Tessa ingevlochten @ longework onder zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:12

Leuke foto's! Ook ik ben er zo een die gelijk gaat kijken als ze foto's van SANEX Ziet! Tessa ziet er steeds beter uit, leuk dier is het!

Verder wat Tinet betreft, kan best hoor voor die paar minuutjes. Ik heb zelf Shets gehad en ik weet hoe moeilijk het is om een passende ruiter te vinden voor het inrijden. Die zijn er amper! Dit kan best hoor totdat het rijden wat meer bevestigd is. Het ziet er alleen een beetje stom uit.

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:17

leuke pony
enkel t zadel ligt niet goed veelste ver naar voren...

MlieZ88

Re: Tessa ingevlochten @ longework onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:19

misschien enkele tips:) :
* leg het zadel wat naar achter
* longeer eerst eens met een touwtje of pessoa.. zo bouw je spieren op in haar nek en in dr rug en kont. als haar rug dan sterk genoeg is kan ej er aan gaan denken om die ruiter er op te plaatsen. idd kan het geen kwaad voor een 'normale' pony van die hoogte, maar ze is toch iets te smal en te iel en in mijn ogen te zwak ( alsin geen spieren) om dat meisje te dragen! ik heb ook moeten wachten totdat mijn verzorgpony sterk genoeg was om erop te rijden! maar dat is echt leuker voor de pony! en ruiter want dan kan je echt gaan beginnen met trainen! om langer van je pony te genieten zal ik toch aan mijn tip denken!:)

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 23:28

Ik ga me er verder niet meer over uitlaten, denk dat ik mijn mening wel duidelijk gemaakt heb. Dit soort topics blijven toch eeuwige discussies, ik zet tenminste de foto's er gewoon op terwijl ik weet dat niet alles top is, het zadel niet oke is en niet goed ligt. Je hebt tegenwoordig ook bokkers die niet eens meer foto's van een scheefhangende neusriem meer durven plaatsen, bang voor het commentaar.
Dat het zadel naar achter ligt is een foute moment, meestal leg ik het wel goed, nu misschien iets te gehaast geweest en niet goed opgelet.

MlieZ88, ik longeer haar regelmatig met touwtjes of bijzetringen, idd om die spieropbouw te krijgen. Ze wordt zo'n 3 a 4 keer per week gelongeerd met longeersingel ( dus bijgezet ) en 2 a 3 keer per week komt er een zadeltje op, waar dan aan het einde even op gehobbeld wordt. Naarmate ze meer spieren krijgt zal ze ook meer bereden worden. Echter dan niet meer door Tinet dus. In mijn ogen geen verkeerde trainingsmethode, beetje afwisseling erin houden is ook niet verkeerd, en bijhouden, herhalen is belangrijk voor jong spul is mijn ervaring.

En zo iel is ze nou ook weer niet, ze heeft een kippenhals en een borst waar niks op zit, maar door haar eigen goede vrije achterhand gebruik is de achterhand en rug sterk zat

Weet niet meer wie het zei maar Tessa is idd sinds 4 weken mn nieuwe pony. Ik had een shetlander gekocht in januari, maar daar kon Bas absoluut niet mee op schieten. En aangezien de 2e pony bedoeld was als vriendje voor Bas heb ik die weer terug gebracht.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:58

ok dan zeg ik niks meer
ik denk geef even een tipje, het was geen commentaar!
groetjes,

argenpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:45

SANEX schreef:
Punt 1, ik ben niet degene die longeert, dat is Tinet, mn verzorgstertje die voor de eerste keer hittepetit Tessa longeerde. Ik vond het al knap dat ze haar gewoon rond kon krijgen, gezien Tessa in het begin niets anders deed dan wegscheuren of omdraaien. ( en dan is ze pijlsnle, dus zweep richting borst redt je dan niet meer )

Ten tweede, Ik ben dus ook niet degene die er op rijdt, dat is ook mijn verzorgstertje. Te groot is ze zeker, te zwaar niet. Ze is 13 jaar en een kilo of 50, dat moet Tessa wel kunnen hebben.
En zoals je ziet is het alleen even wat stappen en draven wat ze doet, verder niks, alleen maar even aan het einde van de oefening.

