wijken!mijn pony wijkt alleen met de voorhand.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:39

Denim schreef:
Je pony reageert ten eerste niet op je binnenbeen en ten tweede wijkt ie niet, maar loop ie over z''n buitenschouder weg. In de meeste gevallen is dit nog wel bij te werken

Sterker nog, het is in alle gevallen te voorkomen.......

Met je binnenbeen moet je het paard naar de buitenteugel toedrukken probeer de druk die je nu op de binnenteugel hebt naar de buitentugel te verplaatsen. Je moet met de buitenteugel goed verbinding met de mond houden terwijl je links minder druk hebt, die mindere druk compenseer je met het binnenbeen. Als hij gewoon naar buiten kijkt kun je hem best een schopje geven met het binnenbeen.

amazingstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 19:28

het wijken gaat dankzij jullie tips en mijn instructrice al een stuk beter! bedankt allemaal!!!

gr. amazingstar

_Unexpected_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:44

Ja inderdaad, je paard reageert niet goed op je binnenbeen. Die van mij nam z'n kont ook niet mee. Maar mijn instructrice is er een keertje opgegaan, en heeft hem duidelijk gemaakt dat ze een binnenbeen heeft; met z'n hoofd tegen het hek aanzetten, en dan opzij duwen met je binnenbeen. Op een gegeven moment geef je elke keer duidelijkere hulpen, tot hij een paar pasjes opzij doet. Maar moet "overdwars" blijven staan. Daarna ging het wijken toppie!
Maar misschien is het inderdaad wel zo dat je paard nog niet sterk genoeg is in de achterhand, maar dat is die van mij ook nog niet. Eerst rustig aan oefenen in de stap, en ook vanuit de volte. Komt vanzelf! Succes

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:54

ik heb weer wat hulptips nodig..

vandaag het wijken maar weer eens onder handen genomen, eerst los gewerkt en ze was al wat stug/stijf... maar op den duur was ze los en begonnen we met wijken, gewoon bij a en c afwenden. voorwaartser is ze gelukkig wel en voor mijn linkerbeen gaat het redelijk af en toe een pasje maar nog gaat ze of teveel met voorhand of alleen van achter...

voor mijn rechter been wilde ze steeds gaan rennen, hoe ik ook druk hield! later heb ik der goed aangepakt en even de rem laten weten want zo kon het niet, na de galop weer even geprobeerd en toen ging ze een paar passen maar wat kan ik tegen dit rennen doen?? ik oefen in draf anders word ze traag en ik wil haar wel vw houden ipv terugwerken maar hoeveel druk ik ook links hield ze rende er door, of hele mega linker stelling. pfff zou het me ooit lukken, het wijken? vinden jullie het niet stom dat Ik L start terwijl dat wijken nog niet wil? middengalop oefenen ging wel oke vandaag! ik wende ook een keer af op de a en toen wilde ze al wat schuin gaan lopen (zo ervaart ze wijken nog even denk ik) dus ik weer rechtdoor! graag tips!!!bedankt

_Unexpected_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:38

Misschien moet je nu even niet aan wijken denken. Ga gewoon 2x rijden zonder te wijken.
Als je dan weer gaat rijden en je wilt wijken proberen, doe het dan in een les. Leg het uit zoals je het aan ons uitlegt; dat het wijken echt niet lukt en dat ze voor je rechterbeen weg rent.
Het is moeilijk uit te leggen, dus kan je beter aan je instructeur/instructrice vragen.

