luisteren, maar niet als het zo moet
Ik laat haar nog even op haar eigen benen lopen
Als ze dat kan, ze loopt nog niet zo stabiel, dan ga ik haar pas oppakken

madelien: Ze is toch echt 10, bijna 11 zelfs

Tigger : Dankje, zal ik doen Ja ik wacht ook altijd met opstappen tot ze rustig is.. en laat dan ook iemand haar vasthouden bij het opstijgen

esmir: beugelriem op de hals? Wil je dat eens uitleggen? Bedoel je zo'n beugeriem om de hals doen dat ik me daar dan aan vast zou kunnen houden?

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:56

Gewoon een beugelriem om de hals doen idd. Hoef je d'r niet in d'r mond te trekken.
Alisaya is echt onwijs leuk! Jammer alleen dat ze op deze manier totaal geen plezier heeft in het rijden.
En iemand die je begeleidt heb je ook niet elke dag nodig hoor ... met zo'n jong paardje kan beter eerst gewoon af en toe eens rijden (met begeleiding dus). En idd toch een passend zadel en het wat rustiger opbouwen Zo gaat het denk ik alleen maar steeds erger worden ...

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:04

ChingYi schreef:
je kan wel zeggen koop dit nieuw en dat nieuw maar een zadel kost nou eenmaal wat...dit zadel is net nieuw, en het is niet eens mijn paard..

Niet vervelend bedoeld, maar als je (of de eigenaar) een nieuw zadel koopt, waarom is er dan geen passend zadel gekocht, met hulp van de zadelmaker?
En vind je het niet een beetje egoïstisch van jezelf om ondanks dat het zadel niet goed past en het de pony gewoon pijn doet, om dan alsnog te rijden?

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:28

Wat een prachtig beestje, maar onder het zadel valt het heel erg tegen. Dit komt alleen door de ruiter hoor, niet door het paardje Je ziet duidelijk dat jij echt niet de baas bent en ze een loopje met jou neemt. Hals helemaal in de lucht, overal op letten behalve op jou, bokken, gek doen.. Ik zou als ik jou was even heel goed les nemen, niet dat je niet kan rijden hoor! Je doet het goed, alleeje hebt totaal geen overwicht op je pony. Dit kan namelijk wle eens heeel erg fout gaan, als je niet oppast.
veel succes en hoop dat je er iets mee doet wat ik gezegd heb.

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:40

slimmerik schreef:
Waarom plaatst ze toch steeds van die verschrikkelijke foto's. Ze doet het er imo om om iedereen in het harnas te jagen.
Ze beweert 9 jaar rijervaring te hebben maar die ervaring doet ze alleen op in een rommelig weitje met slecht springmateriaal en een stel grietjes aan de kant die lopen te schreeuwen om geweldige actiefoto's.

En bedankt Wat je zegt is dus helemaal niet waar!
Alsof ik alles wat ChingYi doet goed vind. En daar wat sta te schreeuwen om actiefoto's.
Als het paard zo aan het doen is, en je wil er dan ook een foto van hebben als ie toch zo bezig is en dat lukt niet is dat niet bepaald leuk natuurlijk.
Dat steeds vind ik ook niet waar. Laatst heeft ze toch wel goede foto's geplaatst van haar en Badirah!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:46

Citaat:
En ten tweede, wat ze nogal erg vaak heeft gedaan(stuk of 20 keer toch zeker en waar Patty zich maar steeds aan het ergeren was dat de foto's steeds niet lukte )

Nou als ChingYi dit schrijft trek ik zulke conclusies........

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:53

ja, oke dat begrijp ik. maar dan weet je nu dus dat het niet zo was zoals jij denkt Niet overhaaste conclusies trekken a.u.b.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:32

ChingYi schreef:
jezus wat een gezeik..

Jullie kennen mij niet, en vooral het paard niet, je kan wel zeggen koop dit nieuw en dat nieuw maar een zadel kost nou eenmaal wat...dit zadel is net nieuw, en het is niet eens mijn paard..

Hier zitten natuurlijk wel fijne tips tussen, maar er zijn er dus ook een paar aan het zeiken...
en 1tje(die dus altijd aanwezig is als er iets te zeiken valt) zal wel weten wie ik bedoel..
En ik heb iemand die me begeleid maar die kan ook niet elke dag..

moyra: dankje, en ik wil ook best luisteren, maar niet als het zo moet
Ik laat haar nog even op haar eigen benen lopen
Als ze dat kan, ze loopt nog niet zo stabiel, dan ga ik haar pas oppakken

madelien: Ze is toch echt 10, bijna 11 zelfs

Tigger : Dankje, zal ik doen Ja ik wacht ook altijd met opstappen tot ze rustig is.. en laat dan ook iemand haar vasthouden bij het opstijgen

esmir: beugelriem op de hals? Wil je dat eens uitleggen? Bedoel je zo'n beugeriem om de hals doen dat ik me daar dan aan vast zou kunnen houden?

