Sani@ work, 1.5 week na veulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:55

Ziet er goed uit, Ga zo door!

Eilatan

Re: Sani@ work, 1.5 week na veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:17

Ziet er lekker uit hoor!!

poes schreef:
Anderhalve week vind ik veel te vroeg... Of ga jij na je bevalling ook het moederschapsverlof laten voor wat het is?

In het wild lopen ze na 1 uur na een gezonde bevalling alweer hoor, is juist goed, blijven ze teminste sterk en op conditie.
Stilzetten is erger.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:25

Ja ok ik zou na een weekje misschien al eens heel rustig longeren, en sowieso komen ze bij ons zo snel mogelijk weer de wei op. Maar er zelf opgaan zou ik persoonlijk niet zo snel doen.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:46

poes schreef:
Ja ok ik zou na een weekje misschien al eens heel rustig longeren, en sowieso komen ze bij ons zo snel mogelijk weer de wei op. Maar er zelf opgaan zou ik persoonlijk niet zo snel doen.

agja dat is en blijft denk ik toch altijd een persoonlijke beslissing...bij ons ( fokkerijmensen) zeggen ze dat je na 4 dagen er wel weer rustig op kunt stappen..en na een weekje rustig stap en draf..dat zou juist beter zijn voor de conditie...

Maarja, het is maar net wat je zelf wil en wat de merrie aangeeft denk ik...de ene heeft er meer tijd voor nodig dan de ander...net als bij vrouwen die bevallen zijn....de ene doet een dag erna al weer hard werken en de ander ligt eerst een week op bed

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:15

Nou zo te zien gaat het allemaal prima!
En vooral als je lang hebt doorgereden met de merrie en ze heeft makkelijk geveuld kan het best hoor!
Wat je al zegd: mensen moeten paarden niet met mensen vergelijken!

Probeer eens met op je houding te letten en dan met name op je buik, (klint raar) maar probeer je buik als eerste over de streep te rijden waar je naar toe rijd.
(snap je hem nog, hihihhi)
Dan zit je gelijk rechterop en kan je beter met kuiten en zit inwerken!
Succes met je mooie merrie!

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:28

1 tip: DOE HET RUSTIG AAN!! Heel rustig dingen opbouwen, in het begin niet veel van haar vragen Echt waar rustig opbouwen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:16

dankje!

Fresco: snap je, dankje voor de tip!

Hannette: ik doe ook rustig aan, momenteel vraag ik niks meer dan B-niveau.

tavb

Re: Sani@ work, 1.5 week na veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:53

Hoi Tess,

Wanneer krijgen we fotos te zien van dat andere paard wat je rijdt. Ben namelijk heel benieuwd.

Met deze kom je er wel. Heb je laatst in Oisterwijk zien rijden en vond dat er erg fijn uitzien. In het echt wel beter als hier zo op de foto.