4 jarige Joep @ Dressuurtraining..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

florentijn

Re: 4 jarige Joep @ Dressuurtraining..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:00

suepergirl schreef:
Jazeker...

Dit is zachtgezegd belachelijk...

Je haalt de woorden uit mn mond!!!!! op zn zachtstgezegd om te

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:02

ik vind het een hele leuke pony maar je moet je beugels wat langer doen, dan leg je je been ook niet zo naar achter.
en ja die slof. ik weet dat er al veel over gezegd is maar ik zeg het nog een keer, dit is verkeerd gebruik, het heet niet voor niet een HULPteugel die gebruik je dus naast je gewone teugel, en zowiezo bij een jonge pony moet je niet gelijk allerlei hulpmiddelen eraan hangen, zowel gebruik het dan goed of denk er eens over na om dan met een thiedeman te gaan rijden, dit is maar 1 teugel en werkt niet in als het paard nageeft.

Anoniem

Het spijt me echt dat ik dit moet zeggen, maar ik ben beter van je gewend easterlover....
Vond jou foto's altijd zo fijn om naar te kijken!
Dit is geen aanleuning, dit is wel degelijk je paard dwingen...
Op sommige foto's ziet het er idd iets vriendelijker uit, maar op andere foto's zie je duidelijk dat het niet echt paardvriendelijk is!
Hoop dat er snel fijnere foto's komen om naar te kijken!

Yvette90

Re:

Ja gewoon met slof vast binden ennaar voren schoopen.. Zo rij je je paard wel de piep in.. Succes.. Arm beest

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:06

Waarom in hemelsnaam rij je een 4 jarige alleen op een slofteugel?
Leer hem eerst maar eens fatsoenlijk je hand volgen, voordat je aan dit soort dingen gaat denken!

Zo even doorrijden en je zit voor altijd aan die slof vast (en het paard figuurlijk), omdat je niet meer zonder kan.

Sorry, maar dit vind ik echt een beetje een maffe oplossing.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:08

Waar is de ts???

Yvette90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:09

Maffe oplossingen voor maffe mensen toch

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:16

Naast het feit dat jij op deze manier je pony al snel verkloot en dat je pony er totaal geen plezier aan beleefd wil ik ook nog commentaar geven op je houding: Je zit voorin het zadel en niet op je kont, je hakken trek je op probeer je benen lang te houden en daarnaast probeer je handen te ontspannen en maak van je rijden geen trek en pluk werk. Gooi die hulpteugels eraf en laat je paard eerst zelf zijn evenwicht opzoeken pas dan kan hij opzoek gaan naar onstapnning! zo'n jong dier moet nog leren! Je bent ten opzichte van je paard zeeeeeeeer onvriendelijk bezig!!

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:17

Vind het een leuke pony!!

En zeg verder niets, is al gezegd

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:18

Tja, sorry, maar bij zoiets denk ik alleen maar:'Waar gaat het heen?'
En wat wil je hiermee bereiken? Dat ie de hand niet meer aanneemt omdat ie alleen maar een terugwerkende 'hand' (wat de slof is) is gewend? Dat het niks oplost maar alleen maar problemen maakt omdat een paard in de krul word getrokken, het word aan zijn spieren getrokken, over de rug getrokken. Er word geen normale buiging gevraagd omdat de kin van het paard in de wending richting borst gaat. Daardoor worden de onderhalsspieren alleen maar getraint waardoor je het probleem groter maakt: Want hij wil alleen zijn onderhals erop zetten, en HELEMAAL je hand niet meer aannemen.

Geen van achteren naar voren gereden paard omdat hij zijn neus niet naar voren kan brengen als jij hem van achteruit rijd (als je dat tenminste doet). En als je hem niet van achteren motiveerd, zit de voorhand wel in de krul, maar de achterhand loopt een kilometer achter hem aan..

Dus wat wil je hiermee bereiken?

(Zet je hand gewoon wat lager totdat hij hem aanneemt. (heeft in principe dezelfde werking als een slof. Alleen beroof je hem dan niet van zijn bewegingsvrijheid, en train je tenminste de goede spieren.)

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:18

Tja ik kan zeggen dit is natuurlijk typisch bokt..
Maar vind ook wel dat je dat zeker als je de slof zo gebruikt kan verwachten sorry..
Ik snap nooit waarom er zo snel gegrepen word naar een slof of ander hulpmiddel dat paard is 4 HALLO!...
Laat het paard eerst lekker paard zijn voordat je hem gaat verknallen!

