Pas op dat je met dit bit niet teveel druk op de teugels neemt,
op sommige foto's (niet alle hoor
) ziet de aanleuning er namelijk wel een beetje zwaar uit en met een pelham moet je dat echt voorkomen!Succes met het wedstrijd rijden!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) ziet de aanleuning er namelijk wel een beetje zwaar uit en met een pelham moet je dat echt voorkomen!
maar verder ziet er netjes uit hoor
Miss_Petit schreef:Zo te zien rijd je hier met een barebackzadel?
Maarw at voor bit heb je er hierin hangen?

Tender schreef:En waar in Drenthe woont deze arabierenrijder
Pas op dat je met dit bit niet teveel druk op de teugels neemt,
op sommige foto's (niet alle hoor ) ziet de aanleuning er namelijk wel een beetje zwaar uit en met een pelham moet je dat echt voorkomen!
Succes met het wedstrijd rijden!

RhealLover schreef:leuke foto's
het ziet er wel netjes uit maar soms ga je teveel "hangen" in de teugels en vraag je teveel druk, tevens kan dat de oorzaak zijn dat ie zo nu en dan op de voorhand valt maar verder ziet er netjes uit hoor

Geef mij 1 reden waarom ik persé met een ander bit zou moeten gaan rijden. Kaya schreef:Wendy schreef:Als het er om gaat dat het rustig is in de mond zou ik een ongebroken trens nemen, dus zonder hefboomwerking...
Maar goed, jouw paard, jouw beslissing
Correctie: mijn paard, mijn beslissing
In de 9 jaar dat ik hem heb, heb ik hem gereden met halster (begin ik altijd mee), dubbelgebroken trens 22 en 18 mm, enkel gebroken western 18 mm, Myler, shanksnaffle. Voor mijn andere paardje ben ik overgegaan van dubbelgebroken naar ongebroken omdat ik stapelgek werd van het gerammel - die was constant bezig met het bit door haar mond te gooien en subtiele inwerking was daardoor onmogelijk. Deze ongebroken Pelham heeft hele korte, gebogen scharen. Ik ben begonnen met een dubbele teugel, maar dan was de inwerking te direct. Met de verbindingsriempjes is er nagenoeg geen kantelwerking. Dat werkte uitstekend en op een goede dag hebben we die eens bij Tovatsj ingehangen. Die liep van het ene op het andere moment een stuk beter, vrolijker, begreep de hulpen beter, zoog het bit niet meer vast in zijn mond en schrok er niet meer van weg (deed hij bij galop in de bak nogal eens - gin gbeter op halster dan met een bit). Toen heb ik er dus zoeentje bij gekocht voor hem.
Heel belangrijk is goede handen te hebben voor dit bit, daar hebben jullie absoluut gelijk in. Ik vind dat Evelyn dat keurig oppakt en ik heb heel veel vertrouwen in Tovatsj - hij heeft mij altijd al precies kunnen vertellen of hij het ergens mee eens is of niet, of iets goed is of niet, en gezien de commentaren die ik hier lees, kan hij jullie dat ook vertellen
Hij is heel tevreden met Evelyn

MarJoo_ schreef:Ziet er weer goed uit hoor!
Alleen je beugels zijn kort

Muislover schreef:Heej Eef
ziet er goed uit
Succes met je debuut
Kuss Rosanne

Heb ik ook dus weet dat het moeilijk is
Bent lekker bezig met em volgens mij, en die ene galopfoto is gewoon echt goed hoor! Veel succes zondag! 
Mietje schreef:RhealLover schreef:leuke foto's
het ziet er wel netjes uit maar soms ga je teveel "hangen" in de teugels en vraag je teveel druk, tevens kan dat de oorzaak zijn dat ie zo nu en dan op de voorhand valt maar verder ziet er netjes uit hoor
Dat is dus absoluut niet waar. Zie commentaar van mijn kant hierboven.
Ik weet dat ik zelf niet helemaal recht zit, en de neiging heb om wat achterover te vallen.
Maar ik blijf hierin wel zacht met m'n hand.
daarnaast zijn foto's moment opname en kan je nooit met volle 100% beslissen eey
daar moet je bij zijn

bedankt allemaal!

.