Watch me move (v. Flemmingh): ik voor de tweede keer erop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellen_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 17:36

@sister7003: Normaal doen we dat hoor, maar dit was om haar aan het flapperen te laten wennen... Zodat ze bij het aanraken van mijn benen niet de lucht in vliegt!
@Amyke: Ik vind het heel jammer wat er met je paardje gebeurd is. Maar je kan mij, of iemand anders niet gaan vergelijken met de vorige eigenaars van haar... Wie weet hoe hebben ze haar zadelmak gemaakt en hoe vaak hebben ze haar bereden. Het gaat in mijn geval over een viertal keer +/- 10minuutjes. BTW als je goed kijkt ligt er een gelletje onder het zadeltje (Ik weet dat dat niet alle druk wegneemt, maar dit helpt zowiezo een deeltje) Ik denk dat ruziemaken met Anya over PB niets uithaalt. Wat jou mening is, is die van jou en wat Anya haar mening is, is die van haar. Ja jij spreekt uit ervaring, maar Anya misschien ook. de ene heeft goede ervaringen en de ander minder goede, daar kan je maar van leren!

ellen_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 17:41

Laurine schreef:
Ik ben het met amyke een je moet niet te vroeg beginnen en wat jij zecht dit is de tweede keer aan de longe ga dan eerst wat meer longeren en het is slecht voor de rug als je zo vroeg begint een zadel kan wel maar een ruiter daar zou ik toch echt nog even mee wachten je kunt beter te laat beginnen dan te vroeg

Mmmm...
Als ik meer ga longeren ga ik nog meer haar gewrichten belasten. Nu slinger ik haar drie toertjes aan de ene kant en drie aan de andere kant. Als ik erop zit, hang ik nog wel aan de longe vast, maar is het aan mij om te sturen en te drijven. Dan moet ze geen rondjes jakkeren! Het een paar toertjes rondslingeren is inderdaad een risico moest ze iets doen!
Maar ik heb graag dat mijn paarden bij hun volle bewustzijn zijn als ik iets met hen doe. Dit in tegenstelling tot mensen die hun paard eerst bekaf longeren om dan te zeggen dat ze er op kunnen)

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:57

Anya schreef:
Geen enkel paard waar waar je net op gaat zitten zit goed in de spieren.

.

Dat is vreemd, bij ons is 1 van de criteria voor we erop gaan dat ze al een lekker eind bespierd zijn...

En ik vind 3 sowieso te jong. Ook als het op een hengstenkeuring is. Het is niet omdat ze het daar zo doen dat het correct is...

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:11

Deze discussie dient hier niet gevoerd te worden.

Ik wil met alle plezier met iedereen in gesprek over de leeftijd van het zadelmak maken, maar open daar dan een nieuw topic voor. Hierover in dit topic verder discussieren is niet aan de orde!