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:19

En zo is het maar net................

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:20

benen lang maken en buitenhand erbij houden zodat ze niet met haar buitenschouder alle kanten op kan...
de slof discussie zal ik me maar niet mee bemoeien Alleen vind ik het overdreven bij een 4 jarige al een slof om te doen

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:22

leuk paard! alleen doe me een lol en doe die hulpteugel of eraf of heeeeeeel wat losser!!

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:35

Passoa schreef:
Maffe oplossingen voor maffe mensen toch

Deze reactie slaat letterlijk nergens op...
Ik ben het ermee eens dat de slof niet juist gebruikt wordt, maar ik weet ook niet hoe er voor de rest gereden wordt, foto's zijn uiteindelijk maar momentopnames of dagopnames ( het is maar hoe je het bekijkt ).
Ik vind niet dat je te persoonlijk moet gaan reageren...
Verder zou ik zeggen, doe je beugels wat langer zodat je been wat makkelijker ligt (wat meer naar voren), verder ziet het er rijtechnisch goed uit...

Om nog even terug te komen op een eerdere reactie :

cp112 schreef:
of denk er eens over na om dan met een thiedeman te gaan rijden, dit is maar 1 teugel en werkt niet in als het paard nageeft.

Dan wordt er ook commentaar geleverd. Zoals iedereen weet is bokt fel tegen hulpteugels. Zelfs als ze goed gebruikt worden !!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:36

ik vind inderdaad ook het gebruik van de slof erg overdreven. het paard moet eerst zelf leren lopen, het aan de teugel werken komt vanzelf. op deze manier leert ze het verkeerd aan.

ik denk dat je te snel wilt. je zegt dat je het paard nog niet zo lang hebt, en dat ze 4 jaar is. dan is de slof dus echt niet nodig. eerst de communicatie en je houding verbeteren, mede door jouw verkeerde houding zal de communicatie en dus het resultaat eerst minder zijn, maar het heeft gewoon werk en tijd nodig. de slof dus gewoon weg voorlopig, eerst lekker losjes aan het werk. en ALTIJD je gewone teugel erbij houden. de slof is een HULP teugel, die je dus naast je gewone teugel moet gebruiken.

ik vind het wel een mooi paard, ik hoop dat je iets doet met de commentaren over de slof, zodat het hele paard beter tot haar recht kan komen, en zelf kan lopen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:45

suepergirl schreef:
*pakt zak popcorn alvast tevoorschijn*

Heeej eten we alleen?

Jammer dat ze hem alleen op de slof rijd, ik weet dat er veel zeur topics over de slof lopen...maar dit is echt een voorbeeld hoe het niet moet. Jammer dat je paardje zo gereden wordt, je wil niet weten wat het met jonge dieren doet als ze consequent verkeerd gereden worden

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:53

Vindt dat je best een slof kunt gebruiken bij een 4 jarige maar absoluut niet op deze manier. Zo kan een paard onmogelijk nageeflijk worden.
Ook de beugels wat langer zou al heel wat beter lijken.
verder leuke pony

Veronieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:53

wat ik eigenlijk ook wel een ardig min puntje vind dat je hem met een spoor rijdt.
ik heb zelf ook een net 4 jarig paard en daar heb ik het echt niet bij nodig het is misschien wel makkelijk maar als het even tegen zit rij je met 2 jaar al met wielen omdat ze niet meer op normaal been reageerd!! kijk daar ook voor uit want ze worden er hard van het zelfde als je altijd in die mond zit te rgen worden ze ook hard van kijk daar ook mee uit!
en de slof... heb ik denk niks meer aan toe te voegen lijkt me wel duidelijk zo dat het niet slim is en als je dan is een keer gebruikt dat dit voledig de verkeerde manier is.
bekijk dit comentaar ook met een positief beeld iedreen ziet het weer op zijn manier maar het blijft niet goed je kan hier ook van leren niemand is anky en niemand is te oud om te leren.
succes met je pony mooi beetsje!!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:11

Casca schreef:
benen lang maken en buitenhand erbij houden zodat ze niet met haar buitenschouder alle kanten op kan...
de slof discussie zal ik me maar niet mee bemoeien Alleen vind ik het overdreven bij een
4 jarige
al een slof om te doen

Een 4 jarige een slof omdoen is geen probleem.
Zelfs een doorgereden 3 jarige is het geen probleem.
Zolang je hem maar GOED gebruikt
Als hulpteugel.

