Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.missblue schreef:

winia4ever schreef:ziet er goed uit, weetje wat ook wel wilt helpen als je je paardje niet zo goed naar beneden krijg 8tjes rijden in de bak en dan steeds kleiner maken en dan weer groter met je binnen hand iets van de hals zachtjes knijpen in de teugels, buiten hand goed tegen de hals en goed contact houden, wat ook nog een oplossing is is veel overgangen rijden, stap draf stap draf galop stil staan etc...veel plezier er mee kuss
maar als het echt niet lukt kan je je binnen hand iets van de hals af doen(dat help altijd wel en daar is niks verkeerds aan) ik zeg niet dat je alle druk om die teugel moet leggen, en hoe ik altijd gereden heb, en geleerd heb, werkt op allepaarden die ik gereden heb, tuurlijk moet je ook met je benen maar dat begrijpt zij ook wel neem ik aan haha, kijk je geeft met elke stap die het paard zet, een druk met je kuit om en om!, en voorwaarts rijden, maar dat je met je binnen hand iets van de hals afkomt en spontjes gaan krijpen heb ik nog NOOIT van gehoord dat dat DE grote fout maakt die IEDEREEN maakt, als iedereen het zelfde doet zou er wel iets van een waarheid in zitten denk ik

okies ik hoor het wel weer groetjesss
.