Punt 1, ik ben niet degene die longeert, dat is Tinet, mn verzorgstertje die voor de eerste keer hittepetit Tessa longeerde. Ik vond het al knap dat ze haar gewoon rond kon krijgen, gezien Tessa in het begin niets anders deed dan wegscheuren of omdraaien. ( en dan is ze pijlsnle, dus zweep richting borst redt je dan niet meer

)
Ten tweede, Ik ben dus ook niet degene die er op rijdt, dat is ook mijn verzorgstertje. Te groot is ze zeker, te zwaar niet. Ze is 13 jaar en een kilo of 50, dat moet Tessa wel kunnen hebben.
En zoals je ziet is het alleen even wat stappen en draven wat ze doet, verder niks, alleen maar even aan het einde van de oefening.
"zoek maar een ander ruitertje" is makkelijk gezegd, want zoek idd maar eens een lichtgewicht klein ruitertje, dat wél een jonge stuiterpony kan inrijden. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.Want de meeste ruiters die op Tessa passen rijden nog niet zo bevestigd en zijn vaak ook vooral bang als een pony wat begint te stuiteren. En ik ben al lang blij dat ik er een heb gevonden die 1 keer in de week kan, dus die ene a 2 keer per week dat Tinet er op zit zal de pony geen schade toe doen.
Zadel ligt zowiezo niet jofel en is idd te klein voor een Tinet-kont
Ik ben lagzaam op zoek naar een ander zadel maar deze kan zolang wel
Zo, ik heb mn weerwoordje weer gedaan

Ik ben benieuwd hoe paard-hebbend bokt het zou oplossen als ze een kleine vurige pony hadden die ingereden moest worden. Blijkbaar hebben ze aan die kant van bokt de goede passende ruitertjes op voorraad