Schrikken van niks

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ClauwieMoon

Re: Schrikken van niks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 19:05

SisLeone schreef:
ClauwieMoon schreef:
Hallo,, iick zit met probleempje...
Mijn verzorg paard schrikt bij mij graag van dingen die er niet zijn.. ik zal het uitlegggen.
Ik rijd gewoon ergens langs en ze gaat dan kijken of er wat gebeurt, als er niks gebeurt loopt ze verder, maar zodra er wat beweegt, gaat ze er als een speer rond bokkent vandoor. Iik heb al geprobeert met stelling erlangs te gaan, ze doet het dan wel beter maar nog niet helemaal goed. En ik vind het erg vermoeiend om de hele tijd in stelling te rijden. Hebben jullie nog andere tips??
Trauwens, de baas van het paard is veel zwaarder dan iik,, ( 2x zo zwaar:O) dus bij de baas doet ze nooit wat..

XxX*ClauwiejMoon*

Die laatste regel is helemaal niet onzin, want moet je eens jezelf voorstellen, of je hebt 10 bakstenen op je rug, of 5, met welke ren je harder?

Dat het paard bij de baas nooit wat doet heeft wat mij betreft niet veel met gewicht te maken hoor. Vind het een onzinregel de laatste regel.

ClauwieMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 19:06

monsera schreef:
Ja die laatste zin is echt onzin.De eigenaar houd het paard wel goed bezig of eigenaar is niet bang en paard schrikt daardoor niet.Een paard schrikt alleen als hij de tijd krijgt om te schrikken.Tips om je paard lekker bezig te houden zijn al gegeven eerder in het topic.

Nou,, ga jij maar eens 10 bakstenen op je rug leggen, of 5, met welke ren je harder?

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:14

Aangezien ik 2 keer zo zwaar ben als een vriendin die mijn paard ook rijd.... mijn paard flikt bij mij en haar dezelfde dingen.
Als je paard zo is maakt het in principe niet uit het gewicht.
Zodra dit wel uitmaakt denk ik dat je te zwaar bent voor je paard. Maar zolang je dat niet bent....kan het paard met jouw gewicht of die van de eigenaar dezelfde dingen uitspoken.
Dus wat mij betreft heeft het niets te maken met het feit dat eigenaar 2 keer zo zwaar is als jij.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:09

ClauwieMoon schreef:
monsera schreef:
Ja die laatste zin is echt onzin.De eigenaar houd het paard wel goed bezig of eigenaar is niet bang en paard schrikt daardoor niet.Een paard schrikt alleen als hij de tijd krijgt om te schrikken.Tips om je paard lekker bezig te houden zijn al gegeven eerder in het topic.

Nou,, ga jij maar eens 10 bakstenen op je rug leggen, of 5, met welke ren je harder?

Ha ha ik moet er ook wel om lachen hoor .Ik hoop niet dat jij als 5 bakstenen op je paard zit want dan heeft je pony het wel erg zwaar en ben jij zeker zwaarder en lastiger voor je paard dan iemand die 10 bakstenen weegt en mooi met zijn paard mee gaat en dus veel lichter is dan.Je moet meegaan met de bewegingen van je paard en niet als dood {bakstenen} gewicht meeliften met je paard.Deze opmerking van jou is dus niet heel erg over nagedacht en al helemaal geen vergelijking.