"zoek maar een ander ruitertje" is makkelijk gezegd, want zoek idd maar eens een lichtgewicht klein ruitertje, dat wél een jonge stuiterpony kan inrijden. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.Want de meeste ruiters die op Tessa passen rijden nog niet zo bevestigd en zijn vaak ook vooral bang als een pony wat begint te stuiteren. En ik ben al lang blij dat ik er een heb gevonden die 1 keer in de week kan, dus die ene a 2 keer per week dat Tinet er op zit zal de pony geen schade toe doen.

Zadel ligt zowiezo niet jofel en is idd te klein voor een Tinet-kont
Ik ben lagzaam op zoek naar een ander zadel maar deze kan zolang wel

Zo, ik heb mn weerwoordje weer gedaan Ik ben benieuwd hoe paard-hebbend bokt het zou oplossen als ze een kleine vurige pony hadden die ingereden moest worden. Blijkbaar hebben ze aan die kant van bokt de goede passende ruitertjes op voorraad

argenpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:46

SANEX schreef:
Punt 1, ik ben niet degene die longeert, dat is Tinet, mn verzorgstertje die voor de eerste keer hittepetit Tessa longeerde. Ik vond het al knap dat ze haar gewoon rond kon krijgen, gezien Tessa in het begin niets anders deed dan wegscheuren of omdraaien. ( en dan is ze pijlsnle, dus zweep richting borst redt je dan niet meer )

Ten tweede, Ik ben dus ook niet degene die er op rijdt, dat is ook mijn verzorgstertje. Te groot is ze zeker, te zwaar niet. Ze is 13 jaar en een kilo of 50, dat moet Tessa wel kunnen hebben.
En zoals je ziet is het alleen even wat stappen en draven wat ze doet, verder niks, alleen maar even aan het einde van de oefening.

"zoek maar een ander ruitertje" is makkelijk gezegd, want zoek idd maar eens een lichtgewicht klein ruitertje, dat wél een jonge stuiterpony kan inrijden. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.Want de meeste ruiters die op Tessa passen rijden nog niet zo bevestigd en zijn vaak ook vooral bang als een pony wat begint te stuiteren. En ik ben al lang blij dat ik er een heb gevonden die 1 keer in de week kan, dus die ene a 2 keer per week dat Tinet er op zit zal de pony geen schade toe doen.

Zadel ligt zowiezo niet jofel en is idd te klein voor een Tinet-kont
Ik ben lagzaam op zoek naar een ander zadel maar deze kan zolang wel

Zo, ik heb mn weerwoordje weer gedaan Ik ben benieuwd hoe paard-hebbend bokt het zou oplossen als ze een kleine vurige pony hadden die ingereden moest worden. Blijkbaar hebben ze aan die kant van bokt de goede passende ruitertjes op voorraad

argenpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:47

hola ¿podrias traducir este texto ?me gustaria entenderlo

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:02

leuke foto's weer sanex!
ze knapt echt op! en ach, af en toe een groter iemand erop is zo erg nou ook weer niet toch?

shirleyp
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:54

San, ik geloof in je expertise hoor! Ik weet zeker dat je geen rare dingen doet zonder er over na te denken en ik vind dat je je keuzes ook prima kunt onderbouwen.

En zolang de bokkers die dit zielig vinden zelf bij hun kwpn'ers of haflingers grijpen naar pessoabitten, mexicaanse neusriemen en slofteugels hoef jij je niet schuldig te voelen

Kleur van Tessa is echt vreemd hoor, ben heel benieuwd hoe ze er van het zomer uit ziet!

IngridP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:39

Gaat hartstikke goed met die pony SANEX!!
En dat met die spieren komt vast wel goed
Ben benieuwd naar de foto's waar ie helemaal verhaart is

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:04

argenpony schreef:
hola ¿podrias traducir este texto ?me gustaria entenderlo

Volgens mij vraagt argenpony zich af of het stukje vertaald kan worden naar het spaans, omdat ze geinterresseerd is
helaas is mijn spaans nogal slecht, sorry

argenpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:51

lowara schreef:
verrek! er zit een witte pony onder
die is snel veranderd zeg!
en ach.. ook al is dit meidje er te groot voor, zo te zien kan het prima hoor. ze is tenminste geen 80 kilo ofzo.
wel zou ik even een ander zadel gebruiken met deze rijder, omdat het zadel wat te klein is, gaat ze op het puntje rijden en dat is niet goed voor de rug en ook niet voor je zadel

Afbeelding
zie je?

lowara ¿podrias traducir a español?