En RUBYWHITE, Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Voor de TS.
Hoe je hem eraan hebt heb ik geen probleem mee.
Hoe je hem gebruikt wel.
Verder inderdaad denk om je benen.
Misschien helpt het idd om je beugels een gaatje langer te doen.
Verder vind ik het een mooi beest.
Ik dacht te horen hier in het topic dat het een pony was?
Ik vind hem erg paardachtig aandoen (en dat is een compliment)

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:14

Veronieky schreef:
wat ik eigenlijk ook wel een ardig min puntje vind dat je hem met een spoor rijdt.
ik heb zelf ook een net 4 jarig paard en daar heb ik het echt niet bij nodig het is misschien wel makkelijk maar als het even tegen zit rij je met 2 jaar al met wielen omdat ze niet meer op normaal been reageerd!!

Ook opp sporen heb ik geen probleem.
Als je hem goed gebruikt kan je wel 10 jaar met knopjes rijden.
Het gaat erom dat je conseqent bent.
Met een spoortje kun je je hulpen wel verfijnen.
Een vriendin van me heeft bijvoorbeeld een paard die Z2 is en die ze zelf heeft opgeleid.
Ze rijd m al 7 jaar met spoor.
Maar omdat ze conseqent is kan je er ook prima zonder spoor mee rijden..
Alleen verfijn je je hulp.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:17

Het paard loopt niet ontspannen omdat er continue druk op de slof staat, jammer is dat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 05:23

Toen ik de foto's zag dacht ik meteen: dit wordt een reltopic...

Ik ga het proberen constructief te houden:

* Letten op je benen, wist je al?

* Gewoon een vraag: waarom sporen? wat precies wil jij bij een 4 jarige gaan verfijnen?

* Die slof, tja... Dat noem ik dus de meest foute manier van slof gebruik. Op elke foto staat hij strak. Punt. Dat paard wordt nu gedwongen in een houding. Ik heb nog paarden gezien die zo gereden zijn. na een tijd zaten ze zo vast dat ze je niet meer op hun rug lieten, niet meer konden fatsoenlijk rollen,..

Het geeft me ook het idee dat je het nu zwaar maakt voor je pony dat je daarom sporen nodig hebt.

Mijn idee? Volgens mij zie je je paard graag maar wil je wat te snel. Elk paard kan je naar ontspanning rijden zonder hulpteugel. Het is niet makkelijk, daarom neem je best les. Zet er desnoods 2 keer ^per week iemand op die het wel kan. Ze hoeft ook niet binnen de twee weken een perfecte aanleuning te hebben. Eerst voorwaarts rijden!
Ik hoop van harte voor het paard dat je zo niet doorgaat want dit is fout.

Ik zit me wel kwaad te maken om deze foto's eerlijk gezegd.

Marshaha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 07:13

wat een vriendelijkere oplossing is als je jonge paard af en toe zijn hoofd omhoog gooit
is een thiedeman

je doet hem in het loste gaatje, deze werkt helemaal niet in wanneer je paard 'gewoon' loopt, en zo laat je hem zelf nageven, zonder hulp
alleen wanneer het hoofd omhoog gaat helpt de thiedeman je een handje. en je hebt ook maar 1 teugel vast

succes met je leuke paardje!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 07:39

Ik dacht.. Leuk paard, leuk meisje moeten samen nog veel leren.. En toen ineens dacht ik hee hier zit de slof wel een beetje te strak en toen bleek dat de teugels er ook echt los bij hingen ai.. Ik wist niet eens dat dat bestond Dat dat gedaan werdt want lijkt me erg slecht en dwingend.. Zijn er mensen die dit vaker gezien hebben? Verder heb je iig genoeg gezeur erover gehad om er wat van te leren! en eerst je paardje vooruit gaan rijden zonder slof of evt erlos bij (zonder sporen) En als je m aan je been hebt gaat ie vanzelf wel nageven! Het kost wat tijd ja maar dan heb je ook wat aan t eind Hele leuke combi en het gaat vast wel wat worden, ik zou ook veel les nemen als k jou was dat gaat je vast erg helpen!! Succes nog!