KiMsIeJ

Re: wijken!mijn pony wijkt alleen met de voorhand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:46

je moet met je buiten teugel dan zegmaar m tegen houden door je teugel tegen de hals te houden

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:59

Just_Miiesjj schreef:
Misschien moet je nu even niet aan wijken denken. Ga gewoon 2x rijden zonder te wijken.
Als je dan weer gaat rijden en je wilt wijken proberen, doe het dan in een les. Leg het uit zoals je het aan ons uitlegt; dat het wijken echt niet lukt en dat ze voor je rechterbeen weg rent.
Het is moeilijk uit te leggen, dus kan je beter aan je instructeur/instructrice vragen.

dankje voor je reactie!

ik had les vandaag (vriendin helpt me altijd heel goed) en die helpt me ook goed en zegt ook begrenzen en buitenkant erbij met je binnenbeen naar buitenhand toe drijven, en luchtig zijn in je binnenhand, mijn probleem is ook dat ik teveel met mn binnenhand wil maar ook al hou ik die luchtig en buitenhand er goed aanrent ze nog...maar ik dacht misschien hebben jullie nog betere tips om het er toch beter en spelenderwijs in te krijgen, ik weet dat ik dr ook gewoon eens moet aanpakken met de zweep achter mijn been dat ze weet wat om is.. dat ze weet waar ze staat, heb ik ook geprobeerd vandaag maar hoe meer tips hoe beter natuurlijk!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 06:11

Ik leer mijn paarden eerst altijd de travers. hoeft niet optimaal te zijn. maar zo leert die wel luisteren naar je beenhulp, mijn mening is dat ze het op deze manier het beste snappen. en zo heb je "twee" oefeningen in een keer aangeleerd. Ik zeg wel twee maar als je paard kan wijken voor het been kan je ook bijna een perfeckt appuyement rijden

Ik zeg absoluut niet dat je gelijk over moet gaan naar appuyeren even voor de duidelijkheid. maar je paard leert op deze manier wel reageren, en doormiddel van volte sluiten en openen zal het ook beter gaan

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:13

Navidad schreef:
Ik leer mijn paarden eerst altijd de travers. hoeft niet optimaal te zijn. maar zo leert die wel luisteren naar je beenhulp, mijn mening is dat ze het op deze manier het beste snappen. en zo heb je "twee" oefeningen in een keer aangeleerd. Ik zeg wel twee maar als je paard kan wijken voor het been kan je ook bijna een perfeckt appuyement rijden

Ik zeg absoluut niet dat je gelijk over moet gaan naar appuyeren even voor de duidelijkheid. maar je paard leert op deze manier wel reageren, en doormiddel van volte sluiten en openen zal het ook beter gaan

ja bedankt voor de tip!
ga het zeker proberen.

xxx amazingstar

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:37

eergister met oefenen ging mn pony niet meer rennen! maar een pasje opzij, het is nog te weinig maar het is een begin!

amazingstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 20:35

Bonny4life schreef:
eergister met oefenen ging mn pony niet meer rennen! maar een pasje opzij, het is nog te weinig maar het is een begin!

hey roelinda,

volgende week of die week erop kan ik wel een x komen rijden ik heb dan exames en ben dan vroeg uit.(moet wel leren natuurlijk) maar het kan wel een x.

we spreken wel af.

xxx amee

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:22

is goed! tot juli kan ik nog overdag, hoor het wel!

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:03

eerst een keetje in stap proberen. Clown als je de achterhand in stap er goed bij hebt dan een keer in draf gaan proberen, je moet gewoon heel erg veel oefenen mijn pony deed het eerst ook niet en nu kan ze het al best goed! Lachen heel erg veel oefenen das denk ik het enige dat helpt Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:09

Hou je de buitenteugel er wel goed bij?
Want je moet natuurlijk wel stelling, maar het helpt vaak ook als je even streng bent met de buitenteugel. Met die buitenteugel begrens je het paard ook. Je moet je handen een heel klein beetje meer naar buiten doen doen (dus als je naar links gaat naar links, naar rechts naar rechts). Zomaar een heel klein beetje, dat is al voldoende. En niet te veel focussen op de binnenteugel, maar juist de buitenteugel.

edits: met begrenzen bedoel ik dat je paard niet over de buitenschouder wegloopt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:57

Oud topic, slotje Knipoog