Je kan hiermee volgens mij meerdere mensen bedoelen, waaronder mij.
Dus ik ben maar ff zo vrij om te reageren.
ChingYi, no offence, maar je haalt me echt het bloed onder de nagels vandaan met je topics.
Altijd maar weer zie je pony's die totaal verkeerd gereden worden.
Met slecht passende zadels, scherpe bitten, strakke hulpteugels, enz enz.
Dan vraag je om commentaar, krijg je een heleboel nuttige tips, maar vervolgens doe je er niks mee.
Jij bent namelijk nog steeds in de overtuiging dat je alles goed doet en weet waar je mee bezig bent.
Voor mij bewijs je keer op keer dat dit niet zo is.
En ik weet zeker dat je het niet doet uit kwaadwillendheid, maar meisje, echt, dit kan zo niet.
Met het topic van Badirah dacht ik, he, eindelijk, wat fijn, een ontspannen pony die plezier heeft in het werk, en een meisje wat eindelijk eens wat tips ter harte genomen heeft.
Maar dit is weer een typisch staaltje van vreselijk bezig zijn, en nog denken dat je het goed doet ook.
Neem nou toch eens wat aan van wat je hier hoort!

Doe alles nou eens rustig aan, stap voor stap.
Als ze zo onrustig is met opstijgen, zorg dan eerst dat dit goed voor elkaar is.
Want als ze daar al angstig en gestresst is, zal ze jou en het rijden met angst en stress blijven associeren.
Doe een band, halstertouw of beugelriem om haar hals om je aan vast te klampen als ze aan de kletter gaat of gaat steigeren.
Bind desnoods een touwtje voor aan het zadel.
<aar ga never nooit aan de teugels hangen!
Zo maak je haar meteen bang voor het bit, en dat is iets wat ze moeilijk tot nooit meer kwijtraken.
Zoals ik al zei, ga eerst een rustig stappen en draven, werk over een paar maanden, als alles goed en ontspannen gaat, eens naar de galop toe, en laat balkjes en hindernissen alsjeblieft een jaartje zitten.

Die begeleiding, is dat een volwassen, gediplomeerd instructeur?
Of is dat maar een gewoon meisje wat denkt dat ze je kan helpen maar je van de wal in de sloot helpt?
Dat maakt ook wel een boel verschil.

En dan het niet passende zadel.
Tja, zolang je dat gebruikt zal ze dit houden, en zal ze rijden altijd met ellende blijven verbinden.
Dan wordt het dus nooit wat.
Jij zegt geen geld te hebben voor een nieuw zadel.
Vraag het dan de eigenaar, het is tenslotte zijn pony.
En om op dat geld terug te komen, er is geen geld voor een zadel, maar op de 1 of andere manier komen er elk topic flitsende nieuwe dekjes en peesbeschermers in allerlei kleuren voorbij....

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:51

ik ben volkomen met MissJ eens!

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:58

Citaat:
Even een opruiming gedaan. Erg veel tegengekomen wat ik niet nodig heb en weer te veel inkopen gedaan dus moeten er ook weer spulletjes weg.

geen geld voor een zadel waar wel te veel voor andere paarden inkopen...?

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:26

Toen ik dat eens zei, over de dekjes en het zadel.
Kreeg ik een OW. Dus ik zou even editten.

Mandybrandt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:28

Ik denk er hier boven al genoeg commentaar is gegeven... en ik hoop dat je er wat mee doet,
maar nog even over het zadel zie ik het nou goed, dat dit zadel om bijna alle paarden/pony's in je profiel ligt?

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:31

met meer aan leuning kan een paard ook op eigen benen lopen mijn pony heeft gister met gewone maat lengte lekker op eigen benen gelopen en dan komen ze ook van zelf met hun neusje bij de grond als jij dat toe staat door je hand te openen.

maarja ik probeer je te helpen want zo dra je haar straks gaat op pakken krijg je alleen maar eger protest geloof me.

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:38

ligt jouw zadel wel goed? misschien is dat wel een van de redene dat ze dwars, gespannen en tegen de hand is? laat haar eerst ontspannen en tot rust komen, voordat je verder dingen van haar gaat vragen zoals balkjes lopen enz. Ik vind het niet raar dat ze steigerde om dat balkje. Ze kende het niet en ze was al helemaal gestresst.
wel een mooie pony en in ieder geval nog succes met haar.

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:38

nog even er achter aan ik zeg dit alles voor best zijn voor jouw en je paardje want ik hoop niet dat je alle elende wil hebben die ik heb gehad door zo te rijden want ik ben nu een jaar verder en nu pas heb ik een paardje die vertrouwen in rijden heeft.