Black_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:13

SANEX, vind het leuke pony!
en het is idd moeilijk om voor zo'n pony goed voormaat ruiter te vinden.

Maar wil dat wat pony longeren e.d. langs het treinspoor Leeuwarden - Groningen?

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:20

wat een leuke pony ik zal niet beginnen over dat je te groot bent enz want ik denk dat je dit genoeg te horen krijgt.. Veel succes samen!

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:05

wie is die spanjaard toch? of ben jij stiekem met een spaanse lover, SANEX??

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:07

Ik vind het een hele leuke pony en dat de ruiter een beetje te groot is, daar zal ik dan maar niet teveel over zeggen, maar als je zadel zo slecht past, dat de ruiter alleen op de achterkant kan zitten (kan mischien ook wel een beetje aan de foto's liggen), dan zou ik niet gaan rijden, maar goed, dat is mijn mening.
Ik snap dat het lastig is, om een geschikte ruiter te vinden, maar een geschikt zadel, moet toch minder moeilijk te vinden zijn. Het is toch niet zo erg om even te wachten met rijden, tot je een geschikt zadel hebt? of zeg ik nu iets heel raars

Wel mooi ingevlochten hoor, om toch maar positief te sluiten

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 22:08

Ik een spaanse lover ? Naah, heb gewoon een frisse hollandse jongen hoor

Black-Angel het wil inmiddels prima, op spitsuren wil tessa nog wel eens wegvliegen als én de trein langs komt én er veel verkeer staat te wachten wat vervolgens weer allemaal in beweging komt, maar ze zijn er aardig aan gewend verder ( wat wil je, dat ding komt 6 keer per uur daar voorbij tengelen)

En een goedpassend zadel voor een pony die met de week groeit vinden is niet makkelijk

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:10

eey ziet er best leuk uit, maar ben je niet veel te groot voor dat pony´tje

maar voor de rest is het wel leuk

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:15

hahaha, nee nee, blijf dat vooral voor jezelf zeggen; fris, nederlands, jongen *grapje*

jammer dat zoveel mensen het topic niet eerst LEZEN!

KirstenFranc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:19

Ach ze is groot maar ik zie die pony niet kruipen :p Ik vind het zieliger om al die meisjes op die kleine shetjes te zien rijden waar ze echt gewoon mee kunnen lopen. en idd kleine goede ruitertjes zijn zeldzaam. Vooral omdat ze vaak al bang worden als ze worden gelanceerd. Maar wat een schattigb klein paardje! :p

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 23:19

Hey SANEX, waar staan die pony's van jou nou precies? Ik kom namelijk iets van 5 keer per week langs Buitenpost met de trein, maar ik zie ze nooit! Vertel het me, dan kan ik Coole Beroemde Pony's Spotten

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 23:33

Als je van Station BP richting Groningen gaat staan ze op de eerste boerderij aan de linkerkant van het spoor. Vlak tegen de spoorwegovergang aan, waar laatst dat ongeluk is gebeurd.
De spoorboom staat bij onze stalling in de tuin Je hebt eerst de boerderij, daar zit een bak naast, en daarnaast een oprit.
Vandaag stonden ze in het land achter de bak, kan niet missen dat je ze ziet, LuvdaTossa heeft ze ook al eens gezien.
Staan met een zwarte en voskleur shet in de wei en vaak ook nog een Fries dr bij

Als je het wilt herkennen : www.staldeoergong.nl is hun site, wel een hele oude, maar je kan de boerderij iig zien, die moet je wel herkennen

Trotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:07

Ben wel erg benieuwd wat er nou over een paar weken voor een beestje rondloopt. Net een toverbal zo! Zit volgensmij best wat in!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:44

Ziet er leuk uti, alleen het zadel ligt inderdaad echt neit goed en kijk maar eens als de ruiter erop zit heel slecht voro de rug zo met zo'n groter ruiter terwijl het zadel niet goed past/ligt.